یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

ترامپ در نظرسنجی ها پیش افتاد؛ بایدن: کنار نمی روم و تا آخر می مانم!

در دو نظرسنجی اخير وال استريت ژورنال و نيويورک تايمز، ترامپ فاصله ی خود را با بايدن افزايش داده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در تماس‌هایی با کارکنان کارزار انتخاباتی و دیدارهایی با قانون‌گذاران و فرمانداران دموکرات در روز چهارشنبه، تأکید کرد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 باقی خواهد ماند، با اين حال فشارها برای کناره گيری او در حال افزايش است

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در تماس‌هایی با کارکنان کارزار انتخاباتی و دیدارهایی با قانون‌گذاران و فرمانداران دموکرات در روز چهارشنبه، تأکید کرد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ باقی خواهد ماند. این تلاش‌ها پاسخ او به درخواست‌ها برای کنار رفتن از انتخابات پس از عملکرد ضعیف وی در مناظره هفته گذشته بود.

بایدن در تماس با اعضای نگران تیم کارزار انتخاباتی خود گفت قصد کنار رفتن ندارد. به گزارش رویترز به نقل از دو منبع آگاه، بایدن تأکید کرد: «هیچ‌کس نمی‌تواند من را بیرون کند. من از این رقابت کنار نمی‌روم و تا پایان در این رقابت باقی خواهم ماند.»

بایدن در یک ایمیل دیگر از حامیان خود خواست تا با کمک‌های مالی خود به او در شکست رقیب جمهوری‌خواهش، دونالد ترامپ، در انتخابات ۵ نوامبر کمک کنند.

رئیس‌جمهور ایالات متحده در دیدارهای حضوری و مجازی با ۲۴ فرماندار دموکرات و شهردار واشنگتن دی‌سی، آنها را مطمئن کرد برای نمایندگی حزب در رقابت‌های انتخاباتی آماده است. تنها سه نفر از فرمانداران – فرمانداران نیویورک، مینه‌سوتا و مریلند – پس از این دیدار با خبرنگاران صحبت کردند و قول دادند که از بایدن حمایت کنند.

وس مور، فرماندار مریلند گفت: «رئیس‌جمهور همیشه پشت ما بوده است. ما هم پشت او خواهیم بود.»

تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا و رئیس انجمن فرمانداران دموکرات، اظهار داشت که عملکرد بایدن در مناظره پنج‌شنبه شب در برابر ترامپ ضعیف بود، اما تأکید کرد که بایدن برای ریاست جمهوری مناسب است.

نگرانی‌ها در مورد سن و توانایی ذهنی بایدن پس از مناظره با ترامپ افزایش یافت، جایی که رئیس‌جمهور به طور مکرر ناواضح صحبت کرد و گاهی اوقات رشته افکار خود را از دست داد. بایدن گفته بود که به دلیل دو سفر خارجی خسته بوده و کاخ سفید اعلام کرد که او سرما خورده بود.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا بایدن قصد کناره‌گیری دارد، گفت: «قطعاً نه.»

پس از سخنان او، دو نظرسنجی ملی نشان داد که شانس بایدن در برابر ترامپ کاهش یافته است. یک نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان داد که ترامپ با ۴۸ درصد به ۴۲ درصد بایدن را شکست می‌دهد، که فاصله آن ها یک درصد نسبت به نظرسنجی قبلی افزایش یافته است. در همین حال، نظرسنجی نیویورک تایمز/سینا نشان داد فاصله ترامپ با بایدن به ۴۹ به ۴۳ درصد افزایش یافته است.

در یک تماس میان دموکرات‌های مجلس نمایندگان در روز چهارشنبه، رائول گریهالوا از آریزونا از بایدن خواست تا از رقابت کناره‌گیری کند. ست مولتون از ماساچوست نیز به سن بایدن به عنوان یک عامل منفی اشاره کرد.

مولتون در بیانیه‌ای گفت: «واقعیت ناراحت‌کننده این است که وضعیت فعلی احتمالاً ما را به سمت ریاست جمهوری ترامپ می‌برد. رئیس‌جمهور بایدن جوان‌تر نخواهد شد.»

در حالی که کارزار انتخاباتی بایدن بر موفقیت‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی با اهداکنندگان محلی تأکید کرده و تماس‌هایی با اهداکنندگان داشته است، رید هستینگز، یکی از حامیان مالی بزرگ حزب دموکرات و یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم پخش نتفلیکس، از بایدن خواست کناره‌گیری کند.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، به عنوان جایگزین احتمالی بایدن حمایت‌هایی کسب کرده است. دیمیتری مل‌هورن، مشاور یکی از بنیان‌گذاران لینکدین و کمک کننده بزرگ دموکرات، گفت اگر بایدن به هر دلیل کناره گیری کند، تیمش با اشتیاق از معاون رئیس‌جمهور «سخت و زرنگ» حمایت خواهد کرد.

برخی از فرماندارانی که روز چهارشنبه با بایدن دیدار کردند، ممکن است رقبای احتمالی باشند اگر فشار برای کناره‌گیری بایدن افزایش یابد، اما بسیاری از آنها نیز به نمایندگی از بایدن در مسیر انتخاباتی صحبت می‌کنند.

گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی، جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا و اندی بشیر، فرماندار کنتاکی همگی به عنوان جایگزین‌های احتمالی بایدن ذکر شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=245251 لينک کوتاه

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن نکونام
حسن نکونام
2 ماه قبل

تشنگی قدرت : در همه کشورها، و برای همه مشاغل، یک سقف سنی، برای مشاغل رسمی تعیین کرده اند. این سقف حدود ۶۵ سالگی است، و در کشورهای مختلف تفاوتهایی هم برای این سقف وجود دارد. برای مشاغلی که سخت و فرساینده هستند، این سقف را پایین تر آورده اند. گویا فقط سیاستبازان هستند که استثنایی بر این قاعده هستند، و کسانی چون بایدن و ترامپ و خامنه ای و پوتین و دیگرانی، مصر به ادامه شغل تا دم مرگ هستند. رابطه قدرت و پول هم، همواره در همه انتخاباتها عمل میکند. این رابطه در آمریکا، در سطحی وسیع و شدید برقرار است. با پخش پول و امکانات، رای خریداری میکنند، چه ترامپ و بایدن باشند در آمریکا، که برای رسیدن به قدرت، از حمایت های مالی شرکتها و بنگاه های مختلف اقتصادی، و اشخاص حقیقی و حقوقی برخوردارند، و چه در مقیاس کوچکتر، پخش عدس پلو در تهران بوسیله سعید جلیلی باشد. مناظره در آمریکا نشان دادکه بایدن بر بدن و ذهن خود کنترل ندارد، و ترامپ بخوبی از این ضعف استفاده کرد.او مسئول شکست دمکراتها در آمریکاست.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x