چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

کوپا آمریکا ۲۰۲۴:  اروگوئه ۰ کلمبیا ۱ ؛ زد و خورد تمام عیار بین بازیکنان اروگوئه و تماشاگران کلمبیا؛ جان خانواده ها در خطر بود؛ کانادا- اروگوئه بازی رده بندی؛ آرژانتین- کلمبیا بازی فینال

نازک بین-این یک پیروزی تاریخی برای تیم ملی کلمبیا بود، نه فقط به این خاطر که آنها توانستند پس از ۲۳ سال به فینال این مسابقات راه پیدا کنند. بلکه به این خاطر که باعث شد آنها رکوردی تاریخی را هم بشکنند !کلمبیا،با این برد در واقع برای بیست و هشتمین بار بدون شکست زمین را ترک کردند و طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ فوتبال این کشور را به نام خودشان به ثبت رساندند. این تیم پیش از این در بازه زمانی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ تحت هدایت فرانسیسکو ماتورانا توانسته بودند در ۲۷ بازی شکست نخورند. در یک بازی جنجالی که شامل هفت کارت زرد و یک کارت قرمز بود، بازیکنان هر دو تیم در سوت پایان در زمین با هم درگیر شدند و برخی از بازیکنان برای درگیری با هواداران به سکوها رفتند. جفرسون لرما تنها گل بازی را مقابل تماشاگران پرشور و عمدتاً طرفدار کلمبیا در ورزشگاه Bank of America به ثمر رساند. او با ضربه سر روی یک کرنر ارسالی از هامس رودریگز در دقیقه ۳۹ دروازه حریف را باز کرد.

در دومین و آخرین شب مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های کوپا آمریکا، دو تیم ملی کلمبیا و اروگوئه بامداد پنج‌شنبه ۲۱ تیر، در ورزشگاه Bank of America ایالات متحده آمریکا در شهر شارلوت به مصاف هم رفتند. در پایان کلمبیا با یک گل به برتری رسید.جفرسون لرما ،در دقیقه ۳۹ بر روی پاس گل خامس رودریگز، تک گل این مسابقه را به ثمر رساند. تا کلمبیا نیز به ۲۸ مسابقه شکست‌ناپذیری خود در تمامی رقابت‌ها ادامه دهد.رودریگز، در این مسابقه ششمین پاس گل خود را ثبت کرد تا با یک گلی که برابر پاناما زد، روی هفت گل کلمبیا در این رقابت‌ها تاثیرگذار باشد. او، در پایان مسابقه نیز برای چهارمین بار (از پنج مسابقه) در این رقابت‌ها به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.در پایان مسابقه داروین نونیز، خوسه ماریا خیمنز، رونالد آرائوخو و فده والورده به دلیل آزار و اذیت خانواده‌های خود توسط هواداران کلمبیا با آنها وارد درگیری فیزیکی شدند. نونیز، مهاجم لیورپول در رأس این درگیری‌ها بود و تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که یکی از هواداران با مشت به صورت او می‌کوبد.خیمنز، کاپیتان اروگوئه پس از پایان درگیری‌ها در مصاحبه‌ای به شدت از عدم مداخله نیروهای امنیتی انتقاد کرد و گفت: «شرم‌آور است. جان خانواده‌های ما در خطر بودند و پلیس حاضر در ورزشگاه مداخله نکرد. ما مجبور شدیم که برای دفاع از خانواده‌هایمان خودمان وارد این درگیری بشویم.»به این ترتیب بامداد یک‌شنبه دو تیم کانادا و اروگوئه دیدار رده‌بندی را برگزار می‌کنند. بامداد دوشنبه نیز آرزانتین و کلمبیا در چارچوب دیدار پایانی به مصاف هم می‌روند.فینال کوپا آمریکا ساعت ۳:۳۰ دوشنبه ۲۵ تیر میان آرژانتین و کلمبیا برگزار خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=245790 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x