چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

یکشنبه های اعتراضی؛ بازنشستگان به خیابان آمدند

بازنشستگان امروز یکشنبه در شهرهای مختلف بار دیگر به خیابان ها آمدند و خواست های خود را مطالبه کردند.

بازنشستگان فولادی در تهران در برابر صندوق فولاد تجمع کردند.

در اهواز، بازنشستگان فولاد در خوزستان در مقابل صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد تجمع اعتراضی خود را علیه وضعیت بد معیشتی و پایمال شدن حقوق خود برگزار کردند.
بازنشستگان تامین اجتماعی نیز طبق روال هر یکشنبه، در اهواز علیرغم فشارهای امنیتی بر بعضی فعالین و نیز گرمای شدید خوزستان، تجمع اعتراضی خود را علیه وضعیت بد معیشتی و پایمال شدن حقوق خود مقابل ساختمان تامین اجتماعی برگزار کردند.

در کرمانشاه تجمع اعتراضی بازنشستگان مقابل اداره تامین اجتماعی برگزار شد. در این تجمع این شعارها شنیده و یا دیده می شد:
کاندیدای دروغگو، حاصل وعده هات کو؟
حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی
معلم زندانی، آزاد باید گردد
کارگر زندانی، آزاد باید گرد
روسری رو رها کن، فکری بحال ما کن

در اصفهان بازنشستگان فولادی با شعار «فولادی داد بزن، حقتو فریاد بزن» و «تا حق خود نگیریم از پای نمینشینیم» تجمع خود را برگزار کردند.

در قائمشهر (استان مازندران) بازنشستگان شرکت فولاد البرز مرکزی در برابر «صندوق بازنشستگی فولاد»، در اعتراض به تنگنای معیشتی و سایر حقوق خود دست به تجمع زدند.

در شاهرود (استان سمنان) بازنشستگان شرکت زغال سنگ «البرز شرقی» در برابر کانون بازنشستگان این شرکت تجمع کرده و به پایمال شدن حقوق خود اعتراض کردند.

بازنشستگان خواهان آن هستند که تأمین اجتماعی حقوق آن ها را مطابق با اصل ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و میزان افزایش هزینه‌های زندگی تعیین کند، حقوق بازنشستگان در حال حاضر بدون توجه به این قانون و مطابق با تصمیم شورایعالی کار افزایش می‌یآبد که مبلغ بسیار ناچیزی است. به طوریکه بازنشستگان حداقل‌بگیر، که بخش زیادی از بازنشستگان را شامل می‌شوند بدون شغل دیگری نمی توانند دوام بیآورند.

بازنشستگان می گویند مستمریِ آن ها در واقع همان پولی است که ۳۰ سال تمام به حسابِ سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه واریز کرده‌اند و مستمری‌ دریافتی شان در واقع بابت سهامی است که در طولِ ۳۰ سال پول آن را پرداخت کرده‌اند. آن ها می گویند مجموعِ عملکردِ دولت و سازمان، کار را به جایی رسانده که تراز بین هزینه و درآمد زندگی آن ها را به هم زده است و این وضعیت باید پایان یابد.

https://akhbar-rooz.com/?p=244965 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x