یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

تجمعات بازنشستگان در چند شهر خواهان مطالبات معیشتی، آزادی کارگران و معلمان زندانی شدند

بازنشستگان در تهران و چندين شهر ديگر از جمله اهواز، شوش، کرمانشاه و اصفهان روز يکشنبه به خيابان ها آمدند و بر مطالبات خود پافشاری کردند. تاکيد بر اتحاد بازنشستگان، کارگران، معلمان و فرهنگيان در تظاهرات هفتگی بازنشستگان هر بار بيش از پيش به چشم می خورد. درخواست آزادی زندانيان کارگری و معلمان زندانی، از جمله شعارهای هفتگی بازنشستگان است. در تظاهرات اخير محکوميت حکم اعدام شريفه محمدی و درخواست آزادی فوری او يک مطالبه برجسته در اعتراضات بازنشستگان بوده است

بازنشستگان در تهران و چندین شهر دیگر از جمله اهواز، شوش، کرمانشاه و اصفهان روز یکشنبه به خیابان ها آمدند و بر مطالبات خود پافشاری کردند. تاکید بر اتحاد بازنشستگان، کارگران، معلمان و فرهنگیان در تظاهرات هفتگی بازنشستگان هر بار بیش از پیش به چشم می خورد. درخواست آزادی زندانیان کارگری و معلمان زندانی، از جمله شعارهای هفتگی بازنشستگان است. در تظاهرات اخیر محکومیت حکم اعدام شریفه محمدی و درخواست آزادی فوری او یک مطالبه برجسته در اعتراضات بازنشستگان بوده است.

در تهران تجمع بازنشستگان تامینی و فرهنگی مقابل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و با شعارهای پرشوری همراه بود:
«زن و مرد برابرند، متحد و دلاورند»؛ «با قدرت زن و مرد، ستم به لرزه آمد»؛ «روسری رو رها کن، فکری به حال ما کن»؛ «یخچال بازنشسته، خالی تر از گذشته»؛ از جمله شعارهای این تظاهرات بود. بازنشستگان در تهران با اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی، خواستار آزادی فوری او شدند.

بازنشستگان فولادی تهران در برابر صندوق فولاد در خیابان وزرای تهران تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند.

تجمع و راهپیمایی اعتراضی بازنشستگان فولاد اصفهان روز یکشنبه در برابر صندوق فولاد در خیابان نشاط این شهر برگزار شد. بازنشستگان شعار می دادند: «فولادی داد بزن، حقت رو فریاد بزن»!

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته شوش، کرخه و هفت تپه همزمان با تجمع در چند شهر دیگر برگزار شد. بازنشستگان شوش با شعار «شریفه محمدی آزاد باید گردد» حمایت خود را از شریفه محمدی و مخالفت با حکم اعدام او فریاد زدند. این تجمع در اعتراض به اعدام، در اعتراض به ستم، تبعیض و نابرابری ها، در اعتراض به دستمزدهای ناچیز و نامناسب، و در اعتراض به غارت، فساد و دزدی صورت گرفت. این تجمع در گرمای هوای بالای پنجاه درجه خوزستان برگزار شد.
فریدون نیکوفرد،کارگر بازنشسته سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش درباره  همزمانی اعتراضات بازنشستگان با کارگران در بخش صنعت  نفت و گاز با شعار ۱۴_ ۱۴ و حکم صادر شده برای فعال کارگری شریفهمحمدی،  صحبت کرده و خواستار لغو حکم صادره  و آزادی شریفهمحمدی و دیگر زندانیان شد.

در اهواز، امروز یک‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی این شهر مجدداً و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان مقابل سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع زدند. افزایش مستمری مطابق نرخ تورم، درمان رایگان، زندگی شایسته در بالای خط فقر، و تاکید بر اتحاد سراسری بازنشستگان لشکری، کشوری، فولادی و تامین اجتماعی از جمله مطالبات این تجمع بود.

بازنشستگان صنایع فولاد خوزستان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد اهواز دست به تجمع زدند.

در کرمانشاه بازنشستگان تامینی، کشوری و مخابرات در برابر تامین اجتماعی این شهر گرد آمدند. آن ها در شعارهای خود بر همبستگی بازنشستگان، کارگران و معلمان تاکید کردند. از جمله شعارها: اتحاد، اتحاد، علیه فقر و فساد! تجمع، اعتراض، حق مسلم ماست! معلم زندانی، آزاد باید گردد! کارگر زندانی، آزاد باید گردد! و شریفه محمدی آزاد باید گردد! بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=245980 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x