شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

آقای ظریف، به‌جای قسم جلاله، توضیح دهید!

احمد نیک‌جو در کلمه نوشت: محمدجواد ظریف، دو هفته گذشته را صرف این کرده که به بیان‌‌های مختلف و با قسم و آیه، بگوید «فرق می‌کند چه کسی در پاستور باشد». این سخن شما را شنیدیم آقای ظریف. می‌دانید که اگر یک ادعا را حتی هزار بار هم تکرار کنید، باز هم لازم است برایش دلیل بیاورید تا شنونده قانع شود. تکرار یک ادعا، دلیلی بر درستی‌اش نیست. بگذارید با مثال و بر اساس شواهدی که عمده‌اش برگرفته از سخنان شماست سوال‌ام را واضح‌تر کنم:

در میزگرد تلویزیونی دکتر پزشکیان، بیان فرمودید: ««بایدن قرار بود [به برجام] برگردد. یکی اسرائیل گفت من نمی‌گذارم [بایدن به برجام] برگردد و شهید فخری‌زاده را شهید کرد، یکی هم متاسفانه قانون [اقدام] راهبردی مجلس مانع بازگشت به برجام شد. نگذارید که ما بگوییم در آن ۶ ماه تلخ چه گذشت. در آن ۶ ماه تلخ ما بارها می‌توانستیم برجام را زنده کنیم و مردم ۳ سال از این فلاکت زجر نکشند».

آقای دکتر! چه کسی در رأسِ حامیان قانون اقدام راهبردی مجلس بود و بارها مجلسی که این قانون را تصویب کرد «انقلابی» نامید و از این قانون «تمام‌قد» دفاع کرد؟ آن شخص الان کجاست؟! از دنیا رفته؟! قدرت را واگذار کرده؟! از سیاست‌های گذشته توبه کرده و راهی تماماً متفاوت را برگزیده؟! یا هنوز، حی و حاضر، در رأس قدرت است؟ می‌دانید سخنان زیر را چه کسی بر زبان آورده؟ «قانون اقدام راهبردی که همان اوّلِ کار تصویب کردید، یک قانون اساسی است، یک قانون مهمّی است. این [قانون]، کشور را از سرگردانی در قضیّه‌ی هسته‌ای نجات داد». «مجلس یک قانونی [قانون اقدام راهبردی] گذرانده، این قانون به نفع ما است، به نفع کشور است و به نفع صنعت هسته‌ای است».

چرا به‌جای رهبر جمهوری اسلامی، آدرس جلیلی و قالیباف را می‌دهید؟ در همان میزگرد، از ۶ ماه تلخ سال ۹۹، در مصاحبه با لیلاز از ۶ ماه تلخِ تیر تا دی ۹۴ سخن گفتید و از «سفر قاسم سلیمانی به روسیه»، «هواکردن موشک» و «حمله به سفارت عربستان» را از جمله اقداماتی که برای تخریب برجام صورت گرفت نام بردید. می‌شود برای ما توضیح دهید که کدام مقام ارشد، حمله‌کنندگان به سفارت عربستان را بچه‌های انقلابی‌ای خطاب کرد که نباید مورد سرزنش قرار گیرند؟ لذا بهتر است به‌جای تکرار آن جمله، دقیقاً توضیح دهید که چرا فرق می‌کند و چه فرقی می‌کند «چه کسی در پاستور باشد».

منبع: کلمه

https://akhbar-rooz.com/?p=245099 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x