دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

امشب ؛ فینال زودرس یورو ۲۰۲۴ : آلمان- اسپانیا؛ پرتغال- فرانسه؛ دیدیه دشان؛ از موضع گیری سیاسی بازیکنان تیم فرانسه حمایت کرد؛ «سلام گرگ» تنش سیاسی بین آلمان و ترکیه

نازک بین- وزارت امور خارجه آلمان ،سفیر ترکیه را به دنبال حرکت جنجالی مدافع تیم ملی فوتبال این کشور در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ احضار کرد. به نقل از اشپیگل، وزارت امور خارجه آلمان سفیر ترکیه در برلین را به دلیل ژست ملی‌گرایانه مریح دمیرال بازیکن تیم ملی این کشور در دیدار با اتریش در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا در آلمان احضار کرد.مریح دمیرال ،هنگام شادی گل مقابل اتریش از ژست ملی‌گرایان ترک «گرگ‌های خاکستری» استفاده کرد. پیش از این مشخص شده بود که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تحقیقات خود را درباره دمیرال آغاز کرده است.

در همین ارتباط، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان به شادی گل مریح دمیرال، مدافع ترکیه‌ای در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی یورو۲۰۲۴ مقابل اتریش واکنش نشان داد.وزیر کشور آلمان گفت: نمادهای افراط‌گرایان راست ترکیه جایی در ورزشگاه‌های ما ندارند. ما انتظار داریم که یوفا این موضوع را بررسی و تحریم‌های احتمالی را اعمال کند.پیش از این مشخص شد که یوفا تحقیقاتی را در خصوص جشن گل مریح دمیرال، مدافع ترکیه‌ای در بازی شب گذشته با اتریش آغاز کرده است. ترکیه در این دیدار با گل‌های مریح دمیرال ۲ بر یک پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو۲۰۲۴ صعود کرد. این بازیکن تیم ملی ترکیه هنگام جشن گرفتن گل از ژست ملی‌گرایان ترکیه‌ای استفاده کرد.

وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «غیرقابل قبول» است که یوفا تحقیقات انضباطی علیه دمیرال را آغاز کند. در این بیانیه آمده است: «در حالی که تابلوی «گرگ خاکستری» نماد ممنوعه ای در آلمان نیست، واکنش هایی که مقامات آلمانی به آقای دمیرال نشان دادند، خود بیگانه هراسی است. ما واکنش‌های سیاسی به استفاده از یک نماد تاریخی و فرهنگی به گونه‌ای که کسی را در جشن شادی در یک رویداد ورزشی هدف قرار ندهد، محکوم می‌کنیم.»

محروم شد، تشدید تنش سیاسی

مریح دمیرال، مدافع تیم ملی ترکیه، پس از خوشحالی گل نژادپرستانه در بازی اتریش، دو جلسه از همراهی تیم اش محروم شد. این بازیکن با زدن با دو گل با ضربه سر در جریان پیروزی مرحله یک‌هشتم نهایی برابر اتریش، نقش مهمی در رساندن تیم اش به این مرحله داشت. با این حال، او پس از به ثمر رساندن گل دوم، با انجام یک حرکت جنجالی به نام «سلام گرگ»، جنجال‌برانگیز شد.این حرکت به نظر می‌رسد با گروه گرگ‌های خاکستری، یک گروه افراطی راست‌گرا در ترکیه، مرتبط باشد. یوفا تأیید کرد که روز چهارشنبه تحقیقات خود را آغاز کرده و بر اساس گزارش بیلد، این بازیکن سابق یوونتوس دو بازی محروم خواهد شد.بنابراین، دمیرال در بازی مقابل هلند در برلین و همچنین در صورت صعود ترکیه به مرحله نیمه‌نهایی غایب خواهد بود.در آلمان، سازمان حفاظت از قانون اساسی ، هواداران گرگ‌های خاکستری  را یک سازمان افراطی و نژاد پرست می دانند.

همزمان با این جدال دیپلماتیک که ممکن است به کارزار شدید تبلیغاتی طرفین علیه یکدیگر منجر شود،  رجیب طیب‌ اردوغان رئیس جمهور ترکیه درست در زمانی که سفیر این کشور در برلین احضار شده است ،به آلمان می‌رود تا شاهد دیدار امروز شنبه تیم ملی ترکیه برابر هلند باشد.

یوفا محکوم کرد

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اقدام نیروهای امنیتی آلمان که در بازی پرتغال و اسلوونی در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ یک هوادار را مورد ضرب و شتم قرار دادند، محکوم کرد.بر اساس بیانیه یوفا؛ اتحادیه فوتبال اروپا از اتفاق بین نیروهای امنیتی و یک هوادار در جریان بازی پرتغال و اسلوونی آگاه است و هرگونه رفتار خشونت‌آمیز را محکوم می‌کند. حادثه در این ویدئو اکنون موضوع تحقیقات پلیس است. تا زمانی که تحقیقات تکمیل نشود، نمی‌توانیم اظهار‌نظر بیشتری کنیم.دیدار تیم های اسلوونی و پرتغال دوشنبه شب در وقت‌های اصلی و اضافه با تساوی بدون گل به پایان رسید و پرتغال در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد. پس از پایان مسابقه ویدئویی منتشر شد که لحظات ضرب و شتم یک هوادار توسط نیروهای امنیتی را به تصویر کشید.

اعطای نشان افتخار

سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان به بازیکنان تیم ملی، کادر مربیگری و نمایندگان فدراسیون فوتبال این کشور به دلیل صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ نشان افتخار اهدا کرد.مراسم اهدای جوایز در صحنه‌ای که در میدان آزادی شهر تفلیس نصب شده بود برگزار شد. بازیکنان تیم ملی در مسیر میدان سوار بر اتوبوسی روباز شدند و به هزاران هوادار خوش‌آمد گفتند.در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ گرجستان با تیم‌های ملی پرتغال (شش امتیاز)، ترکیه (شش امتیاز) و جمهوری چک (یک امتیاز) مقام سوم (چهار امتیاز) را کسب کرد. گرجستان در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اسپانیا با نتیجه یک بر ۴ شکست خورد. این تیم برای نخستین بار در تاریخ توانسته بود به مرحله نهایی یورو راه پیدا کند.

شرایط هریک از ۸ تیم برای قهرمانی:

رسانه اوپتا ،که به طور تخصصی در زمینه اطلاعات و داده های دنیای فوتبال و آمار این حوزه فعالیت می کند.از ابتدای رقابت های یورو ۲۰۲۴ به طور مرتب امکان قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ را تعیین کرده است .با به پایان رسیدن مرحله یک هشتم نهایی، این رسانه در پیش بینی جدید، تیم ملی آلمان، با ۲۰ درصد نامزد اصلی قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ است پس از ژرمن ها، تیم ملی اسپانیا با ۱۹ درصد امکان قهرمانی دارد.تیم ملی فرانسه طبق این پیش بینی ۱۸ درصد در کورس قهرمانی است. تیم ملی انگلیس هم ۱۷ درصد و تیم ملی هلند ۹ درصد ، در رقابت برای کسب جام جدال دارند. تیم های پرتغال هفت درصد، سوییس شش درصد و ترکیه چهار درصد، امکان قهرمانی را دارند.

برنامه بازیهای مرحله یک چهارم نهائی  یورو ۲۰۲۴ :

جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳،۵، جولای ۲۰۲۴
ساعت ۱۹:۳۰؛به وقت ایران. ساعت ۱۸ به وقت اروپا اسپانیا- آلمان در ورزشگاه اشتوتگارت آره‌نا
ساعت ۲۲:۳۰؛ به وقت ایران. ساعت ۲۱ یه وقت اروپا پرتغال- فرانسه در ورزشگاه فولکس پارک

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۶ جولای ۲۰۲۴ :
ساعت ۱۹:۳۰؛ انگلیس- سوئیس در ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا
ساعت ۲۲:۳۰؛ هلند – ترکیه در ورزشگاه المپیک برلین

دیدیه دشان : این اراده آزاد آنان است

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه، در آستانه بازی پرتغال و فرانسه، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در باره اظهار نظرهای سیاسی بازیکنان فرانسه گفت:  گفت که به حقوق بازیکنان اش در مورد نظرات سیاسی شان احترام می گذارد. او گفت: این اراده آزاد آنان است! ما باید بدانیم که آنها بازیکنان بزرگی هستند ،اما شهروندان فرانسوی نیز هستند و نسبت به وضعیت کشور مصون یا بی تفاوت نیستند!

هامبورگ، آلمان (رویترز) – کاپیتان فرانسه، کیلیان امباپه روز پنچشنبه چهارم جولای ۲۰۲۴ و یک روز قبل از بازی فرانسه و پرتغال ، در جمع رسانه ها، با صدای بلند اعلام کرد:  دستاوردهای حزب راست افراطی رالی ملی در دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه در آخر هفته گذشته فاجعه آمیز بود. کاپیتان تیم ملی فوتبال فرانسه ،از رای دهندگان فرانسوی خواست تا علیه آنها مقابله کنند. امباپه یکی از چند بازیکن فرانسوی در مسابقات قهرمانی اروپا بوده است، که علیه پتانسیل حزب RN به رهبری مارین لوپن برای به دست گرفتن کنترل پارلمان ملی ، موضع گیری کرده است. او پیش از این از رای دهندگان جوان فرانسه خواسته بود که افراط گرایی را رد کنند و در آستانه بازی تیم اش در مرحله یک چهارم نهایی مقابل پرتغال. در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: فکر می‌کنم بیش از هر زمان دیگری باید برویم و رای دهیم، این واقعاً فوری است، ما نمی‌توانیم کشورمان را به دست این افراد بسپاریم، این واقعاً فوری است. ما نتایج دور اول را دیدیم، این فاجعه‌بار است. ما واقعا امیدواریم که این تغییر کند و همه برای رای دادن بسیج شوند… !

اسپانیا – آلمان ؛ فینال زودرس

هر دو تیم بهترین خط حمله‌ها را در اختیار دارند . اسپانیا ۹ گل به ثمر رسانده، ژرمن‌ها در انتظار به ثمر رساندن گل شماره ۱۱ خود در این تورنمنت هستند. آلمانی‌ها با به ثمر رساندن یک گل دیگر در این تورنمنت، رکورد بهترین عملکرد تهاجمی تاریخ شان را ثبت خواهند کرد. از طرف دیگر، نرخ تبدیل شوت به گل تیم (۱۳.۹درصد) در یورو ۲۰۲۴، بهترین از سال ۲۰۰۸ تاکنون است.ژرمن‌ها در یورو ۲۰۰۸ نرخ تبدیل شوت به گل ۱۴.۵ درصدی داشتند. اما در نهایت دیدار فینال را به اسپانیا واگذار کرده و شانس قهرمانی را از دست دادند.این بازی چهارمین دیدار اسپانیا و آلمان در مسابقات قهرمانی اروپا خواهد بود؛ اسپانیا ۲برد (۱۹۸۴و ۲۰۰۸) مقابل یک برد آلمان (۱۹۸۸) دارد. آخرین دیدار آنها در فینال۲۰۰۸ بود که آلمان یک بر صفر مغلوب شد و اسپانیا قهرمان شد.
دی مانشافت، تیم فوق‌العاده‌ای در ورود به یورو نبود، مدت زیادی بازی‌های رسمی انجام نداده بود. اما شاگردان یولیان ناگلزمان، به موقع فرم عالی خود را به دست آوردند. با صدرنشینی در گروه در مسیر سخت قرعه قرار گرفتند و در نخستین بازی حذفی، با دو گل برابر دانمارک به پیروزی رسیدند. گل دوم این بازی را جمال موسیالا زد که تعداد گل‌های اش در این تورنمنت را به سه گل رساند.آلمان ،می‌تواند از جاناتان تاه ،که در برد ۲ بر صفر مقابل دانمارک محروم بود، استفاده کند و او دوباره زوج آنتونیو رودیگر در قلب خط حمله می‌شود. برخی می‌گفتند کای هاورتز ،باید جای خود در نوک حمله را به نیکلاس فولکروگ بدهد .اما یک گل و بازی عالی‌اش در یک هشتم نهایی احتمالاً برای قرارگرفتن دوباره او در ترکیب اصلی کافی باشد.دیوید رام ،جای نیکو اشلاتربک، را در دفاع چپ گرفت و شاید دوباره در ترکیب اصلی باشد .در حالی که فلورین ویرتز ،برای بازی در نقش بال با لروی سانه، رقابت دارد.ناگلزمان ،نسبت به بازی سوییس در دیدار با دانمارک سه تغییر در تیم اش ایجاد کرد. یکی به خاطر محرومیت تاه اجباری بود. اما اشلاتربک و فلورین ویرتز ،با تشخیص مربی به نیمکت رفتند و این اتفاق شاید دوباره رخ دهد.اسپانیا، در چهار بازی آخرش مقابل آلمان مغلوب نشده ،که شامل برد ۶ بر صفر در مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپای سال ۲۰۲۱ هم می‌شود. اما سه بازی دیگر مساوی شده که آخرین آنها تساوی یک بر یک در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ بود. آمار دو تیم در تورنمنت‌های معتبر هم نزدیک است؛ اسپانیا در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ و فینال یورو ۲۰۰۸ و مرحله گروهی یورو ۱۹۸۴ آلمان را شکست داد، در حالی که آلمان در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۸۲ و همچنین یورو ۱۹۷۶ و یورو ۱۹۸۸ موفق به پیروزی برابر اسپانیا شده است!

اطلاعات مسابقه اسپانیا – آلمان :

روز و تاریخ برگزاری: جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۵ جولای ۲۰۲۴

زمان بازی : ساعت ۱۹:۳۰به وقت تهران.  ساعت ۱۸ به وقت اروپا

تورنمنت: مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴

داور: آنتونی تیلور(انگلیس)

ورزشگاه: اشتوتگارت آرنا

ترکیب احتمالی اسپانیا و آلمان :

اسپانیا ۳-۳-۴: سیمون ، کوکوریا، لاپورت، لو نورماند، کارواخال ، رودری، پدری، رویز ، یامال، ویلیامز و موراتا

آلمان ۱-۳-۲-۴:نویر ، تاه، رودیگر، کیمیش، رائوم ، آندریش، کروس ، گوندوعان، ویرتس، موسیالا ، هاورتس

پرتغال – فرانسه، تکراریک فینال قدیمی

کریستیانو رونالدو، سی‌امین بازی‌اش را در یورو تجربه خواهد کرد. رکوردی است منحصر به فرد. کریستیانو رونالدو به نخستین بازیکن تاریخ یورو تبدیل شد که بیش از ۲۰بازی متوالی در یورو بازی می‌کند؛ از یورو ۲۰۰۸تا یورو ۲۰۲۴. بیست‌ویکمین بازی پیاپی اوست.ستاره‌های فراوانی در ترکیب دو تیم بازی می‌کنند، اما تمام توجه‌ها به نبرد گلادیاتوری رونالدو و امباپه خواهد بود.این اولین رودررویی این دو ستاره فوتبال نیست. آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۱۸-۲۰۱۷ مقابل هم بازی کردند. جایی که رئال مادرید به راحتی توانست با نتیجه ۵-۲ در مجموع، پاری‌سن‌ژرمن و امباپه را شکست دهد و به چهارمین (و آخرین لیگ قهرمانان اروپا رونالدو در اسپانیا) برسد.

در فینال یورو ۲۰۱۶، جایی که فرانسه مقابل پرتغال و رونالدو مغلوب شد، امباپه هنوز به تیم ملی دعوت نشده بود. در آن روزها، امباپه عکسهای رونادو را جمع آوری می کرد تا در اتاق اش نصب کند. این هفتمین حضور پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو و بهترین رکورد در تاریخ این رقابت‌ها از سال ۱۹۹۶است که نام تورنمنت از جام ملت‌ها به یورو تغییر یافت.فرانسه به‌دنبال این است که برای چهارمین بار در ۵تورنمنت بزرگ اخیر به نیمه‌نهایی صعود کند؛ ۳فینال در یورو۲۰۱۶ و جام‌جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲.هر چهار تیمی که خروس‌ها را در مرحله یک‌چهارم نهایی یک تورنمنت بزرگ حذف کردند، به قهرمانی رسیدند؛ ایتالیا جام‌جهانی ۱۹۳۸، یونان یورو۲۰۰۴، اسپانیا یورو۲۰۱۲و آلمان جام‌جهانی۲۰۱۴. با این وصف،این دو تیم،نمایش جذاب و دلچسبی را تا به اینجای رقابتها نداشتند در حالی به مصاف هم می‌روند که کاپیتان های دو تیم آمار بسیار ضعیفی را از لحاظ گلزنی از خود نشان دادند. کیلیان امباپه تنها با یک گل زده، آن هم از روی نقطه پنالتی مقابل لهستان و کریستیانو رونالدو بدون گل زده و با از دست دادن یک پنالتی مقابل اسلوونی،کارنامه ناموفقی تاکنون نشان دادند. فرانسه ای که با تک گل به خودی یان فرتونگن از سد بلژیک گذشت و پرتغالی که در ضربات پنالتی و با درخشش بی نظیر دیگو کاستا و مهار سه پنالتی بازیکنان اسلوونی به این مرحله ‌صعود کرد.
این نهمین حضور پرتغال در یورو است .عد از آنکه اولین‌بار در سال ۱۹۸۴ در رقابت‌های قهرمانی قاره شرکت کرد. این تیم سه‌بار در نیمه‌نهایی ناکام شده بود قبل از آنکه در سال ۲۰۱۶ به نخستین افتخار بزرگ فوتبالی خود نایل شود. فرانسه که از سال ۱۹۶۰ بازی در یورو را شروع کرده، این یازدهمین تورنمنت قاره‌ای این تیم است که دو بار در آن به قهرمانی رسیده، در سال ۱۹۸۴ به عنوان میزبان و در سال ۲۰۰۰. ! آخرین حضور این تیم در فینال به سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود، که در خانه نتوانستند قهرمان شوند. هر دو تیم در یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند.
روبرتو مارتینس ،مثل چهار بازی قبلی از سیستم ۱-۳-۲-۴ بهره می‌گیرد و کریستیانو رونالدو با وجود خراب کردن پنالتی برابر اسلوونی در مرحله یک هشتم، که جنجال زیادی به همراه داشت، احتمالاً باز هم رهبری خط حمله را در اختیار خواهد داشت. تیم دیدیه دشان باز هم ۳-۳-۴ بازی می‌کند .اما باید دید راندال کولو موآنی با بازی خوبش مقابل بلژیک در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد یا مارکوس تورام نفر سوم خط حمله تیم می‌شود.مسأله اصلی برای پرتغال این است که روی ضدحملات فرصت‌های خوبی به رقبا می‌دهد و با درخشش دیگو کاستا درون دروازه مقابل اسلوونی گل نخوردند.

اطلاعات بازی پرتغال- فرانسه :

روز و تاریخ برگزاری: جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۵ جولای ۲۰۲۴

زمان بازی : ساعت ۲۲.۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

تورنمنت: مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴

ورزشگاه: اشتوتگارت آرنا

داور: مایکل اولیور(انگلیس)

ترکیب پرتغال – فرانسه :

پرتغال (۴-۲-۳-۱): کاستا (GK) – کانسلو، دیاس، په په، مندس – پالهینیا، ویتینیا – سیلوا، فرناندز، لائو – رونالدو.

فرانسه (۴-۲-۳-۱): ماینیان (GK) – کونده، سالیبا، اوپامکانو، هرناندز – کانته، چوآمنی – دمبله، گریزمان، امباپه – کولو موآن

گروه‌بندی ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: انگلیس، اسلوونی، دانمارک و صربستان
گروه D: هلند، فرانسه، لهستان و اتریش
گروه E: بلژیک، اسلواکی، اوکراین و رومانی
گروه F: پرتغال، چک، گرجستان و ترکیه

برنامه بازیها و جدول نتایج مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

تیمنتیجهنتیجهتیمتاریخساعت
سوئیس۲۰ایتالیاشنبه ۹ تیر۱۹:۳۰
آلمان۲۰دانمارکشنبه ۹ تیر۲۲:۳۰
انگلیس۲۱اسلواکییکشنبه ۱۰ تیر۱۹:۳۰
اسپانیا۴۱گرجستانیکشنبه ۱۰ تیر۲۲:۳۰
فرانسه۱۰بلژیکدوشنبه ۱۱ تیر۱۹:۳۰
پرتغال۳( ضربات پنالتی: پرتغال ۳ اسلوونی ۰)۰اسلوونیدوشنبه ۱۱ تیر۲۲:۳۰
اتریش۱۲ترکیهسه شنبه ۱۲ تیر۱۹:۳۰
رومانی۰۳هلندسه شنبه ۱۲ تیر۲۲:۳۰

تیمهائی که در گروههای شش گانه با حروف برجسته مشخص هستند. تیمهای صعود کننده به مرحله یک هشتم هستند.

گروه A

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱آلمان۳۲۱۰۷
۲سوییس۳۱۲۰۵
۳مجارستان۳۱۰۲۳
۴اسکاتلند۳۰۱۲۱

گروه B

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اسپانیا۳۳۰۰۹
۲ایتالیا۳۱۱۱۴
۳کرواسی۳۰۲۱۲
۴آلبانی۳۰۱۳۱

گروه C

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱انگلیس۳۱۲۰۵
۲دانمارک۳۰۳۰۳
۳اسلوونی۳۰۳۰۳
۴صربستان۳۰۲۱۲

گروه D

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اتریش۳۲۰۱۶
۲فرانسه۳۱۲۰۵
۳هلند ۳۱۱۱۴
۴لهستان۳۰۱۲۱

گروه E

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱رومانی۳۱۱۱۴
۲بلژیک۳۱۱۱۴
۳اسلواکی۳۱۱۱۴
۴اوکراین۳۱۱۱۴

گروه F

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱پرتغال۳۲۰۱۶
۲ترکیه۳۲۰۱۶
۳گرجستان۳۱۱۱۴
۴چک۳۰۱۲۱

برنامه بازیهای مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ (ساعت بازی‌ها به وقت ایران است) :

جمعه ۲۵ خرداد
آلمان ۵ – ۱ اسکاتلند (آلیانتس‌آره‌نا – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲۶ خرداد
مجارستان ۱ – ۳ سوئیس (راین‌-انرگی-‌اشتادیون – ۱۶:۳۰)
اسپانیا ۳ – ۰ کرواسی (المپیااشتایون – ۱۹:۳۰)
ایتالیا ۲ – ۱ آلبانی (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۲۷ خرداد
لهستان ۱ – ۲ هلند (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
اسلوونی ۱ – ۱  دانمارک (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
صربستان ۰ – ۱ انگلیس (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۲۸ خرداد
رومانی ۳- ۰ اوکراین (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۶:۳۰)
بلژیک ۰- ۱ اسلواکی (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش‌ ۰  ۱ – فرانسه (دوسلدورف – ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۲۹ خرداد
ترکیه ۳- ۱ گرجستان (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال ۲- ۱ چک (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۳۰ خرداد
کرواسی ۲ – ۲ آلبانی (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
آلمان ۲ – ۰ مجارستان (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
اسکاتلند ۱ – ۱ سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد
اسلوونی ۱ –  ۱صربستان (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۶:۳۰)
دانمارک ۱ – ۱ انگلیس (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اسپانیا ۱ – ۰ ایتالیا (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

جمعه ۱ تیر
اسلواکی ۱ – ۲ اوکراین (دوسلدورف – ساعت ۱۶:۳۰)
لهستان ۳- ۱ اتریش (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
هلند ۰- ۰ فرانسه (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲ تیر
گرجستان ۱ – ۱ چک (هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
ترکیه ۰ – ۳ پرتغال (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۱۹:۳۰)
بلژیک ۲ – ۰ رومانی (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۳ تیر
سوئیس ۱ – ۱ آلمان (فرانکفورت – ساعت ۲۲:۳۰)
اسکاتلند ۰- ۱ مجارستان (اشتوتگارت – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۴ تیر
کرواسی ۱ – ۱ ایتالیا (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)
آلبانی ۰ – ۱ اسپانیا (دوسلدورف – ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۵ تیر
هلند ۲ – ۳ اتریش (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
فرانسه ۱ – ۱ لهستان (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۱۹:۳۰)
انگلیس ۰ – ۰ اسلوونی (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)
دانمارک ۰ – ۰ صربستان (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۶ تیر
اسلوواکی ۱ – ۱ رومانی (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اوکراین ۰ – ۰ بلژیک (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
چک ۱ – ۲ ترکیه (هامبورگ – ساعت ۲۲:۳۰)
گرجستان ۲ – ۰ پرتغال (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌هشتم نهایی

شنبه ۹ تیر
سوئیس  2- ایتالیا ۰ (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
آلمان- دانمارک (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر
انگلیس ۲ – اسلواکی ۱ (گلزن‌کرشن – ساعت ۱۹:۳۰).۱-۱ در وقتهای قانونی. ۲-۱ در دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه
اسپانیا  4- گرجستان  1(راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۱۱ تیر
فرانسه  1 بلژیک ۰ (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال ۰ اسلوونی ۰ (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰). ۱۲۰ دقیقه بازی ۰-۰ مساوی. ضربات پنالتی : پرتغال ۳ اسلوونی ۰

سه‌شنبه ۱۲ تیر
رومانی ۰ هلند ۳ (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش ۱ ترکیه ۲ (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌چهارم نهایی

جمعه ۱۵ تیر
بازی اول یک‌چهارم نهایی (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
بازی دوم یک‌چهارم نهایی (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۱۶ تیر
بازی سوم یک‌چهارم نهایی (دوسلدورف‌آره‌نا – ساعت ۱۹:۳۰)
بازی چهارم یک‌چهارم نهایی (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

نیمه‌نهایی

سه‌شنبه ۱۹ تیر
بازی اول نیمه‌نهایی (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر
بازی دوم نیمه‌نهایی (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

فینال

یکشنبه ۲۴ تیر
برنده بازی‌های نیمه‌نهایی (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

https://akhbar-rooz.com/?p=245334 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x