شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

مشارکت در دور دوم انتخابات را ۴۹.۸ اعلام کردند؛ پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران شد

وزارت کشور جمهوری اسلامی نرخ مشارکت در دور دوم انتخابات را 49.8 درصد اعلام کرد. بنا به اعلام مسئولان ۳۰ میلیون ۱۰۰ هزار نفر در دور دوم انتخابات شرکت کردند. مسعود پزشکيان با کسب شانزده ميليون و سيصدهزار نفر نهمين رئيس جمهور ايران شد

مسعود پزشکان با پیروزی بر سعید جلیلی به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران شد. او با ۱۶۳۸۴۴۰۳ رای از سعید جلیلی که آرایش ۱۳۵۳۸۱۷۹ نفر اعلام شد، از سعید جلیلی پیشی گرفت. تعداد آرا را ۳۰۵۳۰۱۵۷ و میزان مشارکت در این انتخابات را ۴۹.۸ درصد اعلام کردند.

اکثریت قریب به اتفاق مردم، گروه های سیاسی، نهادهای مدنی به آمار اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی اعتماد ندارند. دستکاری در نتایج انتخابات در جمهوری اسلامی سابقه دیرینه ای دارد که در سال ۸۸ به یک جنبش گسترده ی مردمی انجامید.

هیچ نهاد مستقلی ناظر بر انتخابات در ایران که به شدت ضددموکراتیک است نیست و و امکان راستی آزمایی نتایج اعلام شده از سوی حکومت وجود ندارد.

در روز جمعه گزارش های متفاوتی منتشر می شد، رسانه های وابسته به هر دو جناح حکومت از «مشارکت گسترده» مردمی در انتخابات خبر می دادند و گزارش ها و ویدئوهای شهروند – خبرنگاران از عدم استقبال مردمی و حوزه های خالی انتخاباتی گزارش می کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عضو هیأت اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده مشارکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مرز ۳۰ میلیون نفر عبور کرد و به ۳۰ میلیون ۵۰۰ هزار نفر رسید.


https://akhbar-rooz.com/?p=245407 لينک کوتاه

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی عالی پیام
هادی عالی پیام
2 ماه قبل

ما می گیم شاه نمی خوایم نخست وزیر عوض میشه

آزاده عدالت خواه
آزاده عدالت خواه
2 ماه قبل

پتک هولناک « تحریم » بار دیگر بر فرق دیکتاتور و رژیم ولایت مطلقه فقیه فرود آمد. از مجموع ۱۲۳ میلیون واجدین شرایط در دو مرحله حتی بر طبق آمارسازی های خدعه گرانه رژیم ۶۸ میلیون نفر به « شعبده بازی انتخاباتی » « نه » گفتند . فیلم ها و گزارشات مردمی حاکی از آن است که نه ۵۵ میلیون بلکه در خوش بینانه ترین حالت ۵٫۵ میلیون نفر شرکت کرده اند که آن هم اکثرا رای اصلاح طلبان ذوب در ولایت و یا باطله بوده است .

حسن نکونام
حسن نکونام
2 ماه قبل

حکومت اسلامی، از ابتدای تشکیل خود، زندگی را با تقلب و رای سازی دروغین و غیر واقعی شروع کرده بود. از زبان آقای حسین لاجوردی، که همزمان با تدریس در دانشگاه، در مرکز آمار سازمان برنامه هم کار میکرد، به آغلز این تقلب اشاره میکنم. آقال لاجوردی میگوید: در ۱۲ فرئردین ۵۸ که حکومت رفراندوم برگزار میکرد، جمعیت کشور حدود ۳۷ میلین نفر بود. از این تعداد، حذود ۱۸ میلیون ۷۳۲ هزار نفر حق رای داشتند. روز بعد از رادیو شنیدم که، ۲۲ میلیون نفر به جمهوری اسلامی رای آری داده اند. سرانجام به اعلام ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رضایت دادند، یعنی حدود ۲ میلیون فنر بیشتر از واجدین شرایط رای دهی. سخنان آقای حسین لاجوردی را بشنوید: https://www.rfi.fr/fa/%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA/%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%A7/20220401-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1

توجه!
توجه!
2 ماه قبل

یک قدم به پس خلاصه تثبیت شد!
حال میدان بازی تماشایی تر میشود!

هادی عالی پیام
هادی عالی پیام
2 ماه قبل

همونی که ” حضرت آقا ” مورد نظرش بود از صندوق ریا سر بر آورد .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x