جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

یورو ۲۰۲۴ به وضعیت قرمز رسید؛ بازیهای مرحله یکچهارم نهائی: اسپانیا- آلمان؛ پرتغال- فرانسه؛هلند – ترکیه؛ انگلیس- سوئیس؛ رومانی ۰ هلند ۳؛ اتریش ۱ ترکیه ۲

نازک بین- کریستیانو رونالدو ، در تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال پرتغال مقابل اسلوونی در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ ،یک ضربه پنالتی را در دقیقه ۱۰۵ از دست داد . همین موضوع  باعث شد تا احساسی شود و اشک در چشمان اش حلقه بزند. مادر رونالدو که در جایگاه حضور داشت نیز، همزمان با فرزندا ش اشک ریخت و صحنه ای دراماتیک- احساسی ، فضای ورزشگاه را در بر گرفت.رونالدو، پس از این بازی در گفت‌وگو با سایت  «یوفا» گفت: حتی قویترین افراد هم روزهای بد خود را دارند. زمانی که تیم بیشترین نیاز را به من داشت، در پایین‌ترین سطح بودم. در جریان بازی ناراحتی زیادی وجود داشت، اما در نهایت این بازی با شادی پایان یافت. فوتبال همین است.برنده پنج توپ طلا که در ضربات پنالتی اولین پنالتی پرتغال را تبدیل به گل کرد و بلافاصله هم از هواداران به خاطر پنالتی که در جریان بازی از دست داد عذرخواهی کرد، صحبت‌های خود را این‌طور اداامه داد: همانطور که شما دیدید، من در طول بازی ضربه پنالتی را به هدر دادم. اما می‌خواستم اولین کسی باشم که در ضربات پنالتی موفق به گلزنی می‌شود. من، هرگز از رویارویی با چیزهایی که در پیش‌رو دارم، هراسی ندارم و تسلیم شدن چیزی است که هرگز از جانب من نخواهید شنید. در لحظه‌ای که پنالتی را از دست دادم، به خاطر هوادارن‌مان متأسف شدم. من،همیشه تمام توان ام را برای این پیراهن به کار خواهم برد، حالا چه پنالتی از دست بدهم یا خیر. باید همیشه مسؤلیت‌‌پذیر بود.کاپیتان ۳۹ ساله تیم ملی فوتبال پرتغال که ششمین حضورش در مسابقات یورو را تجربه می‌کند، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: این آخرین یوروی من خواهد بود.پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف فرانسه برود.

برنامه بازیهای مرحله یک چهارم نهائی  یورو ۲۰۲۴ :

جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳،۵ جولای ۲۰۲۴
ساعت ۱۹:۳۰؛ اسپانیا- آلمان در ورزشگاه اشتوتگارت آره‌نا
ساعت ۲۲:۳۰؛ پرتغال- فرانسه در ورزشگاه فولکس پارک

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۶ جولای ۲۰۲۴ :
ساعت ۱۹:۳۰؛ انگلیس- سوئیس در ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا
ساعت ۲۲:۳۰؛ هلند – ترکیه در ورزشگاه المپیک برلین

محرومیت مهاجم انگلیس

یک کارشناس حقوقی فوتبال به روزنامه بیلد گفت: یوفا، حتما جود ‌‏بلینگام را محروم می‌کند. تا برای دیگر فوتبالیست‌ها درس عبرت شود.وی در دقیقه ۹۵ دیدارتیم ملی فوتبال انگلیس ‌‏مقابل اسلواکی درحالی‌که تیم اش ۱-۰ عقب بود، با ضربه قیچی برگردان ‌‏دروازه حریف را باز کرد. او ،بعد از این گل ، به ‌‏سمت نیمکت حریف رو کرده و حرکتی ناشایست انجام داد. ‏ انگلیسی‌ها سعی داشتند موضوع را کم‌اهمیت جلوه دهند. ‌بلینگام در توییتر نوشت ،که این یک شوخی با برخی دوستان ‌‏صمیمی‌اش بوده و خطاب او نیمکت اسلواکی نبوده .ولی یوفا ،با ‌‏انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: “کمیته انضباطی و اخلاق یوفا در ‌‏حال تحقیقات درباره این است که آیا رفتار جود بلینگام ناقض قوانین ‌‏انضباطی بوده است.؟ ‏تورستن کین‌هوفر، داور سابق و کارشناس داوری فوتبال آلمان که در ‏کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این کشور سابقه فعالیت دارد. به ‏روزنامه بیلد گفت: “حتما او مجازات خواهد شد. یوفا ،در تورنمنت‌های بزرگ خیلی سخت‌گیر ‏است چون میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا بازی‌ها را تماشا می‌کنند. این ‏حرکت اصلا شایسته نیست. به‌خصوص به‌خاطر اینکه نوجوانان هم ‏تماشا می‌کنند. یوفا ،قطعا او را مجازات می‌کند تا برای دیگران درس ‏عبرت شود. شاید جود بلینگام خوش‌شانس باشد و فقط جریمه مالی ‏بشود .ولی من معتقدم برای اینکه مجازات بازدارنده باشد او یک بازی ‏محروم خواهد شد”. ‏

اسپانیا ،منتظر آلمان

اسپانیا با قدرت از گروه مرگ صعود کرد و خودباوری‌اش به درستی بالا رفت. با یک بازی منظم و پرشور برابر گرجستان ثابت کرد ،دوباره تیمی شده که راه گل زدن را آموخته است. ماتادورها ا،ز ابتدا هم قرار بود گرجستان را شکست دهند که با صعود از مرحله گروهی در نخستین حضور در جام ملت‌های اروپا از حد انتظارات فراتر رفت اما برد ۴ بر یک برابر این تیم قاطعانه و عالی به دست آمد.اسپانیا، چند بار دروازه‌بان روی فرم گرجستان، گیورگی مامارداشویلی را به واکنش مجبور کرده بود .قبل از آنکه در ضدحمله غافلگیر شود و نخستین گل اش در این تورنمنت را از بازیکن خودی، روبین له‌نورماند ،دریافت کند. ترسی به وجود نیامد. اگرچه با گل تساوی رودری دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند، اسپانیا عالی بود. فابین روییز گل برتری را زد و گل‌های دیرهنگام نیکو ویلیامز و دنی اولمو بازتاب عادلانه‌ای از برتری لاروخا بود.ویلیامز ،و دیگر بال تیم، لامینه یامال، همیشه خطرناک بودند، آنها مجوز داشتند از تمام هنر و تکنیک خود استفاده کنند. اما دفاع گرجستان شایسته تحسین است برای آنکه باعث شد بیشتر کارهای خوب آنها به بیرون محوطه جریمه محدود شود.رودری ،مثل منچسترسیتی ضرب اهنگ تیم را بالا نگه می‌داشت و در فضاها پاس می‌فرستاد و هم‌تیمی‌ها را روانه می‌کرد. ضمن اینکه دوندگی پرانرژی مارک کوکوریا و توزیع استادانه رویس به معنای آن بود که اسپانیا بر وسط زمین سلطه کامل داشت. اسپانیا ۳۵ ضربه به سمت دروازه گرجستان زد که ۱۳تایش در چهارچوب بود و این نشان می‌دهد لوییس دلافوئنته تیمی ساخته که دیگر به دنبال مالکیت فقط برای حفظ توپ نیست.اسپانیا ،تا اینجا بهترین تیم تورنمنت بوده که در مرحله گروهی، کرواسی، ایتالیا و آلبانی را از پیش رو برداشته و بعد گرجستان را شکست داده که در سال‌های اخیر اتفاق رایجی نیست. بعد از پیروزی ۴ بر صفر اسپانیا مقابل ایتالیا در فینال یورو ۲۰۱۲، لاروخا برای نخستین‌بار در مرحله حذفی یورو یا جام جهانی مسابقه‌ای را در وقت قانونی برده است. آنها در یورو ۲۰۱۶ در ۹۰ دقیقه به ایتالیا باختند و پنج بازی بعدی در یورو و جام جهانی به وقت اضافه کشیده شده که دو بازی را برده و سه تا را باخته‌اند.این برنامه جدید برای رسیدن به محصول نهایی البته در مرحله بعد با حریف متفاوتی روبرو است. جمعه در اشتوتگارت با آلمان روبه‌رو شوند.

رومانی  ۰  هلند ۳

در شب پایانی بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ ،تیم‌های ملی رومانی و هلند ،در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ  به مصاف هم رفتند که این بازی نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود هلند خاتمه یافت. هلند، بازی را تهاجمی آغاز کرد. در همان ابتدای نیمه می‌توانست گل نخست را به ثمر برساند. این تیم یکی ۲ موقعیت دیگر هم به دست آورد، که ثمری برای آن‌ها نداشت. در ادامه بر روی یک حمله از سوی هلند، دامفرایز ،در موقعیت گلزنی قرار گرفت ،اما این حمله توسط یانیس هاجی، فرزند گئورگی هاجی معروف، دفع شددر نهایت در دقیقه ۱۸، حملات هلند به نتیجه رسید و این تیم توسط کودی خاکپو  به گل اول دست پیدا کرد. شوت دیدنی او به دستان نیتا ،دروازه‌بان رومانی برخوردی داشت .اما سنگربان رقیب نتوانست جلوی گل شدن این توپ را بگیرد و خاکپو سومین گل خود را در این رقابت به ثمر رساند. در دقایق بعد چند موقعیت دیگر برای ۲ تیم به دست آمد. اما توپ راهی به چارچوب نداشت. در نهایت نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود هلند به پایان رسید. در نیمه دوم رومانی ، مصمم به اداره بازی و جلوگیری از حملات هلند بود. اما، هلند در نیمه دوم ، به یک گل راضی نبود. دفاع و خط هافبک رومانی در برابر هر حمله هلند متزلزل و آسیب پذیر نشان می داد. حملات هلند سرانجام  نتیجه داد و در دقیقه ۸۱، دیپای توپ را در اختیار خاکپو قرار داد، او با یک ارسال تماشایی توپ را به مالن، سپرد و او به راحتی دروازه را باز کرد. این تیم در دقیقه ۹۴ بار دیگر توسط مالن به گل سوم رسید و این بازیکن خود را در این بازی ۲ و تیم را ۳ گله کرد. در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود هلند به پایان رسید .هلند به دور یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

اطلاعات مسابقه رومانی – هلند:

روز و تاریخ برگزاری: سه شنبه ۲ جولای ۲۰۲۴ | ۱۲ تیر ۱۴۰۳

ساعت: ۱۹:۳۰ به وقت تهران

تورنمنت: مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

ورزشگاه: آلیانتس آرنا واقع در مونیخ

داور: فلیکس زوایر (آلمان)

گلزنان هلند: خاکپو (۲۰) و مالن (۸۳ و ۳+۹۰)

ترکیب رومانی و هلند:

رومانی: نیتسا ، بورکا، راتسیو، موگوس، دراگوشین ، مارین، استانچیو، رضوان مارین، مان، هاجی ، دراگوش

هلند: فربروخن ، دی فرای، فن دایک، آکه، دومفریز ،شوتن، ریندرس  سیمونز، برخواین، خاکپو ، دیپای

اتریش ۱  ترکیه ۲

داور تا سوت آغاز بازی را کشید، ترکها اولین تنور داغ را  روشن کردند . قبل از اینکه خمیر -ورز- بخورد، نان اول را بدون بالشتک و ساج، به تنور چسباندند. مریح دمیرال ، مدافع قد بلند ترکیه،در همان دقیقه ابتدایی بازی تک گل نیمه نخست را به ثمر رساند.

در هشتمین و آخرین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ تیم‌های ملی اتریش و ترکیه ، در ورزشگاه ردبول آره‌نا لایپزیگ به دیدار یکدیگر رفتند و در پایان این ترکیه بود که با درخشش مدافع خود مریح دمیرال ۲ بر یک نبرد شگفتی‌سازها را از اتریش برد.هر دو گل ترکیه را دمیرال (اول و ۵۹) زد و برای اتریش نیز گریگوریش در دقیقه ۶۶ گلزنی کرد.دمیرال با درخشش در این بازی عنوان بهترین بازیکن میدان را نیز به خود اختصاص داد.بدین ترتیب ترکیه در یک‌چهارم نهایی حریف هلند و پرونده مرحله یک‌هشتم نهایی بسته شد.

اطلاعات بازی اتریش – ترکیه:

مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: چهارشنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳ (۲ جولای 2024)

ساعت برگزاری: ۲۲:۳۰ به وقت تهران. ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: استادیوم لایپزیش (لایپزیش)

داور: آرتور دیاش (پرتغال)

گلزنان ترکیه: مریح دمیرال (۱، ۵۹)

گلزن اتریش: مایکل گرگوریش (۶۷)

ترکیب اتریش  -ترکیه :

اتریش (۱-۳-۲-۴): پنتس ، اموِنه، لاینهارت، دانسو، پوش ، لایمر، زایوالد ، زابیتسر، باومگارتنر، اشمید ، آرناتوویچ

ترکیه (۱-۳-۲-۴): گونوک ، مولدور، دمیرال، بارداکچی، کادی اوعلو ، یوکسک، آیهان ،یلماز، کوکچو، یلدز ، گولر

گروه‌بندی ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: انگلیس، اسلوونی، دانمارک و صربستان
گروه D: هلند، فرانسه، لهستان و اتریش
گروه E: بلژیک، اسلواکی، اوکراین و رومانی
گروه F: پرتغال، چک، گرجستان و ترکیه

برنامه بازیها و جدول نتایج مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

تیمنتیجهنتیجهتیمتاریخساعت
سوئیس۲۰ایتالیاشنبه ۹ تیر۱۹:۳۰
آلمان۲۰دانمارکشنبه ۹ تیر۲۲:۳۰
انگلیس۲۱اسلواکییکشنبه ۱۰ تیر۱۹:۳۰
اسپانیا۴۱گرجستانیکشنبه ۱۰ تیر۲۲:۳۰
فرانسه۱۰بلژیکدوشنبه ۱۱ تیر۱۹:۳۰
پرتغال۳( ضربات پنالتی: پرتغال ۳ اسلوونی ۰)۰اسلوونیدوشنبه ۱۱ تیر۲۲:۳۰
اتریش۱۲ترکیهسه شنبه ۱۲ تیر۱۹:۳۰
رومانی۰۳هلندسه شنبه ۱۲ تیر۲۲:۳۰

گروه A

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱آلمان۳۲۱۰۷
۲سوییس۳۱۲۰۵
۳مجارستان۳۱۰۲۳
۴اسکاتلند۳۰۱۲۱

گروه B

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اسپانیا۳۳۰۰۹
۲ایتالیا۳۱۱۱۴
۳کرواسی۳۰۲۱۲
۴آلبانی۳۰۱۳۱

گروه C

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱انگلیس۳۱۲۰۵
۲دانمارک۳۰۳۰۳
۳اسلوونی۳۰۳۰۳
۴صربستان۳۰۲۱۲

گروه D

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اتریش۳۲۰۱۶
۲فرانسه۳۱۲۰۵
۳هلند ۳۱۱۱۴
۴لهستان۳۰۱۲۱

گروه E

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱رومانی۳۱۱۱۴
۲بلژیک۳۱۱۱۴
۳اسلواکی۳۱۱۱۴
۴اوکراین۳۱۱۱۴

گروه F

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱پرتغال۳۲۰۱۶
۲ترکیه۳۲۰۱۶
۳گرجستان۳۱۱۱۴
۴چک۳۰۱۲۱

برنامه بازیهای مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ (ساعت بازی‌ها به وقت ایران است) :

جمعه ۲۵ خرداد
آلمان ۵ – ۱ اسکاتلند (آلیانتس‌آره‌نا – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲۶ خرداد
مجارستان ۱ – ۳ سوئیس (راین‌-انرگی-‌اشتادیون – ۱۶:۳۰)
اسپانیا ۳ – ۰ کرواسی (المپیااشتایون – ۱۹:۳۰)
ایتالیا ۲ – ۱ آلبانی (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۲۷ خرداد
لهستان ۱ – ۲ هلند (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
اسلوونی ۱ – ۱  دانمارک (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
صربستان ۰ – ۱ انگلیس (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۲۸ خرداد
رومانی ۳- ۰ اوکراین (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۶:۳۰)
بلژیک ۰- ۱ اسلواکی (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش‌ ۰  ۱ – فرانسه (دوسلدورف – ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۲۹ خرداد
ترکیه ۳- ۱ گرجستان (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال ۲- ۱ چک (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۳۰ خرداد
کرواسی ۲ – ۲ آلبانی (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
آلمان ۲ – ۰ مجارستان (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
اسکاتلند ۱ – ۱ سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد
اسلوونی ۱ –  ۱صربستان (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۶:۳۰)
دانمارک ۱ – ۱ انگلیس (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اسپانیا ۱ – ۰ ایتالیا (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

جمعه ۱ تیر
اسلواکی ۱ – ۲ اوکراین (دوسلدورف – ساعت ۱۶:۳۰)
لهستان ۳- ۱ اتریش (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
هلند ۰- ۰ فرانسه (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲ تیر
گرجستان ۱ – ۱ چک (هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
ترکیه ۰ – ۳ پرتغال (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۱۹:۳۰)
بلژیک ۲ – ۰ رومانی (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۳ تیر
سوئیس ۱ – ۱ آلمان (فرانکفورت – ساعت ۲۲:۳۰)
اسکاتلند ۰- ۱ مجارستان (اشتوتگارت – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۴ تیر
کرواسی ۱ – ۱ ایتالیا (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)
آلبانی ۰ – ۱ اسپانیا (دوسلدورف – ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۵ تیر
هلند ۲ – ۳ اتریش (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
فرانسه ۱ – ۱ لهستان (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۱۹:۳۰)
انگلیس ۰ – ۰ اسلوونی (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)
دانمارک ۰ – ۰ صربستان (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۶ تیر
اسلوواکی ۱ – ۱ رومانی (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اوکراین ۰ – ۰ بلژیک (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
چک ۱ – ۲ ترکیه (هامبورگ – ساعت ۲۲:۳۰)
گرجستان ۲ – ۰ پرتغال (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌هشتم نهایی

شنبه ۹ تیر
سوئیس  2- ایتالیا ۰ (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
آلمان- دانمارک (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر
انگلیس ۲ – اسلواکی ۱ (گلزن‌کرشن – ساعت ۱۹:۳۰).۱-۱ در وقتهای قانونی. ۲-۱ در دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه
اسپانیا  4- گرجستان  1(راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۱۱ تیر
فرانسه  1 بلژیک ۰ (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال ۰ اسلوونی ۰ (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰). ۱۲۰ دقیقه بازی ۰-۰ مساوی. ضربات پنالتی : پرتغال ۳ اسلوونی ۰

سه‌شنبه ۱۲ تیر
رومانی ۰ هلند ۳ (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش ۱ ترکیه ۲ (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌چهارم نهایی

جمعه ۱۵ تیر
بازی اول یک‌چهارم نهایی (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
بازی دوم یک‌چهارم نهایی (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۱۶ تیر
بازی سوم یک‌چهارم نهایی (دوسلدورف‌آره‌نا – ساعت ۱۹:۳۰)
بازی چهارم یک‌چهارم نهایی (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

نیمه‌نهایی

سه‌شنبه ۱۹ تیر
بازی اول نیمه‌نهایی (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر
بازی دوم نیمه‌نهایی (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

فینال

یکشنبه ۲۴ تیر
برنده بازی‌های نیمه‌نهایی (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

https://akhbar-rooz.com/?p=245152 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x