جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

احضار بیش از «۱۲۸۵ فعال مجازی» و بازداشت ۵۸ معترض میدانی، در جریان انتخابات حکومتی

به دنبال بازداشت فعالان شبکه‌های اجتماعی و مردم عادی منتقد جمهوری اسلامی و انتخابات حکومتی برای تعیین جایگزین ابراهیم رئیسی، معاون قوه قضاییه از دور تازه فشار و احضار ۱۲۸۵ فعال مجازی؛ و بازداشت ۵۸ شهروند، در روز جمعه ۸ تیر به دلیل «اخلال» در «انتخابات» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم، اصغر جهانگیر سخنگو و «معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه» در جلسه ۱۱ تیرماه «شورای عالی قوه قضاییه» با ارائه گزارشی از فعالیت «ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات» حکومتی در طی هفته گذشته، ادعا کرد که ۵۸ شهروند «به دلایلی همچون ایجاد اخلال در شعب اخذ رأی و یا درگیری میان هواداران» بازداشت شدند.

او همچنین ادعا کرد که اکثر بازداشت شدگان «در پایان همان روز نیز آزاد شدند.»

این در حالی است که رسانه‌های ایران در ۹ تیر ماه، تنها به نقل از رئیس کل دادگستری کرمان از بازداشت ۸ نفر در ارتباط با انتخابات خبر دادند.

وب‌سایت هرانا نیز به نقل از فرماندار آستارا از بازداشت چند شهروند در این شهرستان در پی آتش زدن بنرهای ابراهیم رئیسی خبر داده بود.

معاون اجتماعی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، در بخش دیگری از این نشست گفت که در روز انتخابات حکومتی «حدود ۶۸۵ نفر از فعالان فضای مجازی» به ادعای او «فعالیت خلاف قانون داشتند، به صورت حضوری و تلفنی، توجیه شدند» و افزود: «شش نفر به دلیل تکرار رفتارهای مجرمانه احضار شدند.»

اصغر جهانگیر در ادامه این گزارش مدعی شد که در روزهای قبل از انتخابات حکومتی هم تعداد «ششصد» شهروند به همین ترتیب «توجیه» شده‌اند.

پیش از این، بنابر گزارش‌ها وحید نعمتی، رپر ایرانی به دلیل ساخت یک قطعه موزیک درباره دختر محمدباقر قالیباف، بازداشت و صفحه اینستاگرامی او مسدود شد. خبر بازداشت او ساعاتی بعد تکذیب شد.

وب‌سایت هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با اعلام این خبر نوشته بود: «این بلاگر اینستاگرامی با تولید ویدیوهای طنز آمیز نسبت به اتفاقات روز واکنش نشان می‌داد.»

https://akhbar-rooz.com/?p=245124 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x