دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

سندیکای کارگران شرکت واحد خواهان لغو حکم اعدام شریفه محمدی شد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار بیانیه ای صدور حکم اعدام شریفه محمدی را محکوم کرد و از کلیه کارگران و تشکلات مستقل کارگری و‌ مدنی و ‌مدافعین حقوق انسانی در ایران و‌ جهان خواست برای لغو این حکم ضدانسانی اقدام کنند:

شریفه محمدی، فعال کارگری و‌ مدنی، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت محاکمه و در این بیدادگاه بدون‌ طی مراحل شفاف و قانونی به اعدام محکوم شده است. 

این حکم امروز ۱۴ تیر ۴۰۳ بر اساس اتهام واهی و بی پایه و اساس «بغی» و به بهانه عضویت خانم شریفه محمدی در یک دهه قبل در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری»، که یک تشکل کارگری مستقل و علنی بوده است، صادر شده است. این حکم ظالمانه از کوچکترین وجاهت انسانی و قانونی برخوردار نیست و باید فوری لغو‌ گردد.

سندیکای کارگران شرکت واحد بارها مخالفت خود را با صدور احکام قرون وسطایی اعدام اعلام‌کرده است. سناریو سازی علیه فعالین کارگری و‌ مدنی توسط عوامل امنیتی و وابستگی کامل قضات و قوه قضائیه به نهادهای امنیتی از هرگونه حد و‌ مرز و اصول و ‌مبانی انسانی مدتهاست که گذشته است و حاکمیت باید در قبال این احکام ددمنشانه اعدام پاسخگو باشد. 

سندیکا از کلیه کارگران و تشکلات مستقل کارگری و‌ مدنی و ‌مدافعین حقوق انسانی در ایران و‌ جهان میخواهد که قویا صدور حکم ظالمانه اعدام علیه فعال کارگری و‌ مدنی، شریفه محمدی، را محکوم کرده و خواهان لغو فوری این حکم و آزادی بدون قید و شرط ایشان و سایر فعالین‌کارگری و‌ مدنی باشند. 

https://akhbar-rooz.com/?p=245318 لينک کوتاه

5 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x