پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

کوپا آمریکا ۲۰۲۴ : نستور لورنزو؛ از کلمبیا طلا ساخته؛ برزیل در نوسان جزر و مد؛ آرژانتین با ۹ امتیاز بالاتر از همه؛ اروگوئه؛ حریف می طلبد

نازک بین- لیونل اسکالونی، تیمی بر پایه کار گروهی و با رهبری و مرکزیت لیونل مسی،  آماده کرده است . باوجود تمامی مشکلات و کمبودها در تورنمنت‌های مهم به یک خانواده تبدیل می‌شوند و تنها هدف‌شان بالابردن جام توسط نماد و رئیس خانواده  آرژانتین یعنی لیونل مسی است. در تیم آرژانتین مهره هائی در کنار هم قرار دارند که هر کدام چرخ تیم را به خوبی می چرخانند. درون دروازه دیبو مارتینس، ایستاده ،که به جرات جزو ۳ دروازه‌بان برتر حال حاضر جهان است. در خط هافبک انزو فرناندس و مک آلیستر ،پس از یک فصل قابل قبول در لیگ برتر انگلیس ، اکنون با تجربه تر و به هافبک‌های کامل‌تری تبدیل شده‌اند. یک خط جلوتر از این ۲ نفر، اسطوره تمام نشدنی تیم ملی آرژانتین وجود دارد؛ لیونل مسی که همچنان در ۳۷ سالگی با پاس‌های خلاقانه‌اش می‌تواند قفل هر دفاعی را باز کند. در پیکان خط حمله هم ۲ نفر از بهترین مهاجمان حال حاضر اروپا در اختیار لیونل اسکالونی است؛ خولین آلوارس، شاگرد پپ گواردیولا در منچسترسیتی ومارتینس، که همراه اینتر میلان  آقای گل سری‌آ شد. با این  تیم پرستاره، آرژانتین کار سختی در مراحل اولیه ندارد.آنها در بازی نخست کانادا را ۲ بر صفر شکست دادند و در بازی دوم مقابل شیلی همیشه سرسخت با گل دقیقه ۸۸ مارتینس به پیروزی رسیدند تا صعودشان را قطعی کنند.تنها نگرانی درباره آرژانتین مصدومیت لیونل مسی است .گفته می‌شود همان مصدومیت کهنه او از ناحیه کشاله پا است که دوباره عود کرده و حتی ممکن است وی بقیه بازیهای کوپا آمریکا ۲۰۲۴ ،را از دست بدهد.

اروگوئه؛ حریف می طلبد

بیلسا با ترکیب هیبریدی متشکل از ۱-۳-۲-۴ و ۳-۳-۴،  پویایی و شادابی خاصی به اروگوئه بخشیده است. آنها تا به این جای جام با اختلاف بهترین خط حمله تورنمنت را در اختیار دارند؛ با ۸ گل زده در دو بازی مقابل پاناما و بولیوی. شاید تصور کنید مانند تیم های قبلی معمار آرژانتینی اروگوئه هم خط دفاعی متزلزلی داشته باشد اما جواب منفی است چون  آنها در ۲ بازی تنها یک گل دریافت کرده‌اند و زوج آرائوخو و ماتیاس اولیویرا عملکرد خوبی در خط دفاعی داشته‌اند. ستون فقرات تیم مارسلو بیلسا از ستارگان حاضر در فوتبال اروپا تشکیل شده؛ قلب خط دفاعی، رونالد آرائوخو (مدافع بارسلونا)، هافبک میانی، فده والورده (رئال مادرید) و نوک خط حمله داروین نونیز( لیورپول) . داروین نونیزی برخلاف دوران بازی در لیورپول که انتقادات زیادی را همیشه روی دوش خود احساس می‌کند در تیم ملی با فراغ بال و اعتماد به نفس بالایی بازی می‌کند و آماری شگفت‌انگیز را در پیراهن آبی آسمانی اروگوئه ثبت کرده؛ ۱۰ گل در ۷ بازی اخیر. به نظر می‌رسد اگر یک تیم بتواند جلوی قهرمانی مجدد آرژانتین را بگیرد آن تیم اروگوئهِ بیلسا است.

نستور لورنزو، از کلمبیا طلا ساخته

کلمبیا با مربیگری لورنوزی آرژانتینی به رکوردی جالب دست یافته. آنها در ۲۵ بازی اخیر خود شکستی را متحمل نشده‌اند؛ در حالی که در این ۲۵ بازی به مصاف قدرت‌های آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین رفته‌اند. روند خوب کلمبیا در دور گروهی هم ادامه یافته و آنها با ۲ پیروزی مقابل پاراگوئه و کاستاریکا با ۶ امتیاز به صدر جدول گروهی تکیه زده‌اند که در آن برزیل پرستاره هم وجود دارد. با هدایت نستور لورنزو، خامس رودریگس دوباره به دوران اوج خودش برگشته  و با پای چپ هنرمند خود هنرنمایی می‌کند. خامس در بازی دوم مقابل کاستاریکا ۲ پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد. در کنار او، لوئیس دیاس، بال تکنیکی سرعتی لیورپول هم از اسلحه‌های جدی کلمبیا به شمار می‌آید. جدال بعدی کلمبیا مقابل برزیل بسیار تعیین‌کننده خواهد بود، کلمبیا با یک تساوی هم صدرنشین خواهد ماند اما در صورت شکست مقابل برزیل و دوم شدن در گروه باید مصاف یکی از ۲ مدعی اصلی جام یعنی اروگوئه و آرژانتین برود.

۲۲ بازی بدون شکست کلمبیا به فرماندهی نستور لورنزو را در زیر می‌بینید:

۴-۱ گواتمالا
۳-۲ مکزیک
۲-۰ پاراگوئه
۰-۰ آمریکا
۲-۲ کره جنوبی
۲-۱ ژاپن
۱-۰ عراق
۲-۰ آلمان
۱-۰ ونزوئلا
۰-۰ شیلی
۲-۲ اروگوئه
۰-۰ اکوادور
۲-۱ برزیل
۱-۰ پاراگوئه
۱-۰ ونزوئلا
۳-۲ مکزیک
۱-۰ اسپانیا
۳-۲ رومانی
۵-۱ آمریکا
۳-۰ بولیوی
۲-۱ پاراگوئه
۳-۰ کاستاریکا

پیروزی برزیل و کلمبیا

تیم ملی فوتبال برزیل در دومین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا یک پیروزی قاطع به دست آورد. هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های کوپا  آمه‌ریکا با دو بازی به پایان رسید.در دیدار نخست تیم ملی فوتبال کلمبیا با دو گل کاستاریکا را شکست داد تا با ۶ امتیاز صعود خود را به دور بعد قطعی کند.در دیگر بازی برگزار شده تیم ملی فوتبال برزیل بعد از تساوی ناامید کننده در بازی نخست، یک پیروزی قاطع به دست آورد؛ برزیل در بازی دوم به مصاف پاراگوئه رفت و توانست با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی برسد.ستاره این بازی وینیسیوس بود که دو گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. پاکتا و ساویو دیگر گل‌های برزیل را به ثمر رساندند.این، شاید زیباترین عملکرد برزیل نبوده باشد و اشتباهات وحشتناک خط دفاعی پاراگوئه حداقل به آن‌ها در زدن دو گل کمک کرد، اما در نهایت، برد، برد است. برزیل حالا به صورت رسمی در کوپا آمریکا شروع به کار کرده است، اما حالا در بازی سوم مرحله گروهی، بزرگترین چالش آن‌ها در این تورنمنت در انتظارشان است: روبرو شدن با لوئیس دیاز و کلمبیا برای رسیدن به صدر جدول گروه.با ثبت این نتایج، کلمبیا ۶امتیازی شد و ضمن حفظ صدرنشینی در گروه D صعودش به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها را قطعی کرد. برزیل هم با ۴ امتیاز در رده دوم ایستاد و کاستاریکا با یک امتیاز رتبه سوم را در اختیار دارد، پاراگوئه هم بدون امتیاز قعرنشین است.

کلمبیا در دیداری که از هر جهتی بهتر از حریف اش بود با شکست قاطعانه کاستاریکا با نتیجه ۳-۰ به دور حذفی رقابت‌های کوپا آمریکا صعود کرد. کلمبیا با پیروزی برابر کاستاریکایی که هیچ حرفی برای گفتن مقابل آنها نداشت حالا علاوه بر اینکه بالاتر از برزیل به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده به رکورد جالبی نیز دست یافته است. کلمبیا ۲۵ مسابقه است که در هیچ رقابتی شکست نخورده است.آخرین شکست کلمبیا به بیش از دو سال قبل و مقابل قهرمان جهان یعنی آرژانتین برمی‌گردد. کلمبیا پس از شکست ۱-۰ مقابل آرژانتین در ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ که در یک بازی دوستانه رخ داد دیگر طعم شکست را در هیچ مسابقه‌ای نچشیده است. از برزیل و آلمان گرفته تا اسپانیا و ژاپن، کلمبیا مقابل این تیم‌ها یا پیروز و دست پر از میدان مسابقه خارج شده یا برابر آنها شکستی متحمل نشده است.لوئیز دیاز در دقیقه ۳۱ و از روی نقطه پنالتی اولین گل این بازی را به سود کلمبیا به ثمر رساند تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد. در نیمه دوم اما کلمبیا در فرم به مراتب بهتری قرار داشت و داوینسون سانچز در دقیقه ۵۹ و جان کوردوبا در دقیقه ۶۲ گل‌های دوم و سوم تری‌کالر (لقب کلمبیا) را به ثمر رساندند تا کلمبیا در یک بازی تمرینی و بدون دغدغه خاصی بتواند به مرحله حذفی کوپا آمریکا صعود کند.

آرژانتین با اقتدار در صدر

این تیم که بدون حضور مسی در ترکیب به میدان رفته بود Tدر نیمه اول فرصت‌هایی برای باز کردن دروازه حریف داشت .اما موفق به استفاده از آنها نشد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند اما تنها دو دقیقه از آغاز نیمه دوم سپری شده بود که لائوتارو مارتینز موفق شد روی پاس گل آنخل دی ماریا دروازه حریف را باز کند. 

تیم ملی آرژانتین در سومین و آخرین بازی‌اش در گروه اول رقابت‌های کوپاآمریکا با نتیجه ۲ بر صفر از سد پرو گذشت تا با ۹ امتیاز کامل صعود از پیش مسجل شده‌اش را به عنوان سرگروه جشن بگیرد.در این بازی که لیونل مسی، فوق‌ستاره و کاپیتان تیم به دلیل مصدومیت جزئی به قصد آمادگی بیش‌تر برای بازی‌های مرحله حذفی، استراحت کرد، لائوتارو مارتینس اینتری مانند بازی قبلی درخشید‌. پس از یک نیمه بدون گل او ابتدا در دقیقه ۴۷ تیمش را پیش انداخت و در  ادامه با زدن گل دوم در دقیقه ۸۶، برتری قهرمان جهان را تثبیت کرد. آلبی‌سلسته با این برد ۹ امتیازی شد و به عنوان سرگروه به دور یک‌چهارم نهایی رسید.‌ در بازی همزمان، نبرد کانادا و شیلی بدون گل به پایان رسید. به این ترتیب کانادای ۴ امتیازی در نقش تیم دوم جشن صعود گرفت و شیلی، قهرمان سابق مسابقات حذف شد.

گروه‌بندی مسابقات بدین شرح است:

گروه A: آرژانتین، پرو، شیلی، کانادا

گروه B: مکزیک، اکوادور، ونزوئلا، جامائیکا

گروه C: ایالات متحده، اروگوئه، پاناما، بولیوی

گروه D: برزیل، کلمبیا، پاراگوئه، کاستاریکا

جدول نتایج و امتیازات گروههای کوپا آمریکا۲۰۲۴، تا پایان روز هفتم:

بعد از گذشت ۹ روز از مسابقات فوتبال کوپا آمریکا، که در ایالات متحده آمریکا برگزار می شود، هنوز تعدادی از تیمها موفق به انجام بازی سوم خود نشده اند. فقط در گروه A هر چهار تیم بازیهای خود را به پایان رسانده اند. از بامداد دوشنبه ، به مدت سه روز بازیهای سوم سایر گروهها برگزار خواهد شد. تاکنون آرژانتین با ۹ امتیاز تنها تیمی است که هر سه بازی اش را با پیروزی و کسب ۹ امتیاز به پایان رسانده است. تیمهای آرژانتین؛ کانادا،ونزوئلا،اروگوئه و کلمبیا صعود خود را به مرحله حذفی مسابقات قطعی کرده اند.

A گروه

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱آرژانتین۳۳۰۰۹
۲کانادا۳۱۱۱۴
۳شیلی۳۰۲۱۲
۴پرو۳۰۱۲۱

B گروه

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱ونزوئلا۲۲۰۰۶
۲اکوادور۲۱۰۱۳
۳مکزیک۲۱۰۱۳
۴جامائیکا۲۰۰۲۰

C گروه

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اروگوئه۲۲۰۰۶
۲آمریکا۲۱۱۱۴
۳پاناما۲۱۰۱۳
۴بولیوی۲۰۰۲۰

D گروه

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱کلمبیا۲۲۰۰۶
۲برزیل۲۱۱۰۴
۳کاستاریکا۲۰۱۱۱
۴پاراگوئه۲۰۰۲۰

رده‌بندی بازیکنان دارای بیشترین تعداد بازی در کوپه آمریکا :

  1. لیونل مسی (آرژانتین) ۳۵ بازی
  2. سرخیو لیوینگ‌استون (شیلی) ۳۴ بازی
  3. زیزینیو (برزیل) ۳۳ بازی
  4. ویکتور اوگارته (بولیوی) ۳۰ بازی
  5. لئونل آلوارس (کلمبیا) ۲۷ بازی
  6. کارلوس والدراما (کلمبیا) ۲۷ بازی
  7. گری مِدِل (شیلی) ۲۷ بازی
  8. یوشیمار یوتون (پرو) ۲۷ بازی
  9. خاویر ماسچرانو (آرژانتین) ۲۶ بازی
  10. کلودیو براوو (شیلی) ۲۵ بازی

 برنامه و نتایج بازیهای کوپا آمریکا ۲۰۲۴:

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ (بازی افتتاحیه). توجه! زمان برگزاری تمام بازیها، مطابق با وقت ایران است.

گروه A: آرژانتین – کانادا (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد به وقت ایران). نتیجه بازی : آرژانتین ۲ کانادا ۰

شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳

گروه A: پرو – شیلی (ورزشگاه ای تی اند تی آرلینگتون تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد). نتیجه بازی : پرو ۰ شیلی ۰

یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

گروه B: اکوادور – ونزوئلا (ورزشگاه لویز سانتاکلارا کالیفرنیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : اکوادور ۱ونزوئلا ۲

گروه B: مکزیک – جامائیکا (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) . نتیجه بازی : مکزیک ۱ جامائیکا ۰

دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

گروه C: ایالات متحده آمریکا – بولیوی (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : آمریکا ۲ بولیوی ۰

گروه C: اروگوئه – پاناما (ورزشگاه هاردراک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : اروگوئه ۳ پاناما ۱

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳

گروه D: کلمبیا – پاراگوئه (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : کلمبیا ۲ پاراگوئه ۱

گروه D: برزیل – کاستاریکا (ورزشگاه سوفای اینگلوود کالیفرنیا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی: برزیل ۰ کاستاریکا ۰

چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

گروه A: پرو – کانادا (ورزشگاه چیلدرنز مرسی پارک کانزاس؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : پرو ۰ کانادا ۱

گروه A: شیلی – آرژانتین (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : شیلی ۰ آرژانتین ۱

پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

گروه B: اکوادور – جامائیکا (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : اکوادور ۳ جامائیکا ۱

گروه B: ونزوئلا – مکزیک (سوفای اینگلوود کالیفرنیا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : ونزوئلا ۱

جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

گروه C: پاناما – ایالات متحده آمریکا (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : پاناما ۲ آمریکا ۱

گروه C: اروگوئه – بولیوی (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : اروگوئه ۵ بولیوی ۰

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

گروه D: کلمبیا – کاستاریکا (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : کلمبیا ۳ کاستاریکا ۰

گروه D: پاراگوئه – برزیل (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : پاراگوئه ۱ برزیل ۴

یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

گروه A: آرژانتین – پرو (ورزشگاه هارد راک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : آرژانتین ۲ پرو ۰

گروه A: کانادا – شیلی (ورزشگاه اینتر اند کو اورلاندو فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : کانادا ۰ شیلی ۰

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

گروه B: مکزیک – اکوادور (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه B: جامائیکا – ونزوئلا (ورزشگاه Q2 آستین تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

گروه C: بولیوی – پاناما (ورزشگاه اینتر اند کو اورلاندو فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه C: ایالات متحده آمریکا – اروگوئه (ورزشگاه اروهد کانزاس میسوری؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

گروه D: برزیل – کلمبیا (ورزشگاه لویز سانتاکلارا کالیفرنیا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه D: کاستاریکا – پاراگوئه (ورزشگاه Q2 آستین تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

 برنامه مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۵: تیم اول گروه A – تیم دوم گروه B (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۶: تیم اول گروه B – تیم دوم گروه A (ورزشگاه ای تی اند تی آرلینگتون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۷: تیم اول گروه C – تیم دوم گروه D (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

بازی ۲۸: تیم اول گروه D – تیم دوم گروه‌ C (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

برنامه مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۹: برنده بازی ۲۵ – برنده بازی ۲۶ (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد

پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۰: برنده بازی ۲۷ – برنده بازی ۲۸ (ورزشگاه بنک آف آمریکا شارلوت کارولینای شمالی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

بازی رده بندی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۱: بازنده بازی ۲۹ – بازنده بازی ۳۰ (ورزشگاه بنک آف آمریکا شارلوت کارولینای شمالی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۴

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۲: برنده بازی ۲۹ – برنده بازی ۳۰ (ورزشگاه هاردراک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

https://akhbar-rooz.com/?p=244927 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x