یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

جورج کلونی، از بزرگترین حامیان بایدن، خواستار کنار کشیدن او شد

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده، به صراحت اعلام کرده است به کارزار انتخاباتی خود مقابل دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه ادامه خواهد داد. با این حال، برخی از هم‌حزبی‌های دموکرات و حامیان قدرتمند بایدن مطمئن نیستند که او بتواند ترامپ را شکست دهد و تصمیمش برای ادامه مبارزات انتخاباتی را زیر سئوال برده‌اند.

یازده نفر از ۲۱۳ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار کناره‌گیری جو بایدن از عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شده‌اند؛ ولی در سنا، تا پیش از روز چهارشنبه، هیچ‌یک از سناتورهای دموکرات‌ این درخواست را مطرح نکرده‌ بودند، تا وقتی که پیتر ولش نماینده ایالت ورمانت اولین دموکرات در سنا شد که این درخواست را مطرح کرد.

نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا که هنوز میان دموکرات‌های کنگره چهره‌ای بانفوذ به شمار می‌آید، یکی از سیاستمدارانی است که با قاطعیت کمتری از این که بایدن بتواند پرچمدار حزب دموکرات در انتخابات پنجم نوامبر امسال باشد یاد کرده است.

او به شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «به رئیس‌ جمهوری بستگی دارد که تصمیم بگیرد نامزد شود یا خیر. ولی ما او را تشویق می‌کنیم این تصمیم را بگیرد، چون زمان کم است. او محبوب است، مورد احترام است و من نه، ولی مردم از او می‌خواهند این تصمیم را بگیرد.»

جو بایدن می‌گوید در رقابت باقی خواهد ماند و تنها «خداوند متعال» است که می‌تواند از او بخواهد تا به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد. ا‌و از قانونگذاران دموکرات خواسته است تا از کمپینش حمایت کنند.

سناتورهای دموکرات و اعضای مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه ۲۹ تیر، جلسه‌ای پشت درهای بسته برگزار کردند. برخی از آنها حمایت خود را از ماندن آقای بایدن در رقابت اعلام کردند و تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان نیز از او خواستند تا به نامزدی خود پایان دهد.

جورج کلونی، بازیگر مشهور سینما که ماه گذشته یکی از میزبانان گردهم‌آیی بزرگ جمع‌آوری کمک مالی به کمپین جو بایدن در هالیوود بود، در مقاله‌ای که روزنامه نیویورک‌ تایمز آن را منتشر کرده، مدعی «افول روحی و جسمی» رئیس‌ جمهوری آمریکا شده و از او خواسته است به کارزار خود برای راه‌یابی دوباره به کاخ سفید پایان دهد.

این ستاره هالیوود که یکی از بزرگترین حامیان جو بایدن به شمار می آید، در گرد‌هم‌آیی ماه گذشته در کالیفرنیا برای جمع آوری کمک مالی برای کارزار انتخاباتی جو بایدن، به همراه ستاره‌هایی چون جولیا رابرتز، توانسته بود حدود ۲۸ میلیون دلار برای این منظور جمع کند.

کلونی مقاله خود در روزنامه نیویورک تایمز نوشته که «سد شکسته است» و در ادامه افزوده : «ما می‌توانیم سرمان را زیر برف کنیم و برای معجزه‌ای در ماه نوامبر دعا کنیم یا می‌توانیم حقیقت را بگوییم.»

او اضافه کرد، «دموکرات‌های ارشد از جمله چاک شومر، حکیم جفریس، نانسی پلوسی، سناتورها، نمایندگان و سایر کسانی که در ماه نوامبر با شکست روبرو هستند باید از رئیس‌ جمهور بخواهند تا داوطلبانه کناره‌گیری کند.»

بسیاری در مورد ادامه مبارزات انتخاباتی بایدن ابراز نگرانی کرده‌اند، به ویژه که شکست کمپین او می‌تواند شانس دموکرات‌ها را برای حفظ اکثریت اندک سنا یا بازپس‌گیری کنترل مجلس نمایندگان از جمهوری‌خواهان به شدت کاهش دهد.

در روزهایی که جو بایدن میزبان سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده است، برخی از قانونگذاران کنگره سیاست «صبر کنیم ببینیم چه می‌شود» اتخاذ کرده‌اند.

پیت آگیولار، از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان از کالیفرنیا گفت: «در حال حاضر، رئیس‌ جمهوری بایدن نامزد است و ما از نامزد دموکراتی که دونالد ترامپ را شکست دهد حمایت می‌کنیم.» او تأکید کرد که باید صبر کرد و در روزهای آینده شرایط و موقعیت‌ها را سنجید.

مایکل بنت، سناتور ایالت کلرادو به همکاران دموکرات خود گفت فکر نمی‌کند بایدن در انتخابات پیروز شود. او به شبکه سی‌ان‌ان گفت فکر می‌کند ترامپ در مسیری قرار گرفته که «احتمال دارد به پیروزی قاطع برسد و سنا و مجلس نمایندگان را هم در دست بگیرد.» با این حال، این سناتور از درخواست برای کناره‌گیری جو بایدن خودداری کرد.

جورج استفانوپولوس، مجری شبکه ای‌بی‌سی که جمعه گذشته با جو بایدن درباره آمادگی او برای ادامه رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری مصاحبه کرد، رو به دوربین یک رهگذر در خیابان که پرسید در مورد کناره‌گیری بایدن چه نظری دارد گفت که فکر نمی‌کند او بتواند چهار سال دیگر خدمت کند.

استفانوپولوس سپس در بیانیه‌ای گفت که نباید به پرسش این رهگذر پاسخ می‌داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=245774 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x