شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

یورو ۲۰۲۴ :اسپانیا با عبور از آلمان به نیمه نهائی رسید؛ یک بازی زیبا؛ همراه با اخطار؛اخراج؛ محروم؛ آلمان ۱ اسپانیا ۲ در پایان ۱۲۰ دقیقه؛ پرتغال ۰ فرانسه ۰؛ صعود فرانسه در ضربات پنالتی

نازک بین- داور انگلیسی در ۱۰ دقیقه نخست نیمه اول با قضاوت ضعیف اش ، اجازه داد تا بازیکنان آلمان چند مهره اصلی اسپانیا را با خشونت های پی در پی متوقف کنند. خشونت بازیکنان آلمانی به حدی بود که پدرو ،یکی از بازیکنان تکنیکی اسپانیا مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد . به طوری که اسپانیا ناگزیر به تعویض اجباری در همان اوایل بازی شد. طی بازی تونی کروس یکی از نیروهای آتش به اختیار ناگلزمان بود که پی در پی خطا می کرد و داور هم بی خیال بود! سر انجام در دقیقه ۶۶ داور به تونی کروس کارت زرد نشان داد. نیمه اول بدون گل پایان یافت. در نیمه دوم و در دقیقه ۵۲ روی پاس فوق العاده یامال،  دنی اولمو که بجای پدری مصدوم در اوایل نیمه اول به بازی آمده بود، در دقیقه ۵۲ دروازه آلمان را باز کرد . قضاوت داور انگلیسی در نیمه دوم بهتر شد و در صدد رفع اشتباهات نیمه نخست بود. بعد از گل، اسپانیا تاکتیک احتیاط را در بیش گرفت. آلمان چند تعویض تهاجمی انجام داد. اما تا دقیقه ۸۰ موثر نبود. در دقیقه ۶۷ مربی اسپانیا با تعویض یامال، ضربه تاکتیکی بزرگی به تیم اش زد. بعد از دقایقی باز مربی  اسپانیا سه بازیکن تهاجمی خود را تعویض کرد، که بهترین موقعیت برای آلمان بود،تا مدافعان کناری این تیم و هافبکها دفاعی اش آزاد شوند. از این دقیقه به بعد اسپانیا بر خلاف شیوه و تاکتیک اش، در لاک دفاعی آن هم متزلزل فرو رفت. به هر حال در گزارش های بعدی، این بازی فوق العاده جذاب، زیبا و با حوادث متعدد، را مورد بررسی قرار می دهیم. به خصوص در مورد برخورد توپ با دست مدافع اسپانیا در وقت های اضافی بازی که تصمیم داور در این باره نیز عجیب بود! در مجموع قضاوت داور تحت تاثیر فشار بازی بود!

سر انجام ،این بازی پرهیجان و دیدنی در پایان ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای به پیروزی ۲ بر یک اسپانیا انجامید.برای اسپانیا دنی اولمو (۵۱) و مرینو (۱۱۹) گلزنی کردند و گل آلمان نیز توسط ویرتز (۸۹) به ثمر رسید.دنی کارواخال نیز در دقیقه ۶+۱۲۰ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

این بازی در نیمه نخست بدون گل خاتمه یافت و سپس در پایان وقت قانونی دو تیم یک – یک مساوی شدند تا کار به وقت‌های اضافه بکشد. آلمان اما از برتری روانی خود استفاده نکرد و در نهایت با دریافت گل دوم که دیرهنگام هم به ثمر رسید، حذف شد. اسپانیا با چند مصدوم و دو محروم ، به نیمه نهائی رفت.

اسپانیا با این پیروزی به عنوان نخستین تیم پا به نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ گذاشت.

اطلاعات مسابقه اسپانیا – آلمان

روز و تاریخ برگزاری: جمعه  ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ، ۵ جولای ۲۰۲۴

زمان بازی : ساعت: ۱۹:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۱۸ به وقت اروپا

تورنمنت: مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴

داور: آنتونی تیلور

ورزشگاه: اشتوتگارت آرنا

گلزنان اسپانیادنی اولمو ( ۵۲)(میکل مرینو۱۱۹ )

گلزن آلمان: فلوریان ویرتس (۸۹)

ترکیب  اسپانیا و آلمان:

اسپانیا ۳-۳-۴: سیمون ، کوکوریا، لاپورت، لو نورماند، کارواخال ، رودری، پدری، رویز ، یامال، ویلیامز و موراتا

آلمان ۱-۳-۲-۴:نویر ، تاه، رودیگر، کیمیش، رائوم ، آندریش، کروس ، گوندوعان، ویرتس، موسیالا ، هاورتس

نماینده بی مسئولیت!

به نقل از RMC Sport؛ لوران یاکوبلی، نماینده فرانسه به اظهارات سیاسی کیلیان امباپه، مهاجم رئال مادرید و تیم ملی واکنش نشان داد.این مقام سیاسی فرانسه گفت: من به زمین نمی‌روم و به مربیان توصیه‌ای نمی‌کنم. من معتقدم که هر کسی باید به کار خودش فکر کند. کیلیان امباپه در حال حاضر در تیم ملی فرانسه حضور دارد. او پیراهن تیم ملی را می‌پوشد، پیراهن تمام فرانسوی‌ها، بدون استثنا، بدون توجه به صدای آنها.پیش از این کیلیان امباپه از شهروندان کشورش خواسته بود به انتخابات پارلمانی بیایند. در فرانسه، دور اول انتخابات پارلمان این کشور برگزار شد که در آن مخالفان دولت کنونی، حزب مارین لوپن، پیروز شدند.

پرتغال ۰  فرانسه  ۰ ؛ دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه ای: ۰-۰ ؛ ضربات پنالتی : پرتغال ۳ فرانسه ۵

اگر از تماشای نیمه اول دیدار پرتغال و فرانسه ناکام مانده بودید، چیزی از دست ندادید. به جز برخوردهای میانه زمین، برنامه مشخصی برای تدارک حمله و گشودن دروازه حریف مقابل نبود. پرتغال طی ۲۰ دقیقه ابتدایی تیم بهتری بود و تلاش می‌کرد از سمت ژول کونده حملاتی را طراحی کند. در ادامه نیمه فرانسه کمی از رویکرد محتاطانه خود کاست و چند بار به محوطه حریف نزدیک شد. با این حال، با رضایت دو تیم نیمه اول در حالی که مایکل اولیور وقت اضافه نیز در نظر نگرفته بود، بدون گل به پایان رسید.

با این وصف و یعد از چند دقیقه بازی مطلوب در نیمه دوم و خلق چند صحنه دیدنی بر روی دروازه ها، بازی به دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه رفت. اما، دو تیم در پایان تلاشی ۱۲۰ دقیقه‌ای به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسیدند تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در این بخش که پایان مارتنی فرساینده محسوب می‌شد، تیم ملی فرانسه ۵ بر ۳ پرتغال را شکست داد و یاران رونالدو را حذف کرد.برای پرتغال در ضربات پنالتی رونالدو، سیلوا و مندز گلزنی کردند و گل‌های فرانسه نیز توسط دمبله، فوفانا، ژول کونده، بارکولا و تئو هرناندس به ثمر رسید.

فرانسه با این پیروزی حریف اسپانیا در مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ شد.

اطلاعات بازی پرتغال -فرانسه 

بستر برگزاری: مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳ (۵ جولای ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: ۲۲:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: استادیوم فولکس‌پارک اشتادیون، هامبورگ

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

گلزنان : برای پرتغال در ضربات پنالتی؛ رونالدو، سیلوا و مندز گلزنی کردند. گل‌های فرانسه نیز در ضربات پنالتی توسط دمبله، فوفانا، ژول کونده، بارکولا و تئو هرناندس به ثمر رسید.

ترکیب پرتغال و فرانسه :

پرتغال (۱-۳-۲-۴): کوستا ، کانسلو، دیاز، په‌په، مندس ، ویتینا، پالینیا ، سیلوا، فرناندز، لیائو ، رونالدو 

فرانسه (۲-۱-۳-۴): منیان  کانده، سالیبا، اوپامکانو، هرناندز ، کانته، شوامنی، کاماوینگا ، گریزمان ،کولو موانی، امباپه

https://akhbar-rooz.com/?p=245388 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x