پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مرحله نیمه نهائی کوپا آمریکا : آرژانتین ۲ کانادا ۰ ؛ لیونل مسی با زدن رکورد تازه ؛ همراه آرژانتین به فینال رفت؛ اروگوئه-کلمبیا ؛ بازی دوم نیمه نهائی

نازک بین- اعجوبه تاریخ فوتبال به رکوردی فوق العاده و تاریخی دست پیدا کرده است. لیونل مسی کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین، تاکنون تیم ملی کشورش را به هفت فینال معتبر جهانی و قاره ای رسانده که با موفقیت و کسب جام چند فینال را به پایان برده است.

در بازی نخست مرحله نیمه نهائی فوتبال کوپاآمریکا ۲۰۲۴، آرژانتین توانست  برابر کانادا با دو گل به پیروزی برسد و راهی فینال این رقابت‌ها شود. لیونل .مسی، با گلی که در این بازی به ثمر رساند از رکورد گلزنی علی دایی در بازی‌های ملی گذشت و بعد از رونالدو پرتغالی به دومین گلزن تاریخ فوتبال جهان در بازی‌های ملی تبدیل شد.این اعجوبه آرژانتینی با گلی که در دیدار برابر کانادا به ثمر رساند شمار گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۹ رساند.لیونل مسی، بعد از پیروزی برابر کانادا و فینالیست شدن دوباره در کوپا آمه‌ریکا گفت: کارهای که این نسل و گروه از بازیکنان برای آرژانتین انجام داده اند دیوانه کننده است. بعدها اهمیت این موفقیت‌ها مشخص می‌شود. این یک رقابت بسیار سخت است. گرمای هوا بالاست و بازی کردن در چنین شرایطی سخت است. ما، بار دیگر توانستیم راهی فینال شویم و این بسیار مهم است.او ادامه داد: بار دیگر تکرار می‌کنم که صعود به فینال اصلا آسان نیست. ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و تکرار این قهرمانی آسان نیست. این نبردهای پایانی من با تیم ملی است و باید به بهترین شکل ممکن از بازی کردن با این پیراهن لذت ببرم. این آخرین کوپا آمه‌ریکا برای من است و می‌خواهم از بازی کردن در آن لذت ببرم. من ۳۷ ساله شده‌ام و دیگر بازی کردن سخت است.

بامداد چهارشنبه ۱۰ جولای ۲۰۲۴، تیم های آرژانتین و کانادا در استادیوم مت لایف نیوجرسی مقابل هم قرار گرفتند، تا تکلیف اولین فینالیستِ کوپا آمریکا ۲۰۲۴ مشخص شود. این مسابقه که دومین تقابل دو تیم در این جام پس از بازی افتتاحیه بود، آرژانتین از همان ابتدای نیمه اول نشان داد که به دنبال فرصتی است که دروازه حریف را باز کند و برای دومین دوره پیاپی به فینال راه پیدا کند.  در آن طرف میدان، جسی مارش مربی کانادا ترکیب تیم ش را نسبت به بازی گذشته در مقابل ونزوئلا تغییر داده بود. تا بتواند جلوی حملات آرژانتین را بگیرد .اما برنامه تاکتیکی‌اش جواب نداد و اسکالونی به هدف اش رسید. کانادا در دیدار مقابل ونزوئلا با ترکیب ۱-۳-۲-۴ وارد زمین شده بود که در نهایت نتیجه خوبی هم داد و آنها موفق شدند ونزوئلا را حذف کنند .اما در دیدار بامداد چهارشنبه مقابل مدافع عنوان قهرمانی، کادرفنی کانادا از ترکیب ۴-۴-۲ خطی استفاده کرد تا در کناره برتری عددی به حریف ندهد و حملات آرژانتین در کناره‌ها را مختل کند. البته در این کار موفق نبودند و گل دوم آلبی سلسته با نفوذ از جناح چپ کانادا به ثمر رسید.

 با اینکه مارتینس این‌بار در لباس تیم ملی آرژانتین به همان نسخه گلزن اینتر تبدیل شده. اما بازهم انتخاب اول لیونل اسکالونی، خولین آلوارس، شاگرد پپ گواردیولا است تا در کنار لیونل مسی زوج خط حمله آرژانتین را تشکیل دهند. مارتینس ،در این جام با اینکه به طور ثابت بازی نمی‌کند. اما با ۴ گل زده، آقای گل جام و بهترین گلزن آرژانتین است. مسی و آلوارس روی هم ۳ گل به ثمر رسانده‌اند. خولیان آلوارز در دقیقه ۲۲ آلبی سلسته را پس از کنترل خوب پاس دی پل و تک به تک شدن با کرپو پیش انداخت . لیونل مسی در دقیقه ۵۱ ضربه انزو فرناندز را به سمت دروازه حریف منحرف کرد تا گل دوم به ثمر برسد و آرژانتین سرانجام با برد ۲ بر صفر مقابل کانادا راهی فینال  شود.

برنامه بازی دوم مرحله نیمه نهائی کوپا آمریکا ۲۰۲۴:

اروگوئه و کلمبیا، ساعت ۰۳:۳۰ بامداد پنجشنبه به وقت تهران، مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. طبق بیش بینی ابررایانه اوپتا، آرژانتین و اروگوئه فینالیست‌های کوپا آمریکا ۲۰۲۴ هستند. اروگوئه که در ضربات پنالتی موفق به شکست برزیل شد، بازی سختی در برابر تیم کلمبیا دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=245702 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x