پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

خودکشی یک پزشک دیگر، این بار در یزد

«محمدرضا اسدی»، عضو هیات‌مدیره نظام پزشکی تهران، از خودکشی یک پزشک اطفال که دوره کارورزی‌ خود را در یزد می‌گذراند، خبر داده است.

به نوشته «خبرآنلاین»، این عضو هیات‌مدیره نظام پزشکی تهران در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «تداوم دومینوی خودکشی پزشکان این بار در یزد. رزیدنت بخش اطفال بیمارستان شهید صدوقی یزد و مادر یک کودک خردسال، خانم دکتر نور فروغی‌نسب به زندگی خود پایان داد. این درحالی‌ست که مرحومه سابقه خودکشی داشته و مسوولین ذیربط از وضعیت ایشان مطلع بودن و و باز هم کتمان درمانی و توهم حل مساله.»

در یک سال گذشته موضوع افزایش خودکشی پزشکان و رزیدنت‌های پزشکی به‌عنوان یک مساله بحرانی مطرح شده است.

رزیدنت، دانشجو یا فارغ‌التحصیل رشته پزشکی است که به عنوان دستیار در حال گذرندان دوره علمی و تکمیلی در بیمارستان در کنار پزشکان دیگر است.

سال گذشته نیز خبر خودکشی یک رزیدنت دیگر بخش اطفال، به نام مهتاب جمشیدی خبرساز شد. او که دانشجوی سال آخر دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود، در ماه نهم بارداری به زندگی خود پایان داد.

افزایش آمار خودکشی در جامعه پزشکی به ویژه در میان دستیاران پزشکان چند سالی است به شکل نگران‌کننده رو به افزایش است.

رضا لاری‌پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی ایران، اردیبهشت ۱۴۰۳ به خبرگزاری ایلنا درباره دلایل افزایش خودکشی در جامعه پزشکی و به ویژه رزیدنت‌ها گفته بود: «حجم کار داده‌شده به یک رزیدنت، بسیار بالا است و در مقابل، دریافتی این افراد نسبت به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، بسیار کم است».

اردیبهشت گذشته، آماری از افزایش خودکشی در میان پزشکان منتشر شد که براساس آن، ۴۰ درصدی خودکشی در میان پزشکان مرد و ۱۳۰ درصدی در پزشکان زن، نسبت به جمعیت عمومی بیشتر شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=245965 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x