چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

یک هشتم نهائی یورو ۲۰۲۴: پیروزی و صعود انگلیس در بازی دراماتیک ۱۲۰ دقیقه ای با اسلواکی؛ اسپانیا ۴ گرجستان ۱؛ صعود اسپانیا؛ فرانسه – بلژیک؛ پرتغال – اسلوونی

نازک بین- به نظر وین رونی ،نمایش‌‌های ضعیف تیم ملی انگلیس در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ که باعث شد حتی در گروه خود دوم شود را به یک عامل دور از ذهن ربط داد؛ پپ گواردیولا. رونی در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم که بازی تیم ملی انگلیس، به مراتب نسبت به گذشته منطقه‌ای شده است و تیم‌ها در تلاش هستند تا گل‌های زیبا و بی‌عیب و نقص بزنند. به نظرم همه این‌ها تقصیر پپ گواردیولا است. او این مدل بازی را در انگلیس باب کرد. اما جز تیم خودش، هیچ تیم دیگری نمی‌تواند از این مدل موقعیت‌های گلزنی بسازد.رونی ،در حالی مشکلات تاکتیکی تیم ملی انگلیس را به حضور پپ گواردیولا در لیگ برتر جزیره نسبت می‌دهد، که تیم ملی اسپانیا در چهار سالی که مربی کاتالان هدایت بارسلونا را برعهده داشت، سه جام بزرگ (۲ قهرمانی در یورو و یک قهرمانی در جام جهانی) کسب کرد. گفته می‌شود که گرت ساوت‌گیت سرمربی فعلی سه‌شیر صرفنظر از هر اتفاقی که در یورو ۲۰۲۴ رخ دهد، در پایان این مسابقات نیمکت تیم ملی انگلیس را ترک خواهد کرد .احتمال دارد که پپ گواردیولا جانشین او شود به خصوص که قرارداد او با من سیتی سال آینده به پایان می‌رسد.

زمان زیاد برای شناخت تاکتیک

گرت ساوت‌گیت پس از برد ۲ بر یک انگلیس مقابل اسلواکی و صعود این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ گفت: هرگز از بازی اسلواکی تعجب نکردیم، چون می‌دانستیم که آنها تیم خوبی هستند و مربی خوبی هم دارند. ما روی چند توپی که به سمت دروازه‌مان آمد، خوب دفاع نکردیم. آنها به طرزی باورنکردنی سختکوش بودند اما می‌دانستیم که همه چیز با گل اولی که بزنیم، تغییر می‌کند. من می‌دانستم که دیر یا زود به گل می‌رسیم. امشب، شبی نبود که آماده بازگشت به خانه باشم. در واقع بازیکنانم نیز همین احساس را داشتند.وی با اشاره به گلزنی جود بلینگام و هری کین عنوان کرد: شما می‌دانید که آنها چه کاری می‌توانند در زمین انجام بدهند و به همین دلیل هم اعتقاد به حضورشان داشتم و دست به تعویض‌شان نزدم.ساوت‌گیت گفت: ما هنوز هم مورد سوال قرار می‌گیریم و البته این مسئله را درک می‌کنیم، با این وجود ویژگی‌هایی داریم که ما را در جام نگه داشته است. من به روحیه‌ای که بازیکنانم از خودشان نشان دادند، افتخار می‌کنم.سرمربی انگلیس خاطرنشان کرد: بازی کردن تحت فشار در خط میانی مشکلی است که برای مدت طولانی با آن مواجه بودیم. امروز هم زمان زیادی طول کشید که که تاکتیک‌های لازم برای فرار از این موضوع را پیدا کنیم.

نتایج بازیهای یورو ۲۰۲۴، یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ :

انگلیس ۲ اسلواکی۱ ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه شالکه آره‌نا
داور: اوموت مِلر از ترکیه و مارکو فریتس از آلمان (داور VAR)

اسپانیا ۴  گرجستان ۱ ساعت ۲۲:۳۰ – ورزشگاه راین انرژی کلن
داور: فرانسوا لتسیه از فرانسه و ژروم بریزار از فرانسه (داور VAR )

برنامه بازیهای مرحله یک‌هشتم نهایی دوشنبه ۱۱ تیر؛ برابر با ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ :

فرانسه – بلژیک (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال – اسلوونی (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰)

انگلیس ۲ اسلواکی ۱؛ ۱-۱ وقت قانونی؛ ۲-۱ وقت اضافی  15 دقیقه اول

روز دوم از دور حذفی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با برگزاری دیدار دو تیم انگلیس و اسلواکی در ورزشگاه گلزنکیرشن آغاز شد. این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی در ۹۰ دقیقه و برتری دو بر یک انگلیس در ۱۲۰ دقیقه به پایان رسید. این بازی تا لحظات پایانی وقت‌های قانونی با برتری اسلواکی ادامه داشت. تا انگلیسی‌ها در آستانه حذفی کابوس‌وار قرار بگیرند. اما گل مساوی دقیقه ۵+۹۰ جود بلینگام، سه‌شیر را در جام نگه داشت .تا در شروع وقت‌های اضافه هری کین (۹۱) با تکیه بر برتری روانی انگلیسی‌ها گل برتری را نیز به ثمر برساند و این نتیجه را تا پایان حفظ کند.اسلواکی در نیمه اول عملکرد بهتری نسبت به حریف پر ستاره‌اش داشت و مزد این عمکلرد را با گل دقیقه ۲۵ «ایوان شرانز» گرفت. در ادامه با وجود آنکه توپ و میدان در اختیار شاگردان گرت ساوت‌گیت بود اما آنها در ایجاد فرصت گلزنی ناکام بودند. در وقت‌های تلف شده و در حالی که همگان در انتظار سوت پایان بازی بودند، این جود بلینگام بود که در دقیقه ۵+۹۰ به کمک انگلیس آمد و با یک ضربه قیچی برگردان زیبا و تماشایی کار را به تساوی کشاند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.انگلیس که با گل بلینگام روحیه گرفته بود، وقت اضافه را بسیار خوب شروع کرد و با ضربه سر هری کین در دقیقه ۹۱ به گل دوم دست یافت. پس از این گل اسلواکی فشار زیادی روی دروازه جردن پیکفورد وارد کرد اما تلاش این تیم مثمر ثمر واقع نشد تا این بازی طولانی با همان نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد.در این بازی گوئهی، بلینگام و ماینو از انگلیس و اشکرینیار، کوکا، پکاریک و گیومبر از اسلواکی کارت زرد گرفتند.

اطلاعات مسابقه انگلیس – اسلواکی :

بیش بینی روی کاغذ: برد انگلیس ۶۶ درصد. مساوی ۲۵ درصد. برد اسلواکی ۹ درصد

روز و تاریخ برگزاری: یکشنبه ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ . ۱۰ تیر ۱۴۰۳

زمان  بازی : ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران. ساعت ۱۸ به وقت اروپا

تورنمنت: مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

داور: هلیل اوموت ملر (ترکیه)

محل برگزاری: ورزشگاه فلتینس آرنا ،شالکه

  گلزنان انگلیسبلینگام (۵+۹۰) و کین( ۹۱ )

  گلزن اسلواکیاشرانتس ( ۲۵)

انگلیس (۱-۳-۲-۴): پیکفورد، واکر، گوئهی، استونز، تریپیر ، رایس، مینو ، فودن، بلینگام، ساکا ، کین

اسلواکی (۳-۳-۴): دوبراوکا ، واورو، اشکرینیار، هانکو، پکاریک ، کوتسکا، دودا، لوبوتکا ،هاراسلین، اشرانتس، استرلتس

اسپانیا  4 گرجستان ۱

تیم ملی فوتبال اسپانیا چهارمین تیم راه یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ لقب گرفت. در ادامه مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها، تیم‌های اسپانیا و گرجستان، مقابل هم صف‌آرایی کردند که در پایان، اسپانیا با ارائه یک بازی برتر نسبت به حریف، ۴ بر یک به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد.در نیمه نخست و با وجود حملات تیم اسپانیا، این گرجستان بود که روی یک ضد حمله و به لطف گل به خودی «رابین لونورماند» در دقیقه ۱۸ به گل اول رسید. پس از این گل به نظر می‌رسید که اتفاقات دیدار گرجستان-پرتغال باز هم رقم خواهد خورد اما شاگردان لوئیس دلافوئنته توپ و میدان را به طور کامل در اختیار گرفتند و در دقیقه ۳۹ با گل رودری کار را به تساوی کشاندند تا نیمه اول یک بر یک به پایان برسد. با شروع نیمه دوم، حملات اسپانیا ادامه یافت و این تیم در دقیقه ۵۱ روی ارسال زیبای «لامین یامال» و ضربه سر «فابیان رویس» به گل دوم رسید. گرجستان که چیزی برای از دست دادن نداشت، کمی از لاک دفاعی بیرون آمد و البته ضربه‌اش را هم خورد. در دقیقه ۷۵ «نیکو ویلیامز» روی یک ضد حمله و عبور از گئورگی گولسیانی با شوتی محکم گل سوم را برای ماتادورها را به ثمر رساند. این پایان کار نبود؛ چرا که «دنی اولمو» در دقیقه ۸۳ گل چهارم و تیر خلاص را به پیکر نیمه جان گرجستان شلیک کرد تا اسپانیا مقتدرانه گام به مرحله بعدی بگذارد.قضاوت این بازی بر عهده «فرانسوا لتسیه» از فرانسه بود که به موراتا از اسپانیا و داویتاشویلی از گرجستان کارت زرد نشان داد.

اطلاعات بازی اسپانیا- گرجستان :

بیش بینی روی کاغذ: برد اسپانیا ۸۷ درصد. مساوی ۹درصد. برد گرجستان۴ درصد

 مرحله یک‌هشتم نهایی بازیهای یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳ (۲۹ ژوئن ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: ۲۲:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: استادیوم کلن (راین انرژی)

داور: فرانک لتکسیر (فرانسه)

گلزن گرجستان:رابین له نورماند (گل به خودی ۱۸)

  گلزنان اسپانیا: رودری (۳۹)، رویز (۵۱) نایکو ویلیامز (۷۵) دنی اولمو (۸۳)

ترکیب رسمی اسپانیا و گرجستان :

اسپانیا (۳-۳-۴): سیمون ، کارواخال، له نورماند، لاپورت، کوکوریا ، رویز، رودری، پدری ، یامال، موراتا، ویلیامز

گرجستان (۲-۳-۵): مامارداشویلی ،کاکابادزه، گولسیانی، کاشیا، دوالی، لوکوشویلی، چاکوتادزه، کوچوراشویلی، کیتیشویلی ،میکاوتادزه، کواراتسخلیا

https://akhbar-rooz.com/?p=244998 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x