پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

بازداشت زهره و زهرا دادرس، احضار تمامی فعالان حقوق زنان و مدنی «پرونده مرداد ۱۴۰۲ گیلان» جهت اجرای حکم

زهره (فاطمه) دادرس و زهرا دادرس، فعالان حقوق زنان در گیلان جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند. همچنين ديگر متهمين اين پرونده فروغ سمیع نیا، سارا جهانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه سیاه، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، متین یزدانی، هومن طاهری و جلوه جواهری به صورت تلفنی برای اجرای حکم زندان احضار شده اند

خبرگزاری هرانا از بازداشت زهره (فاطمه) دادرس و زهرا دادرس، فعالان حقوق زنان در گیلان جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان لاکان رشت خبر داده است.

به گزارش این خبرگزاری ابوالفضل قربانی، وکیل مدافع این دو فعال حقوق زنان با انتشار مطلبی در این خصوص اعلام کرد: ساعت ۹ صبح روز جاری، زهره (فاطمه) دادرس بدون احضار و اطلاع قبلی جلب و به اجرای احکام منتقل شده است. همچنین زهرا دادرس نیز ساعت ۱۲ ظهر امروز پس از حضور در شعبه اجرای احکام کیفری بازداشت شد. سپس هر دو خواهر به زندان لاکان رشت منتقل شدند.

پرونده این افراد که با ۹ تن دیگر از فعالین حقوق زنان در گیلان به نام های فروغ سمیع نیا، سارا جهانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه سیاه، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، متین یزدانی، هومن طاهری و جلوه جواهری مشترک است، اواخر خردادماه سال جاری به شعبه اجرای احکام دادسرای رشت ارجاع داده شده بود.

خبرگزاری هیرکانی امروز در این خصوص اعلام کرد که دیگر متهمان این پرونده نیز به صورت تلفنی به اجرای احکام دادگاه انقلاب رشت احضار شدند.

این فعالین حقوق زنان در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مرداد ۱۴۰۲، به صورت جداگانه در استان گیلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. زهرا دادرس در تاریخ بیست و ششم شهریورماه سال گذشته و زهره دادرس نیز در تاریخ نهم مهرماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شده بودند.

در تاریخ دهم اسفندماه سال گذشته، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در یک پرونده مشترک در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی برگزار شده بود. حکم بدوی آنها توسط شعبه مذکور اوایل فرودین ماه سال جاری، به آنها ابلاغ شد.

حکم آنها در تاریخ هشتم خردادماه سال جاری توسط شعبه یازده دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به ریاست قاضی محمدصادق ایران عقیده تایید شد.

بر اساس حکم صادره، زهره دادرس از بابت اتهامات تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی به ۹ سال و شش ماه و دو روز حبس و زهرا دادرس از بابت اتهامات عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی به شش سال و یک ماه و هفده روز حبس محکوم شدند.

همچنین در این حکم دیگر متهمان این پرونده به حبس محکوم شدند. فروغ سمیع نیا، سارا جهانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه سیاه، نگین رضایی، آزاده چاوشیان و متین یزدانی هر کدام به شش سال و یک ماه و هفده روز حبس و جلوه جواهری و هومن طاهری هر کدام به یک سال زندان محکوم شده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=245718 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x