دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

پس‌لرزه‌های مناظره انتخاباتی؛ ‌حامیان بزرگ مالی بایدن را تنها می‌گذارند

با وجود درخواست‌ها برای کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در جشن «روز استقلال» اعلام کرد که به مبارزه انتخاباتی ادامه خواهد داد و تاکید کرد که «هیچ جا نمی‌رود». بایدن با درخواست‌هایی برای کناره‌گیری از سوی برخی از حامیان ثروتمند دموکرات مواجه است.

این درخواست‌ها پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره ریاست‌جمهوری افزایش یافته است. حداقل دو نفر از حامیان حزب دموکرات اعلام کرده‌اند تا زمانی که بایدن نامزد این حزب باشد، کمک‌های مالی خود را قطع خواهند کرد.

مسئولان کارزار انتخاباتی بایدن با این حامیان مالی تماس برقرار کرده، اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشته است. ابیگیل دیزنی، نوه بنیانگذار شرکت «والت دیزنی»، پنجشنبه ۱۵ تیر، اعلام کرد تا زمانی که بایدن در رقابت باقی بماند، به حزب دموکرات کمک مالی نخواهد کرد.

دیزنی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به بایدن احترام می‌گذارد و او را «مردی خوب» توصیف کرد که به کشورش خدمت کرده است، اما اضافه کرد: «اگر بایدن کناره‌گیری نکند، دموکرات‌ها شکست خواهند خورد و پیامد این شکست بسیار وخیم خواهد بود.»

«آکسیوس» نیز گزارش داد که گیدئون استاین، رئیس «صندوق موریا» ۳.۵ میلیون دلار از کمک‌های مالی این بنیاد خیریه را به حالت تعلیق درآورده است. استاین گفت همه حامیان اصلی این بنیاد بر این باورند که حزب دموکرات برای پیروزی در انتخابات به نامزد جدید نیاز دارد.

رید هستینگز، یکی از حامیان بزرگ حزب دموکرات و بنیانگذار شرکت «نتفلیکس»، نیز به «نیویورک‌تایمز» گفت که بایدن باید کنار برود «تا یک رهبر دموکرات قوی بتواند ترامپ را شکست دهد و امنیت آمریکا را حفظ کند».

پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره ۲۷ ژوئن، نگرانی دموکرات‌های کنگره از شکست بایدن ۸۱ ساله در انتخابات آمریکا افزایش یافته است. بایدن و دستیارانش عملکرد ضعیف در مناظره را به عواملی مانند سرماخوردگی و اختلاف زمانی ناشی از سفرهای خارجی در اوایل ماه نسبت داده‌اند.

پس از این مناظره، دو نماینده دموکرات، لوید دوجت از تگزاس و رائول گریجالفا از آریزونا، از بایدن خواستند تا از انتخابات کناره‌گیری کند.

همچنین، ۶۰ درصد از رأی‌دهندگان در نظرسنجی مؤسسه «مورنینگ کانسالت» اعلام کردند که یک نامزد دموکرات باید جایگزین بایدن در انتخابات نوامبر شود.

بایدن قرار است روز جمعه تلاش‌های خود برای اطمینان‌بخشی درباره توانایی‌هایش را ادامه دهد. او این کار را با برگزاری یک تجمع انتخاباتی در مدیسون، واقع در ایالت کلیدی ویسکانسین، و سپس با انجام مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» انجام خواهد داد. او هفته آینده یک نشست خبری نیز برگزار خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=245362 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x