پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اولین بازی نیمه نهائی یورو ۲۰۲۴: یامال؛ یامال؛ یامال؛ نوجوان ۱۶ ساله اسپانیا؛ امباپه و فرانسه را حذف کرد؛ اسپانیا ۲ فرانسه ۱؛ لاروخا به فینال رفت

نازک بین- رونالدو، مودریچ ، دی برونئه و سایر بزرگان از ادامه بازیهای یورو ۲۰۲۴، باز ماندند. دیشب در مونیخ، نوبت به امباپه و فرانسه رسید تا مقهور هنرنمائی های یک نوجوان شانزده ساله شود ، تا در مرحله نیمه نهائی حذف شود و به فرانسه باز گردد. اسپانیا با اینکه چند بازیکن محروم و مصدوم در ترکیب نداشت، بجز چند دقیقه ای که منجر به تک گل فرانسه شد و بد بازی کرد. از دقیقه ۱۵ ببعد هنرنمائی های جوانان اسپانیا و در راس همه، لامینه یامال ،شروع شد و فرانسه را در بازی میخکوب کردند. شرح بازی:

نخستین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ با حملات اسپانیا آغاز شد. ارسال کات‌دار لامینه یامال در همان ابتدای مسابقه یک موقعیت عالی را برای فابیان روییس ساخت. اما ضربه سر این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد. هشت دقیقه از ابتدای مسابقه گذشته بود که فرانسه با نخستین شوت خود به گل رسید. پاس بلند دمبله در سمت چپ محوطه جریمه به امباپه رسید؛ وی کم صبر کرد و سپس توپ را به نقطه ای رسید که مهاجم فرانسه پشت سر مدافعان اسپانیا در کمین ایستاده بود. کولو موانی بر فراز مدافعان اسپانیا با ضربه سر فرانسه را پیش انداخت . این نخستین گل تیم ملی فرانسه در جریان بازی در رقابت‌های این دوره جام ملت‌های اروپا به شمار می‌رفت. گل‌های پیشین خروس‌ها یا از روی نقطه پنالتی یا با گل به خودی حریفان به ثمر رسیده بود. برتری فرانسه تنها ۱۲ دقیقه پابرجا ماند. لامینه یامال در فاصله ۲۷ متری دروازه صاحب فرصت شد. ستاره نوجوان بارسلونا توپ را چندبار به چپ و راست حرکت داد؛ پیش از آنکه با یک شلیک سهمگین و غیر قابل مهار دورترین گوشه بالای دروازه مایک مانیان را هدف قرار دهد. موشک یامال به زیباترین شکل ممکن نایب‌قهرمان جهان را شوکه کرد، تا کار به تساوی کشیده شود. بازیکن ۱۶ ساله تیم ملی اسپانیا در شبی که به جوان‌ترین بازیکن مرحله نیمه‌نهایی ادوار جام‌های معتبر (یورو و جام جهانی) تبدیل شده بود با یک گل استثنایی عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ جام ملت‌های اروپا را هم کسب کرد. کابوس فرانسوی‌ها تنها ۴ دقیقه بعد تکمیل شد. یامال این بار هم در بطن ماجرا بود و با پاس به دنی اولمو حمله را راه انداخت. هافبک تهاجمی لایپزیش توپ را در سمت راست به خسوس ناواس رساند. ارسال مدافع ۳۸ ساله با دفع ناقص مدافعان دوباره به اولمو رسید تا با یک کنترل عالی توپ را روی پای راست اش بیاورد. شلیک محکم اولمو در حالیکه از دروازه بان عبور کرده بود و در حال ورود به دروازه بود ،بعد از برخورد به ژول کونده از خط دروازه فرانسه گذشت تا ماتادورها پیش بیفتند. در نیمه دوم اسپانیا با وجود خط هافبک نیرومند اش بازی را به خوبی اداره کرد و فرانسه بجز چند حمله پراکنده و ایجاد دو سه موقعیت گلزنی نتوانست نتیجه بازی را تغییر دهد و اسپانیا با شایستگی از سد فرانسه ای عبور کرد که نمی بایستی به این مرحله می رسید! یامال،مدافعان فرانسه را بارها آزار داد و از آنان عبور کرد و توپ های دقیق و خطرناکی برای یاران خود مهیا کرد! مفسرین و گزارشگران بن اسپورت بارها به تحسین این بازیکن نوجوان بارسلونا و اسپانیا پرداختند.

اطلاعات بازی اسپانیا و فرانسه 

بازی شماره ۴۹: نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا، یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: سه‌شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۳ (۹ جولای ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: ۲۲:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: استادیوم آلیانتس آرنا، مونیخ

داور: اسلاوکو وینچیچ (اسلوونی)

گلزن فرانسه: راندل کولو موانی (۹)

گلزنان اسپانیا: لامین یامال (۲۱)، دنی اولمو (۲۵)

ترکیب اولیه اسپانیا و فرانسه:

اسپانیا (۳-۳-۴): سیمون ، ناواس، ناچو، لاپورت، کوکوریا ، رودری، رویز، اولمو ، یامال، موراتا و ویلیامز

فرانسه (۳-۳-۴): منیان ، کانده، سالیبا، اوپامکانو، تئو هرناندز ، کانته، شوامنی، رابیو ، دمبله، کولو موانی و امباپه

بازی شماره ۵۰ انگلیس- هلند؛ نیمه نهائی :

بازی دیگر نیمه نهائی امشب چهارشنبه دهم جولای ۲۰۲۴ بین انگلیس و هلند برگزار می شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=245688 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x