شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کوچ دوباره آوارگان از خان‌یونس در پی صدور دستور تخلیه توسط ارتش اسرائیل

صدها فلسطینی، بامداد سه‌شنبه ۱۲ تیر پس از صدور دستور تخلیه از شهرک خان‌یونس در نوار غزه از سوی ارتش اسرائیل و حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی، باردیگر مجبور به فرار از این شهر شدند.

به گزارش العربیه به نقل از امدادگران هلال احمر فلسطین و یک منبع پزشکی در مرکز بهداشت، هشت نفر در نتیجه بمباران اسرائیل در خان‌یونس و رفح کشته و بیش از ۳۰ زخمی به بیمارستان ناصر در خان‌یونس، منتقل شدند.

خبرنگار «فرانس پرس» و شاهدان عینی از چندین حمله هوایی اسرائیل به خان‌یونس و اطراف آن در صبح امروز خبر دادند.

ارتش اسرائیل، دوشنبه بار دیگر دستور تخلیه چندین محله در دو استان‌ خان‌یونس و رفح در جنوب نوار غزه را صادر کرد که از چند هفته قبل، پذیرای صدها هزار آواره فلسطینی فراری از جنگ است.

شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفتند که بسیاری از مردم، از این دو منطقه گریختند و افراد آواره از جمله کودکان و سالمندان در فضای باز روی زمین خوابیدند.

تصاویر خبرگزاری فرانسه، خانواده‌های آواره از خان‌یونس را در حال حرکت در میان ویرانه‌ها یا سوار بر گاری‌ها نشان داد.

«نبردی سخت»

از سویی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یکشنبه برابر کابینه جنگ اذعان کرد که ارتش، نه ماه پس از آغاز جنگ، در حال «نبردی سخت» در باریکه است.

نتانیاهو تاکید کرد: «نیروهای ما در رفح و شجاعیه (در شهر غزه) و در سراسر باریکه فعالند. این نبردی سخت است که گاهی اوقات از طریق درگیری مستقیم و گاهی هم در زیر زمین می‌جنگیم».

ارتش اسرائیل در ۷ مه گذشته، عملیات زمینی را در شهر رفح، در مرز با مصر آغاز کرد که به عنوان آخرین فاز جنگ علیه حماس توصیف شد. بنابر آمار سازمان ملل متحد، یک میلیون فلسطینی در پی این حملات مجبور به فرار از این شهر شدند.

در هفته‌های اخیر درگیری‌ها در بسیاری از مناطق؛ به‌ویژه در شمال که ارتش اسرائیل کنترل بر آنها را اعلام کرده بود، تشدید شده و حمله به رفح نیز ادامه دارد.

دستور تخلیه جدید

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که دستور تخلیه جدیدی دوشنبه در مناطق القراره، بنی سهیلا و دیگر شهرهای دو استان خان‌یونس و رفح صادر شد.

این در حالی است که گردان‌های قدس، شاخه مسلح «جهاد اسلامی»، ساعاتی پیش مسئولیت «بمباران » مواضع اسرائیل «در مجاورت نوار غزه با استفاده از رگبار متمرکز موشک‌ها» را پذیرفت.

ارتش اسرائیل نیز متقابلا از «دفع حدود بیست پرتابه شلیک شده از خان‌یونس» خبر داده و افزود که شماری از این پرتابه‌ها، رهگیری و منهدم شده و برخی هم در جنوب اسرائیل سقوط کردند بدون این خساران جانی برجای بگذارند.

درگیری مستقیم و زیرزمینی

ارتش اسرائیل، همچنان به عملیات خود در شمال که از ۲۷ ژوئن در محله شجاعیه در شهر غزه آغاز کرده، ادامه می‌دهد.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که در حملات هوایی جنگنده‌هایش، حدود بیست عامل مسلح کشته و شماری دیگر نیز در جریان نبردها از پای درآمدند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه که شاهد بمباران محله شجاعیه توسط بالگردهای اسرائیلی بود، تاکید کرد که حماس در حال نبرد در شجاعیه و رفح است.

https://akhbar-rooz.com/?p=245184 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x