چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

 از افق باز به روزنه کوچک باز یا از روزنه کوچک باز به افق باز – نسرین آزاد

 من از نسلی هستم که آرزوی  باز کردن افق های بزرگ باز را در دل داشته وبا قدمهای استوار و ازخود گذشتگی فراوان به ان جهت شتافتیم، رشد و توسعه اجتماعی کشور، علی رغم کوشش فراوان نسلها، به ان افق ایده ال نرسید. البته من کاملا میدانم که استمرار طولانی خفقان شدید مذهبی، حکومتی و سنتی  و دخالت های متعدد و همه جانبه فقط تعداد کمی از موانع رسیدن به این هدف والا بود ، البته شکی نیست که حتما به آن افقهای بزرگ خواهیم رسید مهم این است که قدمها را درست برداریم.

در روزهای اخیر از شنیدن باز کردن روزنه ای برای گشایش مشکلات جامعه خندیدم و گریستم. روزی ما کوشش میکردیم که به افق های بزرگ دست یابیم لذا روزنه باز برایم ناچیز و حقیر نمود.

اما نتایج انتخابات اخیر برایم فوق العاده امیدوارم کننده بود، من روشنفکر افق باز کن به دلایل منطقی  چگونگی اساس انتخابات ایران را درست نمبینم وشرکت در ان را درست نمبینم. اما در انتخابات اخیر شاهد پدیده جالبی شدم  که مرا به تفکر بیشتربه راه یابی برای هدف  دسترسی به افقهای باز نمود.

 در این انتخابات مصطفی پور محمدی که  جلاد زندانهای جمهوری اسلامی بود بر خلاف بیان بلیغ و صحبتهای مردم پسندانه اش فقط کمی بیشتر از دویست هزار رای آورد، چون مردم ایران قتل هزاران جوان ما را در زندان رژیم در سالهای ۶۰ را فراموش نکرده اند.

 جناب سردار قالیبافی که بازیگرمشهور عرصه های متعدد از جمله عملیات سپاه پاسداران، اقتصادی و  سیاست بازی ایران بود کمی بیش از سه میلیون رای آورد، چرا ؟ مردم دزدی هایش را بخاطر دارند.

 جلیلی  با تفکر و فلسفه مجذوب در ولایتش مثل یک حیوان هشت پا و با  کمک مشاورین متعددش، پایی درانقلاب توده ای مایویستی کشور چین صد سال پیش دارد واز آنها مردمی بودن وسیاست خودکفایی کشاورزی، ان هم در کشور چون ایران که دچار کمبود اب است را در برنامه «پژوهشی » خود قرار داده. وغافل از آنست که حتی چینی ها بعد از مدت کوتاهی این تیوری را رها کرده بودند. پای دیگر این حیوان مرموز در گرومتخصصین روسی است، این متخصصین درحالیکه به پوتین سر تعظیم فرود آورده اند خود را سوسیالیست میدانند و به آقای جلیلی جنگ برعلیه امپریالیسم غرب را می اموزند و این پیرمرد از همه جا بی خبر را هدایت میکنند که بر علیه منافع اقتصادی و سیاسی ایران در دنیا شعار دهد  ( شامل انرژی اتمی، روابط با همسایگان و جهان  و غیره و غیره). مهمتر از همه این مرد دل بیش از نه میلیون ایرانی را برده است چرا؟؟  تظاهراو به مذهب و نداشتن  چشمداشت مادی به دنیا است. اقای جلیلی این صفت را از رهبر فکری خود مصباح یزدی گرفته است . جلیلی با تظاهر به افتادگی وفراقت از مادیات دنیوی و ادعای ساختن دنیای که ظهور مهدی موعود را تسریع کند،  امید رسیدن به بهشت را در قلب ملیون های ایرانی از دنیا بی خبر روشن کرده است.  

کاندیدیا دیگر یعنی  پزشکیان  که بیش از ده میلیون ایرانی به وی رای داده اند شخصی است نه چندان شناخته شده . او در جنگ برای دفاع از کشور ایران شرکت کرده و در دهات ها خدماتی برای بهبودی نسبی زندگی  دهقان ها انجام داده و در زمان صدارت و وکالت وی هم خبری از استفاده شخصی شنیده نمیشود. لذا بیش از ده ملیون ایرانی به او اعتماد کرده اند. امید من به اینده ایران از شنیدن این خبر که بیش از ده میلیون ایرانی  با قضاوت شخصی بدون تبلیغات، آن چنان که در ایران مرسوم است،  به این فرد نه چندان معروف بدون داشتن سابقه دزدی، ریا، قدرت طلبی، سو استفاده شخصی  رای مثبت داده اند.

 دیروزیک خانم فرهنگی ساکن تهران به من گفت «حتی تصور زندگی در زمان ریاست جمهوری اقای جلیلی در ایران برای من خفه کننده است». این خانم که درمقابل مشکلات شغلی و اقتصادی و وحشت وخفقان یک زن توانست به شغل معلمی خود ادامه دهد میگوید «زندگی با تفکر عقب افتاده جلیلی برای یک زن و یک جوان قابل تامل نخواهد بود». او با دخترانش و همسرش حتما به پزشکیان رای خواهند داد  تا با باز شدن احتمالی یک روزنه کوچک نفسی بکشد و بتواند اینده خود و خانواده اش را شاید به استانه افقی بزرگتر برساند.

 مردم ما بیدارند و ایران را برای چند هزار سال حفظ کرده اند، ‌من باید از بال آرزو هایم پیاده شوم و با آنها قدم بردارم.

https://akhbar-rooz.com/?p=244995 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
توجه!
توجه!
2 روز قبل

اول باید ثابت کنی که این روزنه کوچک واقعا موجود است بعد می‌توان در مورد طرز استفاده اش صحبت کرد!
تا بحال اینجوری بوده است که انتخابات انجام می‌شود و در آخر با نظارت استصوابی اعدادی مغشوش به عنوان نتیجه اعلام می‌شود.. که خواست رهبر است.
و این مشکل اصلی است که از آن صحبت نمیشود.
عدم شرکت تو دهنی به رهبر است.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x