یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

هیئت اسرائیلی برای از سرگیری مذاکرات توافق آتش‌بس در غزه راهی قاهره می‌شود

همزمان با تداوم جنگ در نوار غزه، رسانه‌های مصری به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش دادند که انتظار می‌رود یک هیئت اسرائیلی شامل مقامات دست‌اندرکار مذاکرات آزادی گروگان‌ها، طی چند ساعت آینده برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس موقت، وارد قاهره شوند.

به پیش‌بینی این منبع بلندپایه، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا»، نیز این هفته برای شرکت در مذاکرات، راهی قاهره خواهد شد.

از سویی «کانال ۷» تلویزیون اسرائیل، دوشنبه ۱۸ تیر، گزارش داد که رونن بار، رئیس سرویس امنیت داخلی «شین بیت»، برای ادامه مذاکرات با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، به مصر پرواز کرده است.

این در حالی است که یک مقام حماس یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این گروه، با آغاز مذاکرات مبادله گروگان‌ها و زندانیان «بدون آتش‌بس دائم»، موافقت کرده است.

به گفته این مقام حماس، میانجی‌گران مصری، قطری و آمریکایی متعهد شدند تا زمانی که مذاکرات گروگان‌ها ادامه دارد، آتش‌بس نیز ادامه خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تاکید دارد تا زمانی که حماس نابود نشود، جنگ ادامه خواهد داشت. حماس از سال ۲۰۰۷ مدیریت نوار غزه را برعهده دارد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، حملات اسرائیل به باریکه تا این لحظه ۳۸۱۵۳ کشته برجای گذاشته است که اکثریت آنها غیرنظامی هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=245575 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x