پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

قطع برق برخی مناطق تهران، رسیدن قطع برق به واحدهای داروسازی، اعتراض مردم

در پی تداوم ناترازی بین تولید و مصرف برق کشور و روند رو به رشد مصرف برق، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر از احتمال قطع برق در تهران و رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز از رسیدن خاموشی به صنعت داروسازی خبر دادند.

محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران به خبرگزاری ایلنا گفته است شرکت‌های دارویی علاوه بر تامین ارز در تامین ریال با چالش روبه‌رو هستند و نمی‌توانند منابع مالی مورد نیاز برای تامین سرمایه در گردش را فراهم کنند و حالا مشکل قطعی برق نیز به معضلات روزانه آنها اضافه شده است.

پیشتر شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کرده بود با افزایش بی‌سابقه مصرف برق، روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه، برق ۶۵ مشترک اداری پرمصرف شهر تهران به دلیل خودداری از کاهش مصرف برق، قطع شد.

بر اساس اطلاعیه این شرکت، این ادارات به مصوبه ابلاغی هیات دولت در خصوص لزوم کاهش دست‌کم ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری توجهی نکرده‌اند و بر این أساس مشمول قطع برق شدند.

برخی مناطق شهر تهران روز پنجشنبه ۲۱ تیر نیز با ۵ ساعت قطعی برق مواجه بودند. این قطعی برق کم‌سابقه همزمان با تعطیلی ۱۳ استان کشور رخ داد و رسانه‌های داخلی و مقامات سعی کردند آن را به «گرمای هوا» و «افزایش مصرف» نسبت بدهند.

رسانه‌ها اعلام کردند «به‌منظور جلوگیری از خاموشی سراسری و قطع برنامه‌ریزی‌شده برق در ۱۵ استان روز پنج‌شنبه به عنوان روز تعطیل اعلام شده است تا از طریق کاهش مصرف برق ادارات بتوان شبکه را مدیریت کرد و خاموشی‌ها را دور زد».

ایران به دلیل تاخیرهای پیاپی در توسعه نیروگاه‌های برقی و هدررفت گسترده برق در شبکه فرسوده، در فصول گرم سال با کسری ۱۴ هزار مگاوات برق مواجه می‌شود و هر ساله به دامنهٔ کسری برق کشور افزوده می‌شود.

دولت ایران در سال گذشته راه‌اندازی بیش از شش هزار مگاوات نیروگاه برقی جدید را هدف‌گذاری کرده بود؛ در حالی که تنها ۲ هزار مگاوات آن تحقق یافت.

قطع برق در شهرهای مختلف موجی از انتقادات در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است. انتقادات و اعتراضاتی که نهادهای امنیتی برای جلوگیری از کشانده شدن آن به خیابان‌ها به موضوع برق نیز ورود کرده‌اند و آن طور که وزارت نیرو به صاحبان صنایع اعلام کرده، مدیریت توزیع و قطع برق در اختیار نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=245944 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x