پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید): شریفه محمدی، فعال کارگری به اعدام محکوم شد


جمهوری اسلامی، فعال کارگری، شریفه محمدی را بعد از اعمال انواع شکنجه و پرونده سازی ، در بیدادگاه‌اش در رشت، به اتهام “بغی”، به اعدام محکوم کرد. جمهوری اسلامی، برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه، به دفعات از اتهاماتی واهی، از قبیل “بغی”، “محاربه” و “مفسد فی‌الارض”، علیه فعالان سیاسی، اجتماعی، مدنی و مردم معترض به حکومت، استفاد کرده است. اما این نخستین بار است که یک فعال صنفی کارگری با این اتهام به اعدام محکوم می‌شود. جمهوری اسلامی، در ماه‌های اخیر، هفت زندانی مذهبی کُرد را به اتهام بغی به اعدام محکوم و تاکنون شش نفر از آنها را اعدام کرده است. دست کم پانزده زندانی سیاسی دیگر را به این اتهام در معرض اعدام قرار داده است.
جمهوری اسلامی، شریفه محمدی را در حالی به اتهام بغی به اعدام محکوم کرده است، که خامنه‌ای، سرکرده باند تبه‌کار حاکم برایران، در جریان نمایش انتخاباتی رژیم،  برای مشروعیت از دست رفته‌اش، از مردم  التماس  می‌کرد که در انتخابات نمایشی رژیم شرکت کنند، تا او آسوده خاطر و با پشتوانه‌ی رای‌هایی که مردم به صندوق می‌ریزند، به سرکوب‌های اجتماعی و تبه‌کاری‌های‌اش ادامه دهد. اما، اکثریت بزرگی از مردم، در دو انتخابات اخیر، به این رژیم سفاک، نه بزرگ گفتند و در وجود خامنه‌ای و تمام ارکان حکومت، هراس از  نابودی ایجاد کردند.
جمهوری اسلامی برای مقابله با ترسی که تمام وجودش را گرفته است، سعی می‌کند با ایجاد رعب وحشت در جامعه،  بر ترس‌اش غلبه کند، مردم را به عقب براند و خود را مقتدر نشان دهد. اما، این پلشتی، کارایی خود را از دست داده و به‌جای ایجاد ترس در مردم،  آنان را برای برچیدن این رژیم تبه‌کار و بساط سرکوب‌اش، مصمم‌تر از همیشه کرده است.
صدور حکم اعدام به اتهام “بغی” برای شریفه محمدی، به‌عنوان یک فعال کارگری، پیامی است از سوی رژیم به جامعه، بویژه طبقه‌ی کارگر و سایر اقشار زحمتکش و تهیدست جامعه،  که بترسند و از مطالبه‌گری‌ علیه ستم و استثمار دست بردارند.
کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)،  حکم اعدام شریفه محمدی و پانزده زندانی مرتبط با جنبش انقلابی زن زندگی آزادی، از  جمله رضا رسایی و محمود محرابی را قویا محکوم می‌کند. جمهوری اسلامی را باید برای لغو حکم اعدام  شریفه محمدی  و سایر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام، تحت فشار قرار داد.
 
کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)
۸ ژوئیه ۲۰۲۴ برابر با ۱۸ تیر ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=245612 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x