یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

تجمع‌های اعتراضی کارگران، بازنشستگان و تراکتورداران در اهواز، اصفهان و یاسوج

تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث نفت – چهارشنبه ۱۳ تیر

چهارشنبه ۱۳ تیر چند تجمع کارگری و صنفی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد. در اهواز، کارگران ارکان ثالث نفت و گاز مناطق جنوبی ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع کارگران ارکان ثالث نفت و ادامه ی اعتراض در ۱۲۰ شرکت نفت و گاز

به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه کارگران ارکان ثالث در شرکت ملی حفاری بخاطر وضع بد معیشتی خود و برای پیگیری مطالباتشان تجمع اعتراضی برپا کردند. یک خواست مهم این کارگران که در این چند ساله مرتبا بر آن تاکید کرده اند. حذف پیمانکاران است و این مطالبه فوری کارگران پروژه ای اعتصابی در نفت نیز هست. بعلاو این کارگران خواستار افزایش حقوقهای خود و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند که هیچ پاسخی به آنها داده نشده است.
بنا بر آخرین گزارشات کارگران هم اکنون در ۱۲۰ شرکت نفت و گاز به اعتصاب پیوسته اند و کمپین ۱۴-۱۴ ادامه دارد.

در اصفهان، بازنشستگان ذوب‌آهن با مطالبه‌ی بیمه و خدمات درمانی مقابل استانداری تجمع کردند. بازنشستگان در این تجمع شعار می‌دادند «کشور پر درآمد، چه بر سر تو آمد!»

همچنین گروهی از تراکتورداران در یاسوج در اعتراض به قطع سوخت مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند. برخی از معترضان با تراکتورهایشان به این تجمع اعتراضی پیوستند و صفی حدود یک کیلومتر تشکیل دادند. تأمین سوخت برای کشاورزان و تراکتورداران غیرممکن شده است. این در حالی است که آنها با مشکلات معیشتی نیز روبه‌رو هستند.

پرونده‌سازی امنیتی علیه کارگران معترض کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد

رئیس و موسس شرکت کربنات سدیم کاوه شهرستان فیروزآباد برای پیشگیری از ادامه اعتصابات، در نامه‌ای به استانداری فارس و فرمانداری این شهرستان، کارگران معترض این شرکت را به “حمل سلاح” متهم کرده است.

ابراهیم عسگریان در این نامه از اصطلاح حکومتی “اغتشاش”،  برای اشاره به اعتصاب برحق کارگران استفاده کرده و خواهان تحت پیگرد قرار دادن کارگران فعال این شرکت شده است.

همچنین، وی با توجیه “ناامن شدن محیط شرکت” اقدام به تعطیلی آن کرده و شروع مجدد خط تولید را به مجازات کارگران اعتصابی، مشروط کرده است.

کارگران شاغل در شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد، از یکشنبه بیستم خردادماه در اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی خود دست به اعتصاب دسته‌جمعی زدند. آن‌ها پس از بی‌نتیجه ماندن وعده‌های مسئولان، از یازدهم تیرماه بار دیگر اعتصاب خود را از سر گرفتند.

این کارگران می‌گویند که با وجود اینکه کار آن‌ها به دلیل تماس مداوم با مواد شیمیایی جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شود، اما در مقابل حقوق و مزایای آن‌ها بسیار ناچیز است.

اعتراض‌های طبقاتی و معیشتی در حالی همچنان در نقاط مختلف کشور جریان دارند که برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران در مناظره‌ها و کارزار انتخاباتی خود تلاش کرده‌اند که با دادن وعده‌هایی خود را پشتیبان کارگران نشان دهند.

فعالان مستقل کارگری در شبکه‌های اجتماعی سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به‌دلیل پیشینه آن‌ها در پیشبرد اهداف ضدکارگری و همچنین فساد مالی آن‌ها، وعده‌های غیرعملی دانسته‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=245267 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x