چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

در آستانه بازیهای المپیک پاریس : اعتراض وکلا ؛ پزشکان؛ سازمان ها و مقامات شهری؛ به اخراج هزاران بی‌خانمان از پاریس؛ اسپانیا-انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴

نازک بین- مقامات فرانسوی چند هزار بی‌خانمان را در آستانه المپیک ۲۰۲۴ از پاریس بیرون کردند. به گفته یک منبع، دولت فرانسه هزاران مهاجر بی‌خانمان را سوار اتوبوس و آنها را از پاریس خارج کرده. گفته شده آنها به لیون و مارسی رفته‌اند.دهکده المپیک پاریس در یکی از فقیرترین مناطق ایجاد شده، جایی که هزاران نفر در کمپ‌های خیابانی یا ساختمان‌های متروک زندگی می‌کنند. مقامات دولت فرانسه از اظهار نظر رسمی خودداری کردند. اما گفتند این یک برنامه داوطلبانه است که برای کاهش کمبود شدید مسکن در پاریس طراحی شده است. به گفته پل آلوزی از پزشکان دوموند، یک سازمان غیردولتی که به مهاجران بی‌خانمان کمک می‌کند، حتی هتل‌های پاریس نیز قراردادهای مسکن اضطراری با دولت را لغو می‌کنند تا با افزایش گردشگران پیش‌بینی‌شدهبه آنان خدمات ارائه دهند. در سال ۲۰۲۲، تقریباً ۵۰۰۰۰ بی خانمان هر شب در هتل‌ها در منطقه ایل دو فرانس پناه می‌گرفتند، اما به گفته شبکه سی‌ان‌ان، تا سال ۲۰۲۳، حداقل ۵۰۰۰ هتل که قبلاً در دسترس بی خانمان ها بود، از برنامه اسکان آنان حذف شد. این برنامه جابجایی به شدت مورد انتقاد وکلا و مقامات شهری خارج از پاریس قرار گرفته است. امانوئل پریرا، وکیلی که در نزدیکی پاریس کار می کند، این برنامه را “پیش اتاقی برای اخراج” توصیف کرد. آدری گارینو، معاون شهردار مارسی، از عدم مشورت در مورد این برنامه ابراز ناامیدی کرد. او، اولویت های دولت را زیر سوال برد .المپیک پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ (۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار می‌شود.

۲۴۵ ورزشکار روس به دلیل از دست دادن پاریس ۲۰۲۴ پول دریافت کردند!

دولت روسیه به ۲۴۵ ورزشکاری که به دلیل تحریم‌های غرب، از حضور در المپیک ۲۰۲۴ محروم شده بودند، غرامت مالی پرداخت کرد. دولت روسیه به ورزشکاران برجسته این کشور که به دلیل تحریم فرصت رقابت در المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه را از دست دادند، غرامت مالی پرداخت کرد.ولادیمیر سنگلف، مدیر اجرایی کمیته ملی المپیک روسیه گفت ،ورزشکارانی که فرصت رقابت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست نیاوردند، هدیه نقدی دریافت کردند.این مقام ارشد ورزشی روسیه خاطرنشان کرد: به ۲۴۵ ورزشکار پول پرداخت کردیم. آنها ورزشکارانی هستند که حق شرکت در مسابقات بین المللی را نداشتند و همچنین ورزشکارانی که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک صلاحیت لازم را در وضعیت  بی‌طرفی دریافت نکردند.بازیهای  المپیک پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار خواهد شد. معدود ورزشکاران روسی پذیرفته شده در پاریس به شدت از نشان دادن هرگونه ارتباط با کشور خود و مسابقات تیمی منع خواهند شد. در حال حاضر حضور ۱۵ ورزشکار روسی در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ قطعی شده است.

حمله روسیه به مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم

وزن ۷۴ کیلوگرم پیچیده‌ترین وزن در مسابقات کشتی آزاد است. مدعی درجه یک و بهترین کشتی‌گیر این وزن در چند سال اخیر زائوربک سیداکوف روس بود که کمیته بین‌المللی المپیک او را محروم کرد، اما با وجود غیبت او حالا چهار قهرمان روس دیگر در این وزن هستند که رسیدن به مدال طلا را سخت می‌کند. ظاهر ماجرا این است که روسیه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک محروم است اما چهار کشتی‌گیر روسی با ملیت‌های دیگر راهی پاریس می‌شوند و این یعنی جنگ نیابتی با روس‌ها در پاریس شکل می‌گیرد. اگر چه در نبود سیداکوف، کایل دایک جدی‌ترین مدعی این وزن است اما نباید از کنار نام چهار کشتی‌گیر روس حاضر در این وزن به راحتی گذشت. ویکتور راسادین که با دوبنده تاجیکستان به مسابقات می‌آید یکی از مدعیان جدی این وزن است و پیش از این هم جای سیداکوف را در ترکیب روسیه گرفته بود. راسادین مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را هم به دست آورده است. تیموراز سالکازانوف دیگر کشتی‌گیر روس این وزن است که برای اسلواکی کشتی می‌گیرد. او با طلای قهرمانی اروپا به المپیک پاریس می‌آید. چرمان والیف قهرمان دو دوره امیدهای جهان برای روسیه است که حالا دو سالی است، دوبنده تیم ملی آلبانی را به تن می‌کند. در المپیک هم برای آلبانی کشتی می‌گیرد. ختاگ تسابولوف چهارمین کشتی‌گیر روس این وزن است که با دوبنده صربستان به مسابقات می‌آید. تسابولوف قهرمان جهان در وزن ۷۰ کیلوگرم با دوبنده روسیه و دارنده مدال برنز در وزن ۷۴ کیلوگرم با دوبنده صربستان است. او در جهانی سال گذشته در حالی یونس امامی را شکست داد که با اشتباه کادرفنی تیم ملی چند ماه در کمپ تیم‌های ملی اردو زده بود. البته در روزهای اخیر خبر تأیید نشده‌ای منتشر شده که شاید علی ارسلان فرنگی کار به جای تسابولوف برای صربستان کشتی بگیرد. با پایان کشتی‌گیران روس این وزن، تازه مدعیان این وزن از راه می‌رسند؛ از کایل دایک امریکایی بگذریم، اما دایچی تاکاتانی ژاپنی، گیاندری گارزون کوبایی، توران بایراموف آذربایجانی و بکزاد عبدالرحمانوف ازبکستانی دیگر مدعیان این وزن هستند.

حذف مرد شماره یک تنیس جهان

روز سه‌شنبه گذشته دو مسابقه مهم از مرحله یک‌چهارم پایانی رقابت‌های تنیس انفرادی ویمبلدون در بخش مردان برگزار شد. در مهم‌ترین مسابقه، یانیک سینر ایتالیایی مرد شماره یک تنیس جهان به مصاف بخت پنجم قهرمانی یعنی دنیل مدودف روس رفت. مدودف که در فینال گرنداسلم ملبورن مغلوب سینر شده بود، در این مسابقه توانست عملکرد خوبی داشته باشد و پس از شکست در ست نخست، به تدریج کنترل بازی را در دست بگیرد و با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل سینر، بلیت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های ویمبلدون را رزرو کند. این نهمین حضور تنیسور روس در نیمه‌نهایی رقابت‌های گرنداسلم خواهد بود؛ مدودف تاکنون حضور در فینال رقابت‌های ویمبلدون لندن را تجربه نکرده است.یانیک سینر ،که به عنوان بخت اول قهرمانی پیش از این مسابقه نمایش‌هایی قدرتمندانه در جام داشت، پس از بازی از مصدومیت و وضعیت نامساعد جسمانی خود گلایه کرد و گفت: «در وقت استراحت پزشکی از استادیوم خارج شدم. نمی‌خواستم این کار را انجام دهم اما پزشک گفت که بهتر است کمی به خودم وقت بدهم. او من را زیر نظر داشت و به نظر نمی‌رسید که شرایطم برای بازی مناسب باشد. از نظر بدنی دچار مشکل شده بودم.»
حریف مدودف در مرحله نیمه‌نهایی، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها یعنی کارلوس آلکاراس خواهد بود. در سمت دیگر جدول، نواک جوکوویچ برنده هفت عنوان قهرمانی مسابقات به نیمه‌نهایی رسیده و تکلیف بازیکنان فینالیست، روز جمعه مشخص خواهد شد. فینال ویمبلدون، روز یکشنبه هفته آینده در روز برگزاری فینال جام ملت‌های اروپا و کوپا و سپس امریکا برگزار می‌شود تا تکلیف سه رویداد بزرگ ورزشی جهان مشخص شود.

تعداد ورزشکاران آسیایی‌ در المپیک پاریس

کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند و در بین آسیایی‌ها از لحاظ تعداد ورزشکار رتبه نهم را در اختیار دارد. به گزارش ایسنا، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک از پنجم مرداد در پاریس فرانسه آغاز می‌شود. کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در این دوره  از بازی‌ها حضور دارد.ایران از لحاظ تعداد ورزشکار در المپیک پاریس در بین کشورهای آسیایی نهم است و در جهان همراه با اکوادور در رده پنجاه و هفتم قرار دارد. ایران و اکوادور هر دو با ۴۰ ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ حضور دارند.

در بین کشورهای آسیایی، ژاپن، چین و کره‌جنوبی از لحاظ تعداد ورزشکار به ترتیب اول تا سوم هستند. میانمار هم با یک سهمیه کمترین تعداد ورزشکار را در بین آسیایی‌ها دارد. 

تعداد سهمیه کشورهای آسیایی در المپیک ۲۰۲۴  به شرح زیر است:

۱ژاپن ۴۰۷ سهمیه

۲چین ۳۹۸ سهمیه

۳کره‌جنوبی ۱۴۴ سهمیه

۴- هند ۱۱۲ سهمیه

۵- ازبکستان ۸۵ سهمیه

۶- قزاقستان ۸۱ سهمیه

۷- چین تایپه ۵۷ سهمیه

۸- تایلند ۵۰ سهمیه

۹ایران ۴۰ سهمیه

۱۰- هنگ‌کنگ ۳۵ سهمیه

۱۱- مغولستان ۳۲ سهمیه

۱۲- اندونزی ۲۸ سهمیه

۱۳- مالزی ۲۶ سهمیه

۱۴- فیلیپین ۲۲ سهمیه

۱۴- سنگاپور ۲۲ سهمیه

۱۶- عراق ۲۰ سهمیه

۱۷- کره شمالی ۱۶ سهمیه

۱۸- قرقیزستان ۱۵ سهمیه

۱۸- ویتنام ۱۵ سهمیه

۲۰- بحرین ۱۳ سهمیه

۲۱- اردن ۱۲ سهمیه

۲۱- قطر ۱۲ سهمیه

۲۱- امارات ۱۲ سهمیه

۲۴- تاجیکستان ۱۰ سهمیه

۲۵- کویت ۹ سهمیه

۲۵- لبنان ۹ سهمیه

۲۷- نپال ۷ سهمیه

۲۷- پاکستان ۷ سهمیه

۲۹- فلسطین ۶ سهمیه

۲۹- عربستان سعودی ۶ سهمیه

۲۹- سریلانکا ۹ سهمیه

۳۲- سوریه ۵ سهمیه

۳۳- بنگلادش ۴ سهمیه

۳۳- مالدیو ۴ سهمیه

۳۵- افغانستان ۳ سهمیه

۳۵- بوتان ۳ سهمیه

۳۵- عمان ۳ سهمیه

۳۵- ترکمنستان ۳ سهمیه

۳۵- تیمور شرقی ۳ سهمیه

۳۵- یمن ۳ سهمیه

۴۱- کامبوج ۲ سهمیه

۴۲- میانمار ۱ سهمیه

نتایج بازیهای مرحله حذفی هفدهمین دوره فوتبال جام ملتهای اروپا؛ یورو ۲۰۲۴ آلمان:

یک‌هشتم نهایی

شنبه ۹ تیر
سوئیس ۲ – ۰ ایتالیا (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
آلمان ۲ – ۰ دانمارک (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر

انگلیس ۲ – ۱ اسلواکی  (گلزن‌کرشن – ساعت ۱۹:۳۰)
اسپانیا ۴ – ۱ گرجستان (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۱۱ تیر

فرانسه ۱ – ۰ بلژیک (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال۰ (۳) – ۰ (۰) اسلوونی (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر

رومانی ۰ – ۳ هلند (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش ۱ – ۲ ترکیه (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌چهارم نهایی:

شنبه ۱۶ تیر
سوئیس ۱ (۳) – ۱ (۵) انگلیس (دوسلدورف‌آره‌نا – ساعت ۱۹:۳۰)
هلند ۲ – ۱ ترکیه (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

نیمه‌نهایی :

سه‌شنبه ۱۹ تیر
بازی شماره ۴۹ ،فرانسه ۱ – ۲ اسپانیا (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر
بازی شماره ۵۰،انگلیس ۲هلند  ۱(وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

فینال بازیهای یورو ۲۰۲۴ یکشنبه ۲۴ تیر برابر با ۱۴ جولای ۲۰۲۴:
بازی شماره ۵۱ ،اسپانیا- انگلیس (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

https://akhbar-rooz.com/?p=245793 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x