چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کلمه: تحریم انتخابات تا جمهوری اسلامی برقرار است، زیباترین و مؤثرترین وسیله برای «مقاومت مدنی» است

سایت کلمه، سایت نزدیک به میرحسین موسوی، در مقاله ای از عبداله ناصری با عنوان «جمعه، “استدراج” زیبایی بود» نوشت:

در قرآن محمد (ص) و سورهٔ اعراف/۱۸۲ (وَالَّذینَ کَذَّبوا بِآیاتِنا سَنَستَدرِجُهُم مِن حَیثُ لا یَعلَمونَ) اشاره به این نکته دارد که تکذیب‌کنندگان نشانه‌های الهی گرفتار “استدراج” خدا خواهند شد. یعنی (به زبان خودمانی) “پوزه به خاک مالیدن” و دماغ دیکتاتور که بزرگترین تکذیب‌کننده آیت و سنت خداوندگار است به خاک مالیده خواهد شد.

کم ندیده‌ایم در هستی این مشیت و تقدیر را. در دوران حیات خود و در همین جغرافیای “ایران” از سقوط پهلوی (با باور به علل و اسباب) تا سقوط بالگرد حامل رییسی و قتل وی با سابقه‌ای که داشت (نگارنده از قتل او شاد نشد ولی از شادی مردم ستمدیدهٔ ایران خرسند بود، به ویژه خانواده‌های دادخواه) استدراج بود. جدیدترین استدراج، همین انتخاب جانشین رییسی بود که حکومت با مهندسی جدید و بدیع و تمهید کامل، امید داشت که اکثریت مطلق مردم را به پای صندوق بکشاند، حتی با مشارکت اکثر اصلاح‌گرایان. اما با “تدبیر” حداکثری ملت و “تقدیر” زیبای خدا همه مظلومان ایران دوباره خندیدند، و حکومت مبتذل عنود، بار دیگر دریافت که کفه تحریم مردم بسیار سنگین‌تر است از کفهٔ رأی.

◾️به چند نکته مهم از این واقعه باید توجه کرد:
▫️تحریم انتخابات تا جمهوری اسلامی برقرار است، زیباترین و مؤثرترین وسیله برای “مقاومت مدنی” است.
▫️جنبش سبز و در امتداد آن، انقلاب “زن، زندگی، آزادی” که به دنبال عبور از جمهوری اسلامی بوده گفتمان غالب در ایران است.
▫️همه حکومتگران به علاوه همهٔ کنشگران “انتخابات محور” از هر جریان‌ سیاسی، در برابر انقلاب مهسا، در اقلیت محض هستند.
▫️رهبری اصلاحات با همهٔ ناهمراهان مردمی‌اش، هنوز قدرت نسبی بسیج‌کنندگی جامعه را دارد و این، همان چیزی است که باید قدرش را بداند.
▫️اصلاح‌طلبان باید “دروغ بودن” انتخابات را درک و باور کنند تا از حرکت سینوسی در سیاست‌ورزی دور بمانند.
▫️حتما و طبق تجربهٔ تاریخی، در مرحلهٔ دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزان مشارکت کمتر از دورهٔ اول خواهد بود و خروجی صندوق کسی نخواهد بود جز “سوگلی” ولی فقیه.
▫️شقاق روشنی در درون سپاه (همه کارهٔ حکومت) شکل گرفته و این غنیمت گرانبهایی برای انقلاب “زن، زندگی، آزادی” و سکولارهای ایران است.
▫️اکثر مردم ایران که مخالف حکومت دینی ولی فقیه هستند رسالت گفت‌وگو با “انتخابات‌محوران” را در فضای مجازی جدی بگیرند، برای گسترش بریدن طرفداران حکومت.

https://akhbar-rooz.com/?p=245049 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x