یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

پدر مهسا امینی: من و خانواده‌ام مبلغ کاندیدای خاصی نیستیم

در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات حکومتی برای تعیین جانشین ابراهیم رئیسی، امجد امینی، پدر مهسا امینی، اعلام کرد او و خانواده‌اش «مبلغ کاندیدای خاصی» نیستند «و به تحقق عدالت در آینده چندان امیدی» ندارند.

آقای امینی روز پنجشنبه ۱۴ تیر در یک استوری اینستاگرامی نوشت او و خانواده‌اش «دارای استقلال نظر» هستند و «موضع بنیادین» دارند.

پیش از این شماری از دادخواهان با انتشار متن‌های مشابه در شبکه‌های اجتماعی ایکس و اینستاگرام، با تأکید بر تحریم «انتخابات» حکومتی، از عموم ایرانیان خواستند تا در رأی‌گیری جمهوری اسلامی برای تعیین جانشین رئیسی شرکت نکنند.

اعضای خانواده‌های دادخواه که عزیزانشان در جریان سرکوب دوره‌های مختلف اعتراضات سراسری ایران در سال‌های گذشته کشته شده‌اند و یا توسط جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند، روز چهارشنبه ۱۳ تیر مطالب مشابهی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردند و با استفاده از یک هشتگ مشترک از برخی موضع‌گیری‌ها درباره «انتخابات» حکومتی به‌شدت انتقاد کردند. بسیاری از آن ها از واژه ی «اقلیت خائن» استفاده کردند.

فاطمه حیدری، خواهر دادخواه جواد حیدری که در سرکوب اعتراضات قزوین در سال ۱۴۰۱ کشته شد، یزدان خزائی، برادر عرفان خزائی معترض کشته شده در سرکوب اعتراضات ۱۴۰۱ در شهریار، شبنم اسکندری، خواهر دادخواه محمدرضا اسکندری از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، سعید افکاری، برادر دادخواه نوید افکاری کشتی‌گیر معترض که در ارتباط با اعتراضات سال ۱۳۹۸ توسط جمهوری اسلامی اعدام شد، فرهاد محمودی، برادر دادخواه فریدون محمودی که در جریان سرکوب اعتراضات ۱۴۰۱ توسط مأموران حکومتی کشته شد، طاهره باجروانی، همسر دادخواه علی فتوحی از کشته‌شدگان سرکوب اعتراضات سراسری آبان ۹۸، سعید سیدی، برادر دادخواه علی سیدی، محمد هاشمی، پسرخاله دادخواه مجید کاظمی معترض اعدام شده در ارتباط با پرونده موسوم به «خانه اصفهان»، مهدی شهبازی، برادر دادخواه آمنه شهبازی از کشته‌شدگان سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ از دادخواهانی هستند که خواهان عدم شرکت مردم در مرحله ی دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=245274 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن نکونام
حسن نکونام
3 روز قبل

بی آبروئی و ننگ،

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x