دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

احتمال کسب اکثریت مطلق پارلمان فرانسه از سوی حزب راست افراطی در حال کاهش است

بر اساس آخرین نظرسنجی ها، به نظر می‌رسد احتمال کسب اکثریت مطلق پارلمان فرانسه از سوی حزب راست افراطی در حال کاهش است.

به گزارش ار. اف. ای، سه روز قبل از دور دوم انتخابات پارلمانی در فرانسه، احزاب و چهره‌های سیاسی آخرین تلاش خود را در این زمینه به کار می‌بندند.

در حالی که حزب راست افراطی توانست در مرحله اول انتخابات به پیروزی چشمگیری دست یابد، پویایی انتخاباتی این حزب می‌تواند در مرحله دوم به دلیل کناره‌گیری بسیاری از نامزدها متوقف شود.

بسیاری از نامزدها از احزاب چپ و میانه برای ناکام کردن حزب راست افراطی در دستیابی بیشتر به کرسی‌های پارلمان، از نامزدی خود در حوزه‌هایی که احزاب مخالف راست افراطی با تکثر مواجه بودند، کناره‌گیری کردند.

در صورت پیروزی حزب راست افراطی در مرحله دوم انتخابات پارلمانی فرانسه و دستیابی احتمالی به اکثریت مطلق، این حزب می‌تواند برای اولین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم در فرانسه دولت تشکیل دهد.

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی که از تشکیل «جبهه جمهوری‌خواه» علیه حزب خود ناراضی است، روز پنجشنبه تأسیس یک «حزب واحد» را برای «کسانی که می‌خواهند برخلاف میل مردم قدرت را حفظ کنند» محکوم کرد.

با وجود این که بر اساس آخرین نظرسنجی ها، به نظر می‌رسد احتمال کسب اکثریت مطلق پارلمان از سوی حزب راست افراطی در حال کاهش است، اما همچنان تردیدها و ابهام‌ها در این زمینه باقی است.

برخی از رهبران راست میانه و چپ در حال بررسی یک ائتلاف گسترده برای فرار از بن‌بست موجود هستند، اما خطوط این ائتلاف بسیار مبهم باقی مانده و هفت سال ریاست جمهوری امانوئل مکرون شکاف عمیقی را بین احزاب حامی خود و دیگر احزاب ایجاد کرده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که برخی از گروه‌های چپ آماده آزمایش اتحادهای فراحزبی هستند که در آلمان رایج است اما در فرانسه بی‌سابقه است.

فابین روسل، رئیس حزب کمونیست فرانسه روز پنجشنبه گفت: «آنچه من می‌خواهم این است که در کشورم هرج و مرج ایجاد نشود، فرانسه باید قابل اداره کردن باشد».

https://akhbar-rooz.com/?p=245359 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x