دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

تحریم گسترده دور دوم انتخابات در بلوچستان

نهادهای نظامی و امنیتی تلاش های گسترده ای از تهدید تا تمهید تا استفاده از سران وابسته به حکومت در بلوچستان صورت دادند تا مردم را به پای صندوق های رای بیاورند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان با شماری از اشخاص محلی وابسته به حکومت با هدف تبلغات انتخاباتی و مشارکت مردم، جلسه ای برگزار کرد. فرماندهان سپاه و ارگانهای نظامی جهت تبلیغات و تشویق مردم به حضور در پای صندوق های رای با شماری از سرطایفه های حکومتی جلساتی برگزار کردند.

سایت خبری حال وش ویدئوهای متعددی منتشر کرده که حاکی از بی اعتنایی گسترده ی مردم بلوچ به نمایش انتخاباتی ۱۵ تیر است، از جمله هزاران نماز گذار مسجد مکی در روز جمعه بی اعتنا از کنار صندوق رایی که در مجاورت مسجد قرار داده بودند، گذشتند.

ویدئوها و گزارش های منتشر شده توسط حال وش حاکی است در شعبه های رای گیری در زاهدان از جمله شعبه خیابان رازی جنب مصلی اهل سنت زاهدان؛ منطقه اسلام آباد اطراف زاهدان، شهرستان سراوان، شهرستان چابهار از شرکت در انتخابات خودداری کرده اند.

طبق این گزارش مینی بوس حامل صندوق های رای شماره ۳۰ که قصد داشت از نمازگزاران مسجد صدیق اکبر سراوان پس از اتمام نماز رای جمع آوری کند, توسط جوانان به آتش کشیده شده و بدون رای گیری محل را ترک کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=245384 لينک کوتاه

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
1 روز قبل

من هم در دور اول با تحریم انتخابات در آن شرکت نکردم اما در دور دوم به دلیل تجزیه و تحلیل مناظره دو کاندید به این نتیجه رسیدم که سخنان و برنامه‌های آقای پزشکیان به دیدگاه من نزدیک‌تر است و راهکارهای برای خارج کردن کشور از انزوای سیاسی و البته چشم انداز کوچکی از بهبود اقتصادی مملکت در برنامه اش وجود داشت البته عدم حضور ذهن‌ و مسلط نبودن بر قدرت سخنوری و شاید خستگی باعث شد که نام مولوی عبدالحمید که مورد احترام‌ اهل سنت است را فراموش کند و همچنین از اصطلاح زننده موی دماغ برای سردار سلیمانی که علاقه میلیونی مردم را در مراسم‌ بدرقه پیکر آن شهید بودیم استفاده کرد که البته در هر دو مورد سهوی بود و عمدی در کارش نبود

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x