یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

عفو بین‌الملل: محدودیت‌های آزادی تجمع در اروپا عمیقاً نگران‌کننده است

سازمان عفو بین‌الملل سه‌شنبه ۱۹ تیر / ۹ ژوئیه در گزارشی با عنوان «وضعیت حق اعتراض در ۲۱ کشور اروپا» به‌شدت کشورهای اروپایی را در ارتباط با محدود کردن حق تجمع مسالمت‌آمیز مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به نمونه‌هایی در این‌باره، این وضعیت را «عمیقاً نگران‌کننده» خواند.

در این گزارش آمده است که الگویی از قوانین سرکوبگر، استفاده نامتناسب از زور، دستگیری‌های خودسرانه و پیگرد قانونی در سراسر اروپا وجود دارد. برای مثال، فن‌آوری‌های تشخیص چهره به‌طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نتیجه مردم را از شرکت در اعتراضات باز می‌دارند. همچنین در سراسر اروپا، تظاهرات طرفداران فلسطین به‌طور نامتناسبی توسط مقامات محدود یا ممنوع شده‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین از خشونت بیش از حد یا غیرضروری مأموران پلیس انتقاد کرده و گفته است برخی از اعمال خشونت‌ها شبیه به شکنجه بوده‌اند.

براساس این گزارش در ۱۳ کشور از ۲۱ کشور موارد بررسی پاسخ‌های پلیس [به چرایی اعمال خشونت] ناکافی بود. جولیا دوکرو،، دبیرکل عفو بین‌الملل آلمان گفت: «در مجموع این گزارش، تصویری عمیقاً نگران‌کننده را نشان می‌دهد. در سراسر اروپا افرادی که به‌شکل مسالمت‌آمیز تظاهرات می‌کنند از سوی مقام‌ها مورد تحقیر، ممانعت یا مجازات غیرقانونی قرار می‌گیرند.»

دوکرو از کشورهای اروپایی خواست تا در رویکرد خود تجدید نظر کنند. او گفت: «آن‌ها باید به جای سرکوب اعتراضات، تظاهرات را تسهیل و از آن محافظت کنند.»

https://akhbar-rooz.com/?p=245724 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x