چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

چشم ها ؛ به شب حساس و هیجان انگیز یورو ۲۰۲۴ : اروپا؛ درانتظار تغییر؛ انگلیس- اسلواکی ؛ اسپانیا- گرجستان

نازک بین- در مرحله گروهی بازیهای فوتبال یورو ۲۰۲۴، چهار تیم اسلوونی ،گرجستان، اسلواکی و رومانی ، با صعود به مرحله یک هشتم نهائی، مهمترین شگفتی و از منظر یوفا، قسمتی از بیشرفت فوتبال در قاره اروپا را نشان دادند. اما، از مرحله یک هشتم نهائی و جائی که بازیها حذفی است. کمیت و کیفیت هر بازی در دو کفه ترازو قرار می گیرد. در دو بازی نخست حذفی یعنی سوئیس- ایتالیا و آلمان-دانمارک، توازن نیروهای تیمها در قواره و اندازه گیری بیشرفت یا پسرفت، زیاد ملموس نبود. زیرا این چهار تیم در سطح اول فوتبال اروپا و حتی جهان قرار داشته و دارند.در واقع، معیارها و فاکتورهای ارزیابی و سنجش در باره این تیمها آشکار است . البته، گاهی اوقات استثناء هائی ناشی از فلسفه توپ گرد و دروازه دراز، روی می دهد، که خارج از قواعد و اصول است.

به باور من، از بازیهای امروز یکشنبه به بعد، بیشرفت های فوتبال در قلمرو یوفا، می تواند موجودیت خود را اثبات کند. بازی انگلیس- اسلواکی ، یکی از بازیهای این مرحله از اثبات بیشرفت یا برعکس ،همچنان درجا زدن فوتبال در قلمرو یوفا است. پیروزی اسلواکی بر انگلیس افق تازه ای بیش روی فوتبال اروپا، قرار می دهد. اگر هم انگلیس در مرحله گروهی خوب نبوده، نمی تواند برای شکست برابر اسلواکی ، تیمی که در رده بندی آماری لیگ، در سطح درجه دو اروپا قرار دارد، دلیلی موجه محسوب شود. انگلیس در ۵ بازی از ۶ بازی اخیر خود مقابل اسلواکی پیروز شده است، دیگر بازی آنها در یورو ۲۰۱۶ بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید. شاید تیم ملی انگلیس تا به اینجای کار در یورو ۲۰۲۴ عملکرد آنچنان درخشانی نداشته . اما، بازیکنان این تیم در کلاس یوگا، با یکی از مشهورترین مربیان جوان یوگا یعنی ربکا جِید لارنس، در اقامتگاه لوکس وایماررلند آلمان ، حرکات کششی و انعطافی سخت را تمرین می کنند. منتقدین از ضعف قدرت بدنی و نبود تاکتیک مشخص انگلیس می گویند. شاید بعد از بازی با اسلواکی، جدای از بدنسازی سایر مربیان ، هر چه کاسه و کوزه است بر سر این خانم جوان ، شکسته شود! آیا،بعد از این مسابقه،بازار ترانسفر بازیکنان دو تیم به سوی کدام منحنی خواهد رفت؟

بازی اسپانیا- گرجستان نیز در همین روز و بعد از مسابقه انگلیس با اسلواکی، نیمه ای از دایره بیشرفتی است که یوفا، منتظر است که این دایره کامل شود. یوفا، می داند که اسپانیا، اسپانیا است !!تاکنون هم بهترین تیم یورو ۲۰۲۴ بوده و همه این تیم را فینالیست می دانند. اما، گرجستان که تحت تاثیر اوضاع سیاسی در موضوع جدال داغ پارلمان، دولت و مردم معترض پیرامون تصویب قانون ضد آزادی رسانه ها و محدودیت نشر، درگیر است ،در خط ورود به قلمرو دایره ای واقع شده، که می تواند با عبور و گردش در این دایره، تمام نقاط نفوذی آن را پوشانده و شگفتی بزرگی ایجاد کند، که شاید در فوتبال یورو و یوفا، کمتر روی داده است. حتی کشیدن وقت قانونی بازی به وقت های اضافی، و در صورت پیروزی اسپانیا در این وقتها،موفقیت بزرگی برای اثبات ادعای یوفا، در مورد تحول و بیشرفت فوتبال در این قاره  با جار و هیاهوی رسانه ای روبرو خواهد شد.اسپانیا در حقیقت پیروز این بازی است. اما، هنوز واقعیت مشخص نیست! حقیقت همیشه روشن و آشکار است، اما، واقعیت چنین نیست و نیمه های پنهانی متعددی دارد!  حقیقت اینکه برنامه گرجستان در بازی با اسپانیا ، آشکار است. ایجاد یک خط دفاع پنج نفره منسجم که فضای کمی را در اختیار حریف قرار می‌دهد و در ضدحملات با توپ‌های بلندی که برای کواراتسخلیا و میکوتادزه ارسال می‌شود،دروازه اسپانیا را هدف قرار خواهند داد. گرجستان که معروفیت ورزشی‌اش در عرصه بین‌المللی ،بیشتر به خاطر رشته راگبی است، اکنون در وضعیت بحران سیاسی این کشور، با فوتبال دلیل دیگری پیدا کرده که مایه افتخار هواداران اش شود. لوئیس دلافوئنته ، سرمربی اسپانیا ، درباره بازی‌های اسپانیا و نحوه بازی این تیم گفت: «بازی‌های ما تا اینجای کار راحت نبوده‌اند.‌ رقبای مان را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، زیرا خوب بازی می‌کنیم، با این وجود فکر می‌کنم هنوز بهترین بازی‌های ما را ندیده‌اید.(خیلی شبیه گفته های اسپالتی مربی ایتالیا قبل از بازی با سوئیس است). در این دوره، شاهد شگفتی‌های زیادی در فوتبال بودیم. گرجستان موفق شد پرتغال را شکست دهد .در هر بازی، هر نتیجه‌ای ممکن است به دست بیاید، بنابراین ما باید در بهترین سطح خود باشیم تا بتوانیم برنده شویم و به همین دلیل هیجان‌زده هستیم.» اسپانیا در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ دو بار با نتیجه کلی ۱۰-۲ (۷-۱ در خارج از خانه و ۳-۱ در خانه) گرجستان را شکست داد. آیا امشب، این نتایج در اذهان هواداران محو می شود؟! بازار ترانسفر بازیکنان دو تیم به سوی کدام منحنی خواهد رفت؟

برنامه بازیهای یورو ۲۰۲۴، یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ :

انگلیس – اسلواکی؛ ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران ساعت ۱۸ به وقت اروپا. ورزشگاه شالکه آره‌نا
داور: اوموت مِلر از ترکیه و مارکو فریتس از آلمان (داور VAR)

اسپانیا – گرجستان ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا. ورزشگاه راین انرژی کلن
داور: فرانسوا لتسیه از فرانسه و ژروم بریزار از فرانسه داور( VAR)

انگلیس – اسلواکی

اطلاعات مسابقه انگلیس – اسلواکی :

بیش بینی روی کاغذ: برد انگلیس ۶۶ درصد. مساوی ۲۵ درصد. برد اسلواکی ۹ درصد

روز و تاریخ برگزاری: یکشنبه ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ . ۱۰ تیر ۱۴۰۳

زمان  بازی : ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران. ساعت ۱۸ به وقت اروپا

تورنمنت: مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

داور: هلیل اوموت ملر (ترکیه)

محل برگزاری: ورزشگاه فلتینس آرنا ،شالکه

ترکیب احتمالی انگلیس و اسلواکی :

انگلیس ۱-۳-۲-۴: پیکفورد ، شاو، استونز، گوئهی، واکر ، رایس، مینو ، فودن، بلینگام، ساکا ، کین

اسلواکی ۳-۳-۴: دوبراوکا ، پکاریک، واورو، اشکرینیار، هانکو ، دودا، کوتسکا، لوبوتکا ، اشترانتس، هاراسلین و بوزنیک

اسپانیا – گرجستان

اطلاعات بازی اسپانیا و گرجستان:

بیش بینی روی کاغذ: برد اسپانیا ۸۷ درصد. مساوی ۹درصد. برد گرجستان۴ درصد

 مرحله یک‌هشتم نهایی بازیهای یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳ (۲۹ ژوئن ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: ۲۲:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: استادیوم کلن (راین انرژی)

داور: فرانک لتکسیر (فرانسه)

ترکیب احتمالی اسپانیا و گرجستان :

اسپانیا ۳-۳-۴: سیمون ،کارواخال، له نورماند، ناچو، کوکوریا ، رویز، رودری، پدری ، یامال، موراتا، ویلیامز

گرجستان ۲-۵-۳: مامارداشویلی ، گولسیانی، کاشیا، لوکوشویلی ،کاکابادزه، چاکوتادزه، کوچوراشویلی، کیتیشویلی، دوالی، میکاوتادزه، کواراتسخلیا

https://akhbar-rooz.com/?p=244954 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x