پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

یورو ۲۰۲۴ : فرتونگن بلژیکی؛ فرانسه غرق در سیاست را به مرحله یکچهارم نهائی فرستاد؛ شب تیره رونالدو؛ صعود پرتغال با درخشش دیگو کوستا؛ رومانی – هلند؛ اتریش – ترکیه

نازک بین- فرانسه وارد بحران سیاسی شدیدی شده است. راستگرایان در حال بیشروی برای تصاحب قدرت هستند. اکنون فوتبال دغدغه مردم فرانسه نیست. بلکه دغدغه و نگرانی مهمتری وجود دارد که اگر راستگرایان قدرت را در دست بگیرند، فرانسه را به قبل از جنگ جهانی دوم بر می گردانند. در آلمان و جائی که بازیهای فوتبال یورو ۲۰۲۴، در جریان است. بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه قبل از اینکه ذهن و افکارشان به تاکتیک و استراتژی بازی باشد، بیشتر نگران وضعیت موجود در فرانسه هستند. به واقع سیاست و بحث راست، میانه و چپ، در اردوی تیم ملی فوتبال فرانسه داغ است. خبرگزاریها گزارش کرده اند، پیش از اولین بازی حذفی فرانسه در مسابقات قهرمانی اروپا،یورو ۲۰۲۴، برخی از بازیکنان این تیم افکار خود را به سمت سیاست معطوف کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این انتخابات، بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه، پوپولیست‌های راست‌گرا به وضوح با حدود ۳۴درصد آرا پیشتاز هستند. بر اساس سه پیش‌بینی از عصر یکشنبه، حزب راست “اجتماع ملی” به رهبری مارین لوپن می‌تواند پس از دور دوم به اکثریت نسبی یا مطلق دست یابد. اردوگاه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با حدود ۲۱درصد از رقیب عقب تر است. انتخابات زودهنگام مجلس ملی، مجلس سفلی پارلمان، می تواند به اولین دولت راست افراطی کشور از زمان اشغال نازی ها در جنگ جهانی دوم منجر شود.

ابراهیما کوناته، مدافع فرانسه و لیورپول روز شنبه در یک کنفرانس خبری در کمپ اصلی تیم ملی فرانسه در پادربورن آلمان گفت: “از همه می‌خواهم که بروند و رای دهند.” من نمی‌خواهم به مردم بگویم چه کاری انجام دهند، اما ما باید در هر شرایطی با هم باشیم، نباید تفرقه داشته باشیم، این موضوع تفرقه به همه و نسل‌های آینده آسیب می‌رساند.»

کوناته ۲۵ ساله گفت: “البته این من را نگران می کند، آنچه اتفاق می افتد مرا نگران می کند.” ما نمی‌توانیم قدرت را به افراد خاصی واگذار کنیم که قصد تفرقه بین مردم را دارند. «تنوع همیشه نقطه قوت ما بوده است. من از یک پیشینه مهاجر هستم. پشت رنگ پوست ما، قلب‌هایی وجود دارد، این مهمترین چیز است.» طی مدت زمان این تورنمنت،چندین بازیکن فرانسه در اردوی آلمان درباره آشفتگی سیاسی در فرانسه صحبت کرده اند، از جمله کیلیان امباپه، مارکوس تورام و عثمان دمبله. امباپه قبل از مسابقات از جوانان نیز خواست تا رای دهند. امباپه گفت: “ما می دانیم که این یک لحظه کلیدی برای تاریخ فرانسه است، این رویدادی است که قبلاً دیده نشده است.” ما، نسلی هستیم که می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم، می‌توانیم ببینیم که افراط‌ها بر درِ قدرت می‌کوبند و ما این فرصت را داریم که آینده کشورمان را رقم بزنیم.» کوناته از پدر و مادری اهل مالی در پاریس به دنیا آمد و در پایتخت فرانسه بزرگ شد. او ،قبل از پیوستن به لیورپول در سال ۲۰۲۱ برای سوشا و لایپزیگ در آلمان بازی کرد و سال بعد اولین بازی خود را در فرانسه انجام داد. کوناته گفت: «ما باید جلوی تعصبات و کلیشه ها را بگیریم. “همیشه اقلیتی هستند که به اکثریت آسیب می رسانند، اما وقتی می بینم پدر و مادرم، شغلی که داشتند، زباله جمع کن یا خانم نظافتچی بود ، ناراحت می شوم که این گونه افراد را برجسته نکنیم. »

دوسلدورف، آلمان (AP) – ژول کونته، بهترین بازیکن  دیدار فرانسه و بلژیک،  پس از اینکه نتایج دور اول انتخابات پارلمانی باعث شد حزب راست افراطی این کشور بیش از هر زمان دیگری به قدرت برسد، گفت: «از دیدن مسیری که کشورمان در حال حرکت است، ناامید شده است». وی  پس از پیروزی ۱-۰ فرانسه مقابل بلژیک در مسابقات قهرمانی اروپا از طریق یک مترجم گفت: “هنوز تمام نشده است.” خیلی مهم است که حزب راست افراطی … وارد نشود.» بازیکنان فرانسه که بسیاری از آنها دارای سابقه مهاجرت هستند، در کنفرانس های خبری یورو ۲۰۲۴ مرتباً در مورد وضعیت سیاسی در کشورشان موضع گیری کرده اند.

برنامه بازیهای  آخرین روز از مرحله حذفی  یورو ۲۰۲۴، سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲ جولای ۲۰۲۴:

رومانی – هلند (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۹:۳۰به وقت ایران). ساعت ۱۸ به وقت اروپا


اتریش – ترکیه (لایپزیگ – ساعت  ۲۲:۳۰به وقت ایران). ساعت ۲۱ به وقت اروپا

فرانسه  1 بلژیک ۰

کمیته داوران یوفا، گلن نیبرگ سوئدی را برای قضاوت این بازی انتخاب کرده بود. این داور ، در این بازی چند اشتباه  داشت که اگر اغماض صورت نگیرد، ادامه قضاوت در تورنمنت را از دست خواهد داد. در بازی سنگینی که توقف های متعدد همراه با تاخیر انداختن بازی وجود داشت، گرفتن یک دقیقه  وقت اضافی برای نیمه نخست و ۳ دقیقه برای نیمه دوم، نه فقط با شرایط بازی مطابقت نداشت، بلکه بر خلاف سیاست های فیفا و یوفا است. به هر حال،تیم‌های ملی فرانسه و بلژیک در پنجمین دیدار مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، در ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا ،به مصاف هم رفتند که این دیدار نزدیک در نهایت با یک گل به سود شاگردان دیدیه دشان به پایان رسید.

در نیمه نخست این دیدار و در ۲۰ دقیقه ابتدایی بلژیکی‌ها با عقب نشستن در زمین خود این فرصت را به فرانسوی‌ها دادند تا موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای روی دروازه این تیم ایجاد کنند، موقعیت‌هایی که توسط امباپه و مارکوس تورام ایجاد شد، اما نتیجه‌ای برای فرانسه نداشت. از دقیقه ۲۰ رفته رفته بلژیکی‌ها حملاتی روی دروازه فرانسه انجام دادند و در دقیقه ۲۴ اولین موقعیت این تیم توسط کوین دبروینه ایجاد شد. ضربه ایستگاهی هافبک بلژیکی‌ها در برخورد با مدافعان فرانسه تغییر مسیر داد، اما مایک مونیان به خوبی با پا توپ را دفع کرد.دو دقیقه بعد فرار اوپندا و پاس در عرض او در محوطه جریمه فرانسه به یانیک کاراسکو رسید که تئو هرناندز به خوبی خود را در مسیر توپ قرار داد تا این موقعیت نیز برای بلژیک‌ها از دست برود.براساس این گزارش، در نیمه دوم شدت حملات فرانسوی‌ها بیشتر شد و در چند نوبت توسط شوامنی، امباپه و سالیبا خطراتی روی دروازه بلژیک ایجاد کردند که بی‌حاصل بود. بلژیکی‌ها نیز در دقیقه ۷۰ توسط روملو لوکاکو صاحب موقعیت خوبی شدند که ضربه او از داخل محوطه جریمه توسط مانیان دفع شد. در دقیقه ۸۰ نیز حرکت خوب تیمی این تیم در نهایت با ضربه کوین دبروینه از پشت محوطه جریمه همراه شد که این موقعیت خوب هم با دفع توپ زیبای مانیان مانع از به ثمر رسیدن گل برای بلژیک‌ها شد.در حالی که به نظر می‌رسید این مسابقه تبدیل به دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد که به وقت اضافه خواهد رفت، تیم فرانسه در دقیقه ۸۵ روی ضربه کولو موانی که در بین راه به پای یان فرتونگن  مدافع بلژیکی برخورد کرد، به گل رسید تا صعود خود را در دیداری حساس و نزدیک قطعی کند.

اطلاعات مسابقه فرانسه – بلژیک :

تورنمنت: مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: دوشنبه ۱ جولای ۲۰۲۴ | ۱۱ تیر ۱۴۰۳

ساعت برگزاری: ۱۹:۳۰ به وقت ایران. ساعت ۱۸ به وقت اروپا

ورزشگاه: دوسلدورف آرنا

داور: گلن نیبرگ (سوئد)

گلزن فرانسهیان فرتونخن (۸۵، گل به خودی)

ترکیب فرانسه  -بلژیک :

فرانسه (۲-۱-۳-۴): منیان ، هرناندز، سالیبا، اوپامکانو، کونته ، شوامنی، رابیو، کانته ، گریزمان ، تورام، امباپه

بلژیک (۲-۴-۴): کاستیلز ، تیاته، فاس، فرتونخن، کاستانیه ، اونانا، دی بروین، کاراسکو، دوکو ، لوکاکو، اوپندا

پرتغال ۰  اسلوونی ۰ ؛ در دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه ۰-۰ ، ضربات پنالتی: پرتغال ۳ اسلوونی ۰ (پرتغال نیاز نداشت دو ضربه دیگرپنالتی را بزند)

پرتغالی‌ها برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ از دقایق ابتدایی حملات خود را روی دروازه اسلوونی آغاز کردند. شاگردان روبرتو مارتینس در چند صحنه توسط کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز و رافائل لیائو موقعیت‌هایی روی دروازه یان اوبلاک سنگربان اسلوونی خلق کردند، اما هیچ‌کدام در نهایت منجر به گل نشد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

با شروع نیمه دوم، پرتغالی‌ها همچنان به حملات خود ادامه دادند، اما یان اوبلاک و خط دفاعی اسلوونی باز هم مانع گلزنی این تیم شدند. سر انجام این بازی به دو وقت اضافی کشیده شد. در دقیقه ۱۰۳ یک ضربه پنالتی به سود پرتغال اعلام شد. حرکت فوق‌العاده ژوتا و به هم ریختن مدافعان حریف، باعث خطا و سرنگون شدن او شد. کریستیانو پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. اما کریستینانو رونالدو، نتوانست این ضربه پنالتی را گل کند. اوبلاک دروازه بان اسلوونی به زیبائی این ضربه را دفع کرد. سر انجام این دیدار در وقت‌های اضافی نیز، ۰-۰ بدون گل پایان یافت و کار به ضربه های پنالتی کشید. دیگو کوستا، دروازه‌بان پرتغال با مهار ۳ ضربه پنالتی بازیکنان اسلوونی در پایان بازی، یک تنه پرتغال را به یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ فرستاد. به همین علت و با هدر دادن این سه ضربه و گل شدن هر سه ضربه پرتغال، نیازی به ادامه زدن ضربات پنالتی باقی مانده نبود!

دانیل اورساتو داور ایتالیایی این دیدار به وانیا درکوشیچ و ژان کارنیچنیک از اسلوونی کارت زرد نشان داد.

اطلاعات بازی پرتغال و اسلوونی 

 مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳ (۱ جولای 2024)

ساعت برگزاری: ۲۲:۳۰ به وقت ایران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: استادیوم والداشتادیون (فرانفکورت)

داور: دنیله اورساتو (ایتالیا)

ترکیب ابتدایی پرتغال و اسلوونی

پرتغال (۳-۲-۱-۴): کوستا ، کانسلو، په په، دیاز، مندس ، پالینیا ، برونو فرناندز، ویتینیا ، لیائو، رونالدو و برناردو سیلوا

اسلوونی (۲-۴-۴): اوبلاک ، کارنیتسینیک، درکوشیچ، بیول، بالکووچ ، استویانوویچ، چرین، الشنیک، ملاکار ، اشپورار، ششکو 

گروه‌بندی ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: انگلیس، اسلوونی، دانمارک و صربستان
گروه D: هلند، فرانسه، لهستان و اتریش
گروه E: بلژیک، اسلواکی، اوکراین و رومانی
گروه F: پرتغال، چک، گرجستان و ترکیه

نتایج و رده بندی گروههای شش گانه در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ :

توضیح: اسامی برجسته در هر جدول ، نشانه تیمهای صعود کننده به مرحله یک هشتم نهائی است.

گروه A

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱آلمان۳۲۱۰۷
۲سوییس۳۱۲۰۵
۳مجارستان۳۱۰۲۳
۴اسکاتلند۳۰۱۲۱

گروه B

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اسپانیا۳۳۰۰۹
۲ایتالیا۳۱۱۱۴
۳کرواسی۳۰۲۱۲
۴آلبانی۳۰۱۳۱

گروه C

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱انگلیس۳۱۲۰۵
۲دانمارک۳۰۳۰۳
۳اسلوونی۳۰۳۰۳
۴صربستان۳۰۲۱۲

گروه D

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اتریش۳۲۰۱۶
۲فرانسه۳۱۲۰۵
۳هلند ۳۱۱۱۴
۴لهستان۳۰۱۲۱

گروه E

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱رومانی۳۱۱۱۴
۲بلژیک۳۱۱۱۴
۳اسلواکی۳۱۱۱۴
۴اوکراین۳۱۱۱۴

گروه F

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱پرتغال۳۲۰۱۶
۲ترکیه۳۲۰۱۶
۳گرجستان۳۱۱۱۴
۴جمهوری چک۳۰۱۲۱

برنامه بازیهای مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ (ساعت بازی‌ها به وقت ایران است) :

جمعه ۲۵ خرداد
آلمان ۵ – ۱ اسکاتلند (آلیانتس‌آره‌نا – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲۶ خرداد
مجارستان ۱ – ۳ سوئیس (راین‌-انرگی-‌اشتادیون – ۱۶:۳۰)
اسپانیا ۳ – ۰ کرواسی (المپیااشتایون – ۱۹:۳۰)
ایتالیا ۲ – ۱ آلبانی (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۲۷ خرداد
لهستان ۱ – ۲ هلند (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
اسلوونی ۱ – ۱  دانمارک (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
صربستان ۰ – ۱ انگلیس (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۲۸ خرداد
رومانی ۳- ۰ اوکراین (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۶:۳۰)
بلژیک ۰- ۱ اسلواکی (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش‌ ۰  ۱ – فرانسه (دوسلدورف – ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۲۹ خرداد
ترکیه ۳- ۱ گرجستان (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال ۲- ۱ چک (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۳۰ خرداد
کرواسی ۲ – ۲ آلبانی (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
آلمان ۲ – ۰ مجارستان (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
اسکاتلند ۱ – ۱ سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد
اسلوونی ۱ –  ۱صربستان (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۶:۳۰)
دانمارک ۱ – ۱ انگلیس (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اسپانیا ۱ – ۰ ایتالیا (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

جمعه ۱ تیر
اسلواکی ۱ – ۲ اوکراین (دوسلدورف – ساعت ۱۶:۳۰)
لهستان ۳- ۱ اتریش (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
هلند ۰- ۰ فرانسه (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲ تیر
گرجستان ۱ – ۱ چک (هامبورگ – ساعت ۱۶:۳۰)
ترکیه ۰ – ۳ پرتغال (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۱۹:۳۰)
بلژیک ۲ – ۰ رومانی (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۳ تیر
سوئیس ۱ – ۱ آلمان (فرانکفورت – ساعت ۲۲:۳۰)
اسکاتلند ۰- ۱ مجارستان (اشتوتگارت – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۴ تیر
کرواسی ۱ – ۱ ایتالیا (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)
آلبانی ۰ – ۱ اسپانیا (دوسلدورف – ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۵ تیر
هلند ۲ – ۳ اتریش (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
فرانسه ۱ – ۱ لهستان (وستفالن‌اشتادیون – ساعت ۱۹:۳۰)
انگلیس ۰ – ۰ اسلوونی (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)
دانمارک ۰ – ۰ صربستان (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۶ تیر
اسلوواکی ۱ – ۱ رومانی (فرانکفورت – ساعت ۱۹:۳۰)
اوکراین ۰ – ۰ بلژیک (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
چک ۱ – ۲ ترکیه (هامبورگ – ساعت ۲۲:۳۰)
گرجستان ۲ – ۰ پرتغال (گلزن‌کرشن – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌هشتم نهایی

شنبه ۹ تیر
سوئیس  2- ایتالیا ۰ (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
آلمان- دانمارک (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر
انگلیس ۲ – اسلواکی ۱ (گلزن‌کرشن – ساعت ۱۹:۳۰).۱-۱ در وقتهای قانونی. ۲-۱ در دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه
اسپانیا  4- گرجستان  1(راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۱۱ تیر
فرانسه  ۱ بلژیک ۰ (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال۰ اسلوونی ۰ (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰) ضربات پنالتی: پرتغال ۳ اسلوونی ۰

سه‌شنبه ۱۲ تیر
رومانی – هلند (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش – ترکیه (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

یک‌چهارم نهایی

جمعه ۱۵ تیر
بازی اول یک‌چهارم نهایی (اشتوتگارت – ساعت ۱۹:۳۰)
بازی دوم یک‌چهارم نهایی (فولکس‌پارک‌ هامبورگ – ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۱۶ تیر
بازی سوم یک‌چهارم نهایی (دوسلدورف‌آره‌نا – ساعت ۱۹:۳۰)
بازی چهارم یک‌چهارم نهایی (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

نیمه‌نهایی

سه‌شنبه ۱۹ تیر
بازی اول نیمه‌نهایی (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر
بازی دوم نیمه‌نهایی (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

فینال

یکشنبه ۲۴ تیر
برنده بازی‌های نیمه‌نهایی (المپیک برلین – ساعت ۲۲:۳۰)

https://akhbar-rooz.com/?p=245070 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x