یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

مطهره گونه‌ای به دلیل اعتراض به حکم اعدام توماج صالحی به یک سال حبس محکوم شد

مطهره گونه‌ای عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران روز ۱۳ تیرماه از محکومیت خود به یکسال حبس تعزیری به اتهام اعتراض به حکم اعدام توماج صالحی و سایر نوشته‌هایش خبر داد.

او که پیشتر در آذرماه سال ۱۴۰۲ به علت شرکت در اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در ایران از سوی کمیته‌ مرکزی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی به ۲۴ ماه محرومیت از تحصیل و تغییر محل تحصیل به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محکوم شده‌ بود، روز چهارشنبه با انتشار پشتی در حساب ایکس خود نوشت: «بنابر حکم بیدادگاه انقلاب، شعبه ۲۹ به ریاست قاضی علی مظلوم، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع رسانه‌های ضدانقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شدم که اعتراض به حکم اعدام توماج صالحی و سایر نوشته‌هایم مصداق آن، بوده است.»

مطهره گونه‌ای که دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران و دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده‌ دندانپزشکی بود. همچنین خبر داد که با تلاش وکلایش «آقایان نیلی و بهزادی‌راد» از اتهامات توهین به رهبری و اخلال در نظم عمومی تبرئه شده است.

همسر این دانشجو «مهدی هادی‌زاده» نیز بر اساس حکم کمیته‌ مرکزی وزارت بهداشت به دو ترم منع تحصیل و تبعید به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محکوم شده است.

پس از اعتراضات سراسری «زن،زندگی،آزادی»، فشار بر دانشجویان و سرکوب و آزار و اذیت آنها به ویژه دانشجویان زن، شدت بیشتری گرفت. عده زیادی از دانشجویان بازداشت و یا از تحصیل تعلیق شدند و استادانی که از آنها حمایت کرده بودند نیز به سرنوشتی مشابه دچار شدند.

دانشجویان و اساتید بیش از ۱۲۰ دانشگاه ایران همزمان با اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در ایران، ضمن اعلام حمایت از مردم معترض، خواستار «براندازی» و حذف کلیت جمهوری اسلامی در ایران شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=245278 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x