دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

اتحادیه آزاد کارگران ایران: صدور حکم اعدام با اتهام بغی را علیه شریفه محمدی قویا محکوم میکنیم

بنابر اخبار منتشره ‌شریفه محمدی فعال کارگری و مدنی و از فعالین سابق کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری با اتهام بغی به اعدام محکوم شده است.

صدور چنین حکم تکان دهنده ای علیه یک فعال کارگری و مدنی در شرایطی انجام شده است که جمهوری اسلامی در بحرانی ترین دوره حیات چهل و شش ساله خود قرار دارد و مردم ایران در  پی خیزش انقلابی “زن زندگی آزادی” و در مبارزه ای تاریخ ساز با عدم شرکت گسترده در مضحکه ای به نام انتخابات ریاست جمهوری، نقطه عطف تعیین کننده ای را در مبارزه علیه استبداد و حرکت به سوی تغییرات بنیادین در کشور خلق کرده اند.

پر واضح است که صدور این حکم جنایتکارانه علیه یک فعال کارگری و مدنی، حکمی متناسب با موقعیت متزلزل خود جمهوری اسلامی برای ایجاد رعب و وحشت در میان فعالین صنفی و سیاسی با هدف به تمکین کشاندن مردمی به پا خاسته است.

صدور حکم اعدام علیه شریفه محمدی فقط یک حکم قضایی از سوی یک قاضی احیانا نادان و کاسه داغ تر از آش برای خوش خدمتی به حکومت نیست. این حکم، حکمی آگاهانه و اقدامی سیستماتیک از سوی نهادهای امنیتی برای وحشت پراکنی در صفوف جنبشهای اجتماعی و حاشیه ای کردن آنها در تحولات سیاسی آتی کشور است.

حکم اعدام شریفه محمدی و دیگر زندانیان سیاسی و معترضین در خیزشهای مردمی باید فورا و بی هیچ قید و شرطی ملغی شود. مبارزه برای لغو حکم اعدام و آزادی شریفه محمدی و دیگر زندانیان سیاسی و صنفی و مدنی و عقیدتی یک جبهه مهم و تعیین کننده مبارزه ما کارگران و مردم ایران برای تغییرات بنیادین در کشور و شکل دهی به جامعه ای آزاد و برابر و مرفه است.

پرچم مبارزه علیه سرکوب را هر چه بر افراشته تر داریم و در هر اعتراض صنفی و سیاسی در گستره‌ی داخلی و بین المللی خواهان لغو فوری حکم اعدام زندانیان سیاسی و معترضین خیزشهای مردمی بشویم.

آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و خیزشهای مردمی یک گام تعیین کننده در پیشروی مبارزات آزادیخواهانه و برابری طلبانه ما کارگران و مردم ایران است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=245127 لينک کوتاه

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x