سايت سياسی - خبری چپ - تريبون آزاد

 جنبش سیاسی همگانی و فراگیر بزرگی  در جریان است – سعید مقیسه ای

نظام می‌داند که دو نوع جنبش مبارزاتی فراگیر در جریان است:

جنبش مدنی زن، زندگی، آزادی که با خروش خیابانی شروع و با تغییر شکل مبارزاتی،  با جدیت ادامه دارد و خاموش نشدنی پیش می رود تا به خواست حداقلی خود که حذف قانون زن ستیز حجاب اجباری است دست یابد. 

جنبش فراگیر و همگانی دیگر، جنبش  سیاسی است که با تحریم نمایش انتخاباتی مجلس شروع و در جمعه گذشته با تحریم موفق و بی نظیر سیرک انتخاباتی رئیس قوه مجریه به اوج خود رسید. 

رژیم می داند که اگر سومین و همگانی ترین نوع جنبش،  یعنی جنبش اجتماعی (معیشتی) و بسیار محتمل به این دو جنبش در جریان اضافه شود، تلفیق همزمان این سه جنبش (مدنی، اجتماعی و سیاسی) آنگاه زانوهایش را خم خواهد کرد و شانه هایش را محکم به خاک خواهد چسباند. 

نظام غیر جمهوری حاکم مسئولیت در هم شکستن این جنبش سیاسی همگانی مردمی را به دوش اصلاح طلب ها و شخصی آقای پزشکیان انداخته است. وظیفه روشن و عریانی است:  آنها باید قادر شوند که مردم را به پای صندوق های رای بکشانند!

این جنبش سیاسی تحریم انتخابات غیر دمکراتیک از خیابان شروع نشد و با متانت و آرامش از طرف مردم با تکیه به خرد همگانی و با مرکزیت غیر متمرکز به نتیجه اولیه مهم خود دست یافت، دیدیم که حدود ۶۲ درصد مردم، یا با رای ندادن و یا با رای باطله،  یک نه بزرگ به این نمایش انتخاباتی گفتند.

اما نتیجه جمعه آینده می تواند این  جنبش سیاسی مردمی را از متانت و آرامش در آورده و به خیابان بکشد. کافی است که به مانند سال ۸۸ به مردم ثابت شود که نظام غیر جمهوری دروغ و دقل ولایی حاکم از پزشکیان استفاده ابزاری کرده است تا مردم بیشتری را به پای صندوق های رای بکشد و در نهایت شخص مورد علاقه خود، یعنی آقا سعید جلیلی را پیروز اعلام کند.

برای مردم، علیرغم اقدام تحریمی اشان،  پر واضح است که خوشبختانه، با احتمال نزدیک به یقین، پزشکیان در جمعه آینده با تکیه به همین شرکت ۴۰ درصدی و شاید کمی بیشتر، و متشکر از رای آذری ها، رای پایگاه اجتماعی اصولگرایان معترض و یا تقریبن بریده شده از رژیم  و پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان رژیم محور پیروز خواهد بود.

آرزوی بسیاری از تحریم کنندگان پیروزی  پزشکیان اما بدون پشتوانه عظیم مردمی  است. مدتهاست که نه نظام و نه اصلاح طلبان مذهبی رژیم محور دیگر لایق حمایت کلان مردمی نیستند. اما مردم تحریم کننده خواهان این هستند که با پیروزی پزشکیان سایه شوم جنگ طلبی تخفیف پیدا کند و احتمالن کوشش هایی برای بهبود زندگی معیشتی و مدنی مردم انجام بگیرد.

در این مبارزه سیاسی بر علیه نظام ولایی، مردم مصمم به  پیروز شدن هستند. ثابت خواهند کرد که تا امکان برگزاری‌ انتخاباتی آزاد و منصفانه برگزار نشود دیگر رای نخواهند داد. ثابت خواهند کرد که دیگر نخواهند گذاشت که از شرکت انبوه آنها برای مشروع جلوه دادن نظام استفاده ابزاری شود. این در حالی است که نه تنها ایرادی در پیروزی پزشکیان بر رقیب خطرناک او نمی بینند و بلکه در اختتام دور دوم انتخابات در صورت مشاهده خطا و جفا به ایشان، علارغم شرکت نکردنشان در انتخابات و علارغم اینکه وی معرف آنها برای ریاست جمهوری نیست اما منصفانه و شریفانه از حق او دفاع خواهند کرد و هیچ نا عدالتی یا اجحافی را بر او تحمل نخواهند کرد.

پزشکیان آدم خوب و نازی است، تنها اشکال او این است که خود را ریزعلی خواجوی معروف به دهقان فداکار می پندارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=245142 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x