شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

ادامه ادعاهای دروغ “جلال جلالی‌زاده” در مورد حمایت مولوی عبدالحمید از پزشکیان

به گزارش حال وش روز دوشنبه ١١ تیر ماه ۱۴۰۳، جلال جلالی زاده، نماینده دوره ششم مجلس ایران در صفحه ایکس (توییتر سابق)، در ادامه ادعاهی دروغین خود مدعی شد که “عالم بزرگ بلوچستان” [مولوی عبدالحمید] و اقشار مختلف جامعه اهل سنت بلوچ با اجماع نظر در انتخابات شرکت کرده و به پزشکیان رای خواهد داد.

وی در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: “‏مژده به ملت ایران:
بلوچستان تمام قد
در کنار ایرانیان ایستاد.
با توجه به بحث و بررسی و صحبت‌های انجام شده در خصوص انتخابات؛ جمع‌بندی علما، تحصیلکردگان و فرهیختگان جامعه اهل‌سنت و بلوچ؛ حضور در انتخابات و رای به جناب #پزشکیان می باشد.
زنده باد عالم بزرگ بلوچستان.”

گفتنی است که وی پیشتر نیز در ادعایی دروغین مشابهی حمایت مولوی عبدالحمید از “مسعود پزشکیان”، کاندیدای دوره چهاردهم ریاست جمهوری را مطرح کرده و از قول مولوی عبدالحمید نوشته بود: «جناب آقای دکتر پزشکیان در قلب من است و من برای پیروزی ایشان دعا میکنم» تا از این طریق اهل سنت را مجاب به رأی دادن به این کاندیدا کند.

برپایه این گزارش جلالی زاده در تاریخ ١ تیر ماه در سفر به زاهدان و دیدار با مولوی عبدالحمید با هدف تشویق و ترغیب روحانیون مردمی و برجسته اهل سنت جهت شرکت در انتخابات ٨ تیر ماه ١۴٠٣ تلاش کرده بود که با مواضع قاطع و محکم روحانیون از جمله مولوی عبدالحمید که همان عدم شرکت در انتخابات است، روبرو شده است.

پیشتر در تاریخ ۳۱ خرداد ماه کانال رسمی دفتر امام‌ جمعه زاهدان در پاسخ به شایعات دروغین منتشره در فضای مجازی در خصوص حمایت وی از کاندیداهای ریاست جمهوری در بیانیه رسمی اعلام کرد: «شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید تا کنون در مورد هیچ‌کدام از کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارنظر نکرده‌اند.»

در پایان این بیانیه از کاربران و عموم مردم ‏خواسته شده اخبار و مطالب مربوط به مولانا عبدالحمید را از سایت رسمی ‏ایشان و شبکه‌های اجتماعی وابسته به آن دنبال کنند.‏

لازم به ذکر است که اکثریت شهروندان بلوچ و علمای مردمی اهل سنت بلوچستان حضور در انتخابات را تحریم کرده و شرکت در آن را پشت کردن به خون کشته شدگان اعتراضات و جمعه های خونین زاهدان و خاش عنوان کرده‌اند.

بیانیهٔ جوانان بلوچستان در رد سخنان جلالی‌زاده پیرامون چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران

حال وش همچنین بیانیه ای از «جوانان بلوچستان» در مورد اظهارات جلال جلالی زاده را که مدعی شده است مردم بلوچ و علمای بزرگ به کاندید مورد نظر وی رای خواهند داد را منتشر کرده است:

متن بیانیه:
«پیرامون اظهارات کذب دکتر جلال جلالی‌زاده نماینده اسبق مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، درمورد انتخابات ریاست جمهوری، جوانان بلوچستان به استحضار ملت شریف ایران و به سمع دکتر جلالی‌زاده می‌رسانند:

«جناب دکتر جلالی‌زاده! با کدام معیار اسلامی به خود اجازه می‌دهید آنچه در محافل خصوصی با حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله مطرح کرده‌اید، را همراه با تحریف، رسانه‌ای کنید!
آیا از شخصیت ایشان اجازه گرفتید!؟
با کدام سازوکار و معیار می‌گویید بلوچستان تمام‌قد با فلان نامزد ایستاده است در حالی‌که اکثریت قاطع مردم بلوچستان در انتخابات شرکت نکردند و بلوچستان کمترین درصد مشارکت را داشت!
آیا تبلیغات حداقلی طرفداران برخی نامزدها را به حساب اکثریت به‌شمار می‌آورید؟
چرا زمانی که بیش از صد نفر در جمعه خونین زاهدان به شهادت رسید و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح و مفلوج شد، قدم رنجه نکردید و برای عرض تسلیت به زاهدان تشریف نیاوردید اما برای تبلیغات نامزد حزب خود در «مصلای جمعه‌ خونین» زاهدان حاضر شدید و از مولانا عبدالحمید برای پیروزی حزب درخواست دعای خیر می‌کنید!
چرا قضیه را در رسانه‌ها برعکس و به نفع حزب خود تفسیر کردید!
چرا هر بار با جملات و کلمات رمزی و غیرمستند ادعا می‌کنید، مردم و رهبران آنان از برخی نامزدها حمایت کرده‌اند؟
همانطور که ملت شریف ایران با ادبیات مولانا عبدالحمید آگاهی دارند، ایشان هیچگاه به کسی نگفته: در قلب من جای دارد.
امیدواریم با مراعات تمام معیارها، بیشتر احساسات جوانان بلوچستان را تحریک نکنید و به آنان نسبت‌های ناحق ندهید در حالی که مصیبت‌زده هستند و هنوز خون پاک شهدای «جمعه‌های خونین» خشک نشده است.
همانطور که مستحضرید، ملت بلوچستان همانند سایر شهروندان ایرانی از جریانات سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب عبور کرده‌ است و خون پاک امثال مهسا امینی و نیکا شاکرمی را نادیده نمی‌گیرد.
همصدا به سمع کنش‌گران حزبی می‌رسانیم: تا زمانی که تغییراتی اساسی و بنیادی در کشور بوجود نیاید و عاملان جنایات جمعه‌های خونین زاهدان و خاش مجازات نشوند، هرگز در انتخابات شرکت نخواهیم کرد».

https://akhbar-rooz.com/?p=245086 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x