شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

حزب چپ ایران: حکم اعدام علیه شریفە محمدی را محکوم می‌کنیم!  برای لغو فوری آن مبارزه کنیم!

در گرماگرم معرکە انتخاباتی رژیم مستبد، فاسد و سرکوبگر جمهوری اسلامی در حالی‌کە کاندید‌اهای رژیم چپ و راست برای دزدیدن رای مردم با دست و دلبازی وعدەهای رنگارنگ می دهند، شعبە‌ی اول بیدادگاە رشت در ١۴ تیرماە شریفە محمدی را با استناد بە مادەی ٢٨٧ قانون مجازات اسلامی متهم بە “بغی”، “شورش مسلحانه علیه نظام” کرده و برای او حکم اعدام صادر کرد. 

شریفە محمدی ١۴ آذر سال گذشتە بازداشت شد و در مدتی کە در سلول انفرادی و برای گرفتن اعتراف اجباری تحت شکنجە قرار داشت، از ملاقات با خانوادە خود محروم بود.

صدور این حکم در ادامە‌ی تشدید سرکوب فعالیت‌های فعالان کارگری و بخشا بە دلیل امتناع کارگران و بازنشستگان و تشکل‌های آنان از شرکت در انتخابات فرمایشی و بە منظور انتقام‌جویی و ایجاد رعب در میان فعالین مدنی و سیاسی است. با این وجود، تحریم انتخابات فرمایشی توسط بالغ بر ۶٠ درصد مردم در دور اول و ادامە‌ی اعتراضات کارگران و بازنشستگان بە رغم همە‌ی تهدیدها و بگیر و ببندها، نشان می‌دهد با این گونە اعمال جنایتکارانە رژیم قادر نخواهد شد، مردم را از ادامە‌ی مبارزە باز دارد. 

علت صدور این حکم جابرانە و نامتعارف برای  خانم محمدی عضویت دە سال پیش او در یک تشکل کارگری به‌نام «کمیتە هماهنگی برای کمک بە ایجاد تشکل‌های کارگری» است. طبق قانون مذکور حکم بغی شامل حال کسانی می شود کە علیە حکومت مبادرت بە قیام مسلحانە کردە باشند. این اتهام بە هیچ روی بە کمیتە هماهنگی و شریفە محمدی نمی چسبد. زیرا نە این کمیتە و نە خانم محمدی برای ایجاد تشکل کارگری نیازی بە سلاح و قیام مسلحانە نداشتەاند و فعالیت آن‌ها از نوع فعالیت مدنی بودە است. فعالیت برای ایجاد تشکل کارگری و هر نهاد مدنی دیگر نە تنها جرم نیست بلکە یک حق شهروندی است. از همین رو زندانی کردن شریفە محمدی و محکومیت او بە اعمالی کە مرتکب نشدە، خلاف واقع، نقض حقوق شهروندی و غیرقانونی است. 

 حزب چپ ایران صدور حکم اعدام برای فعال کارگری، شریفه‌ محمدی را مردود و محکوم نمودە و همگان را برای مبارزه علیه این حکم، لغو آن  و آزادی بی‌درنگ و بدون قید و شرط شریفە محمدی از زندان فرا می‌خواند. ما هم‌چنین از همە‌ی تشکل‌های کارگری، مدنی، حقوق بشری، احزاب، وکلا و مردم دعوت می کنیم برای لغو این حکم جابرانە و آزادی شریفە محمدی تلاش نمایند.

هیئت سیاسی – اجرائی حزب چپ ایران ۱۶ تیر ۱۴۰۳ – ۶ ژوئیه ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=245424 لينک کوتاه

3.2 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x