پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پایان بازیهای مرحله نیمه نهائی یورو ۲۰۲۴: انگلیس ۲ هلند ۱؛ اسپانیا- انگلیس ؛ بازی فینال را درروز ۱۴ جولای ۲۰۲۴ برگزار می کنند

نازک بین- اگر انگلیس برنده می شد، گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس ممکن بود، نشان شوالیه دریافت کند. ساوت‌گیت در سال ۲۰۱۶ هدایت انگلیس را برعهده گرفت. وی پیش از این مسئولیت، در باشگاه میدلزبورو کار می‌کرد. در میدان هلند، رونالد کومان در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی تحت مربیگری کرویف در هر دو تیم آژاکس و بارسلونا بازی کرد. در این دوران، کرویف فلسفه‌ی فوتبال خود را که شامل “فوتبال کامل” و حرکات سیال و پاسکاری دقیق بود، به کومان منتقل کرد. کومان، به یکی از ستون‌های کلیدی این سیستم تبدیل شد و به موفقیت‌های تیمی مانند قهرمانی در جام اروپا با بارسلونا در سال ۱۹۸۹ دست یافت.

هلندی‌ها ی نارنجی پوش به واسطه فاصله نزدیک و نزدیک با آلمان، برای تماشای فوتبال و تفریح به این کشور سفر کرده‌اند. مطابق اطلاعاتی که روزنامه تلگراف هلند منتشر کرده، به نظر می‌رسید حدود ۸۰ هزار هلندی در شهر دورتموند حضور خواهند داشت، اما، این رقم اکنون از صد هزار نفر عبور کرده است. آن‌ها در اطراف ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک و در منطقه‌ای که تدارک دیده شده، پای تماشای بازی کشورشان نشسته بودند.افزایش هواداران هلندی باعث ورود هولیگان‌های این کشور نیز شده است. با تایید مقامات دولت انگلیس، پنج هوادار انگلیسی در حمله هلندی‌ها دچار «آسیب‌ جدی» شده‌اند. انگلیس از مردم کشورش خواسته است که در نزدیکی پلیس آلمان مستقر شوند.  البته که هواداران  انگلیس نیز از هویگان های معروف فوتبال اروپا هستند.

وجوه مشترک آشکار

سال‌های اخیر بازیکنان زیادی با تبار خارجی در تیم ملی انگلیس بازی کرده‌اند، ازجمله هری مگوایر و جک گریلیش از ایرلند، ون‌بیساکا از کنگو، دله علی و فیکایو توموری از نیجریه، دنی ولبک از غنا، کالوم ویلسون، مارکوس رشفورد از سنت کیتس، جو ویلاک از مونتسرات، تیرون مینگز از باربادوس، کلوین فیلیپس، رحیم استرلینگ، بن گادفری، دنی رز، چیمبرلین، تامی آبراهام و ریس جیمز از جامائیکا، جیدن سانچو ترینیدادوتوباگو، هودسون اودویی از غنا، جیمز تارکوفسکی از لهستان، لوفتوس چیک از گویان، سسنیون از بنین، چالوبا از سیرالئون، بن چیلول از نیوزیلند و… !

در تیم کنونی انگلیس ،بیشتر دعوت‌شده‌ها ریشه غیرانگلیسی دارند: کایل واکر و ایوان تونی (جامائیکا)، مارک گهی (ساحل عاج)، دکلان رایس (ایرلند)، جود بلینگام، ابریش عزه و بوکایو ساکا (نیجریه)، جو گومز (گامبیا)، هری کین (ایرلند)، ترنت الکساندر آرنولد (آمریکا)، کیران تریپیر (پدر دورگه ولی اعلام نشده برای کدام کشور)، کوبی ماینو (غنا) و…

هلند نیز در این موضوع وجهه مشترک با انگلیس دارد. اکثر بازیکنان سیاهپوست که در تیم ملی هلند بازی کرده‌اند، ریشه سورینامی دارند؛ این کشور در شمال آمریکای‌جنوبی واقع است. البته نارنجی‌ها بازیکنانی از ملیت‌های دیگر هم داشته‌اند؛ ازجمله جووانی فان‌برونخورست از اندونزی یا لوک دی‌یونگ از سوئیس و … هلند در تاریخ خود از بازیکنان اندونزیایی زیادی هم بهره‌برده . از بازیکنانی نظیر هانس بلوم که تقریبا همه آنها غیراز فان‌برونخورست در یک قرن پیش عضو تیم ملی این کشور بوده‌اند. از بازیکنان سورینامی مشهور هلند هم می‌توان به نام‌های رایکارد، گولیت، هاسلبنک، کلایورت، سیدورف، آرون وینتر، ادگار داویدز، فان گوبل، آرون وینتر و… اشاره کرد. هم چنان یوری مولدر که بلژیکی بود، دی گوزمان کانادایی، ویلی لیپنس آلمانی، اولا جان از لیبریا، یوپ بوتمی از مالزی، آدام ماهر از مراکش، دانیوما از نیجریه، لوک و زیمن دی‌یونگ از سوئیس، گوس تیل از زامبیا و … در مجموع ۴۶بازیکن اندونزیایی تاکنون در تیم‌های ملی بزرگسالان یا پایه هلند بازی کرده‌اند.

در تیم فعلی هلند بازیکنانی مثل ویرجیل فان‌دایک (پدری سورینامی و مادری چینی)، تیجانی رییندرز، یان ماتسن (اندونزی)، لوتسهارل خیرترویدا (کوراسائو)، ناتان آکه (ساحل عاج)، زیرکزی (نیجریه)، برایان بروبی، جرمی فریمپونگ، کودی خاکپو، ممفیس دیپای (غنا)، ژاوی سیمونز، دنیل مالن، خرافنبرخ، برخواین، واینالدوم و دنزل دومفریز (سورینام) اصلیتی غیرهلندی دارند.

انگلیس ۲ هلند  ۱

مصاف ۲ تیم در نیمه‌نهایی چهارشنبه شب دهم جولای ۲۰۲۴، چهارمین مصاف تاریخ شان در تورنمنت‌های معتبر بود. نخستین مصاف  این دو تیم در یورو ۱۹۸۸ به وقوع پیوست . در این بازی مارکو فان‌باستن، موفق شد با هت‌تریک تاریخی، تیم اش را ضمن عبور از سد انگلیس تا فینال مسابقات هدایت کند. دومین دیدار هلند و انگلیس با تساوی بدون گل در جام‌جهانی ۱۹۹۰ همراه بود.اما، در یورو ۱۹۹۶ ، انگلیس با نتیجه ۱-۴  هلند را مغلوب کرد. نتیجه مصاف‌های تاریخ هلند و انگلیس برای سه‌شیر در مجموع ۶ پیروزی، ۹ تساوی و ۷ شکست به ثبت رسانده.

برای دومین دوره متوالی، انگلیس به فینال جام ملت‌های اروپا راه یافت. بازی با حملات انگلیس آغاز شد. ولی در یک ضد حمله در دقیقه ۷گل اول هلند توسط ژاوی سیمونز به ثمر رسید. پس از اشتباه دکلن رایس که منجر به لو دادن توپ شد، ستاره جوان لاله‌ها با یک شوت تماشایی پیکفورد را مغلوب کرد. بازی

پس از گل اول ژاوی سیمونز، در دقیقه ۱۸  هری کین در محوطه جریمه هلند در جریان یک شوت با  دنزل دومفریز، یک برخورد مشکوک داشت. داور بازی با بازبینی صحنه، به سود انگلیس ضربه پنالتی اعلام کرد. قضاوت داور آلمانی با اعتراض هلندی‌ها و استقبال سه‌شیرها همراه بود. جیمی کرگر پس از اعلام ضربه پنالتی با انتشار یک پیام در X نوشت: به هیچ‌وجه پنالتی نبود!  این نتیجه تا دقیقه پایانی بازی پا بر جا بود. اما انگلیس روی هنرنمایی واتکینز و گل دقیقه ۱+۹۰ به سوی فینال پرواز کرد و حریف اسپانیا در فینال شد.

بازی فینال یورو ۲۰۲۴ بین تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس ساعت ۲۲:۳۰ روز یکشنبه ۲۴ تیر در ورزشگاه المپیک برلین برگزار خواهد شد.

اطلاعات بازی هلند و انگلیس :

بازی شماره ۵۰: نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا، یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: چهارشنبه، ۲۰ تیر ۱۴۰۳ (۱۰ جولای ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: ۲۲:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: BVB اشتادیون (دورتموند)

داور: فلیکس تسوایر (آلمان)

گلزن هلند: ژاوی سیمونز (۷) اولی واتکینز (۱+۹۰)

گلزن انگلیس: هری کین (۱۸ از روی نقطه پنالتی)

ترکیب ابتدایی هلند و انگلیس :

هلند:( ۱-۳-۲-۴)  فربروخن ،آکه، فن دایک، دی فرای، دومفریز ، ریندرس، شوتن ، خاکپو، سیمونز، مالن ،دیپای 

انگلیس : (۱-۲-۴-۳)  پیکفورد ، واکر، استونز، گِهی ،ساکا، مینو، رایس، تریپیر ، فودن، بلینگام ، کین

نتایج بازیهای مرحله حذفی هفدهمین دوره فوتبال جام ملتهای اروپا؛ یورو ۲۰۲۴ آلمان:

یک‌هشتم نهایی

شنبه ۹ تیر
سوئیس ۲ – ۰ ایتالیا (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
آلمان ۲ – ۰ دانمارک (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر

انگلیس ۲ – ۱ اسلواکی  (گلزن‌کرشن – ساعت ۱۹:۳۰)
اسپانیا ۴ – ۱ گرجستان (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۱۱ تیر

فرانسه ۱ – ۰ بلژیک (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال۰ (۳) – ۰ (۰) اسلوونی (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر

رومانی ۰ – ۳ هلند (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش ۱ – ۲ ترکیه (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌چهارم نهایی:

شنبه ۱۶ تیر
سوئیس ۱ (۳) – ۱ (۵) انگلیس (دوسلدورف‌آره‌نا – ساعت ۱۹:۳۰)
هلند ۲ – ۱ ترکیه (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

نیمه‌نهایی :

سه‌شنبه ۱۹ تیر
فرانسه ۱ – ۲ اسپانیا (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر
بازی شماره ۵۰،انگلیس ۲هلند  ۱(وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

بازی شماره ۵۱ فینال:

یکشنبه ۲۴ تیر
اسپانیا- انگلیس (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

https://akhbar-rooz.com/?p=245745 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x