چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

کمپین برای برکناری علیرضا زاکانی از شهرداری تهران از صدهزار امضا فراتر رفت

علیرضا زاکانی شهردار تهران در واکنش به کمپین جمع‌آوری امضاء برای برکناری‌اش از مقام شهرداری تهران گفت که این کمپین از لحاظ حقوقی فاقد جایگاه و مضر است. این در حالی است که تعداد امضاهای این کمپین از مرز صد هزار امضا هم عبور کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در واکنش به کمپین جمع‌آوری امضاء برای برکناری‌اش از مقام شهرداری تهران گفت که این کمپین از لحاظ حقوقی فاقد جایگاه و مضر است.

زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت به خبرنگاران در این زمینه گفت: «متنی که من دیدم سراسر تهمت بود و من تعجب کردم.»

کارزار شهروندان تهرانی برای برکناری زاکانی از شهرداری تهران پیش از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، که زاکانی یکی از نامزدهایش بود، به راه افتاده بود.

پس از برگزاری این انتخابات، توجه به این کارزار بار دیگر افزایش یافت و واکنش رییس شورای شهر تهران را نیز برانگیخت.

رویداد۲۴ نوشت: «پس از اقدامات شهرداری تهران درباره پارک قیطریه، درخواست برکناری زاکانی در پلتفرم کارزار آغاز شد. پلتفرمی که چهره‌های مطرح محیط‌زیستی نیز پشت سر آن قرار داشتند. این کارزار با انتخابات مقداری کند شد اما رفتار انتخاباتی شهردار تهران باعث شد دوباره رجوع به برکناری زاکانی شدت گیرد.»

حامد بیدی، مدیر پتلفرم «کارزار»، به این رسانه گفت: «این کارزار ۲۲ فروردین شروع شد و پیرو شیوه پاسخگویی شهردار تهران به موضوع پارک قیطریه و کارزار آن موضوع ایجاد شد. کارزار پارک قیطریه فراگیر شد اما پاسخ‌های نامناسبی از زاکانی و شهرداری دریافت کردیم، بنابراین بحث استیضاح زاکانی مطرح شد.»

او افزود: «موج اول کارزار حدود ۵۰ هزار امضا گرفت، وقتی به انتخابات رسید مقداری سرعت رشد امضا‌ها کم شد، بعد از انتخابات سرعت رشد آن بالا رفت که به خاطر شیوه رفتار زاکانی در انتخابات مورد توجه قرار گرفت.»

بر اساس این اظهارات، از سه روز قبل که مهدی چمران رییس شورای شهر تهران علیه این کارزار سخن گفت و کلاً کارکرد کارزار را زیرسؤال برد، تعداد امضاها رشد بیشتری پیدا کرد و از مرز صد هزار امضا هم عبور کرد.

در این کمپین با اشاره به ناکارآمدی زاکانی در حل بحران های تهران، آمده است: «از شورای شهر تهران انتظار می‌رود تا بار این مسئولیت سنگین را از روی دوش ایشان برداشته و بر دوش اهلش بگذارد. تهران پس از انقلاب شهرداران و مدیران شایسته و توانمندی به خود دیده که همگی حی و حاضر برای خدمت به شهر و شهروندان‌اند. مملکت قحط‌الرجال نیست و با وجود افراد صالح و شایسته گذاشتن افراد ناتوان در مسئولیت‌های بزرگ به مثابه خیانت در امانت و ایراد خسارت به کشور و مردم و باعث مدیونی و خسران دنیا و آخرت است‌.»

https://akhbar-rooz.com/?p=245648 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x