یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

دیوان عدالت اداری حکم اخراج عزیز قاسم زاده را تائید کرد؛ تداوم سرکوب معلمان

به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان و محافل حقوق بشری حکم اخراج عزیز قاسم زاده، فعال صنفی معلمان از سوی دیوان عدالت اداری تایید شد. همزمان حکم بدوی اخراج دیاکو علوی با ۱۳ سال سابقه تدریس به خانواده وی در سقز، ابلاغ شده است. در بوشهر محسن عمرانی، فعال صنفی معلمان به حبس محکوم شد. در مریوان همچنین چهار فعال صنفی معلمان به حبس محکوم شدند.

دیوان عدالت اداری: حکم عزیز قاسم زاده از انفصال دائم به اخراج خفیف تر و با رعایت موازین و مقرارت قانونی است

به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان، دیوان عدالت اداری با تایید اخراج عزیز قاسم زاده از سوی هیئت تجدید نظر تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش این مجازات را قانونی و نسبت به رای بدوی که انفصال دائم از خدمات دولتی بوده،مجازاتی با تخفیف خوانده است. در رای صادر شده آمده:«رسیدگی درهیئت تخلفات اداری با رعایت موازین ومقررات قانونی بوده و دلایل و مدارکی که ازسوی شاکی ارائه و ابراز گردیده است، بیانگر عدم رعایت تشریفات قانونی در رسیدگی نبوده است».

در ادامه این گزارش آمده است:

دیوان عدالت اداری در حالی رای صادر شده وزارت آموزش و پرورش را در اخراج عزیز قاسم زاده قانونی و همراه با تخفیف خوانده که  موارد ۲۵ گانه اتهامی این فعال صنفی معلمان هیچ تناسبی با ماده ۸ قانون تخلفات اداری ندارد.طبق این ماده: «اعمال و رفتار خلاف شئون اداری یا شغلی» و «تبعیض یا اعمال غرض در اجرای قوانین و مقررات نسبت به اشخاص» از موارد رسیدگی این نهاد است.با عنایت به این ماده در دادخواست عزیز قاسم زاده علیه وزارت آموزش و پرورش آمده بود که هنوز این نهاد فرق میان تخلف و جرم را نمی داند و در رای صادر شده خود را در مسند قاضی نشانده و از مفاهیمی چون احراز جرم سخن گفته است. با توجه به این نکته برخی استنادات هیئت تخلفات از جمله مصاحبه این معلم با رسانه ها در حیطه مدعی العموم است و در دایره رسیدگی به تخلفات اداری نمی باشد.ضمن اینکه او بابت انجام مصاحبه ها مجازات قضایی را تحمل نموده است و هیچ ماده ای تصریح بر آن ندارد که آموزش و پرورش هم می تواند مجازات تکمیلی در این باره داشته باشد. پیش از این هیئت تخلفات  آموزش و پرورش که باید مدافع جدی اصل ۳۰ و آموزش رایگان باشد با استناد به برگزاری تجمعات معلمان که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی بوده، این تجمعات را غیر قانونی  و سخنرانی عزیز قاسم زاده را در دفاع از آموزش رایگان و معلمان زندانی، ساختار شکن خوانده بود و از آواز خوانی او با اشعار بزرگان، با عنوان مضامین انحرافی یاد کرده بود و حتی در تاریخ هایی که اساسا تجمعی برگزار نشده بود، این عنوان اتهامی را به این فعال صنفی معلمان نسبت داده بود. اکنون دیوان عدالت اداری با نقض صریح قانون،به تایید قانون شکنی های آموزش و پرورش اقدام ورزیده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران با ابراز ناخرسندی و نگرانی از رویه ناعادلانه پیش رو در دیوان عدالت اداری و جانب داری آشکار این نهاد از تصمیم های  غیر قانونی و معلم ستیزانه آموزش و پرورش در تضییع حقوق فعالان صنفی، خواهان تجدید نظر و بی طرفی این نهاد در رویکرد خود است.

ابلاغ حکم اخراج دیاکو (بهروز) علوی از آموزش و پرورش

هیئت تخلفات اداری، حکم بدوی اخراج دیاکو علوی را با ۱۳ سال سابقه تدریس به خانواده وی در سقز، ابلاغ کرد. دادگاه انقلاب سقز پیش‌ از این در دو پرونده طی سال گذشته او را به ۱۵ ماه و ۱۰ ماه حبس محکوم کرده بودند. همچنین پرونده سومی نیز با شکایت وزارت اطلاعات علیه این فعال صنفی در جریان است.

ایشان با توجه به مسدودی کد ملی، امکان تعیین وکیل و رسیدگی به پرونده‌اش را از مجاری قانونی نداشته و دو هفته پس از خروج او از کشور، حقوق و تمامی حساب‌های بانکی وی به دستور دادستانی توقیف شده است.

موج جدید ارجاع پرونده فعالین صنفی و محکومیت‌های سنگین از اخراج، تا انفصال از خدمت و کسر رتبه، به بهانه‌های مختلف از جمله غیبت، حضور در اعتراضات صنفی، تخلف در محیط‌های فرهنگی و آموزشی و محکومیت‌های قضایی، فشار قابل توجه به فعالین صنفی کشور وارد کرده است.

بوشهر؛ محسن عمرانی، فعال صنفی معلمان به حبس محکوم شد

محسن عمرانی، عضو کانون صنفی معلمان استان بوشهر توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به حبس محکوم شد که دومین محکومیت حبس این معلم در دو سال اخیر محسوب می‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=245666 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x