پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

مرحله بازیهای حذفی یورو ۲۰۲۴ : سوئیس ۲ ایتالیا ۰ ؛ فاجعه حذف ایتالیا مدافع قهرمانی؛ صعود مقتدرانه سوئیس؛ آلمان- دانمارک؛ ساعت ۲۱

نازک بین- کارشناسان هواشناسی آلمان اعلام کرده‌اند، از عصر شنبه تا پایان شب، خطر رعد و برق، طوفان و رگبار شهر دورتموند را تهدید می‌کند . حتی امکان دارد شهر به زیر آب فرو برود! این موج بارشی مقادیری بین ۴۰ تا ۸۰ لیتر در متر مربع را در عرض چند ساعت به همراه دارد که جنوب غربی و غرب آلمان را با دردسر روبه‌رو خواهد کرد. بازی آلمان و دانمارک در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود و طبق گفته کارشناسان هواشناسی، موج بارشی شدید، همزمان با برگزاری این دیدار وارد شهر دورتموند می‌شود. وست‌فالن در جریان دیدار بین گرجستان و ترکیه در گروه ششم رقابت‌ها با باران شدید مواجه شد که رخداد درون ورزشگاه چیزی نزدیک به فاجعه بود. احتمال داشت سقف ورزشگاه اختصاصی بوروسیا دورتموند از شدت فشار آب فرو بریزد و حالا با این موج بارشی، دیدار دانمارک و آلمان احتمالا با تاخیر روبه‌رو شود.

پشه مختل تاکتیک آلمان

آلمانی‌ها در منطقه باواریا و در کمپ «هوم گرند» که توسط آدیداس برای تیم ملی در سال ۲۰۲۰ ساخته شده، مستقر هستند. این کمپ در گذشته یک پایگاه نظامی در دل جنگل بود و فضای بسیار خوبی برای آرامش بازیکنان دارد. با این حال هوای چند روز گذشته که هیچ گونه بادی را در خود نداشته و همچنین ترکیب رطوبت هوا با گرمای این منطقه، باعث شده تعداد پشه‌ها به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کند و حضور در جنگل چنین شرایطی را چند برابر بدتر کرده است.

یولیان ناگلزمن، سرمربی آلمان اوایل هفته قبل گفت: «ما یک بلای غیرعادی داریم! به باد بیشتری در جریان هوا نیاز داریم تا این حجم از پشه متفرق شود. شرایط فعلی باعث شده تمرینات را در فضای بسته انجام دهیم اما مشکل باز هم حل نشده است. بازیکنان زیادی در اردوی آلمان مورد گزند پشه‌ها قرار گرفته‌اند. بازی‌های تمرینی و تمرین کردن تاکتیک‌ها به واسطه حمله پشه‌ها مختل شده و مشکلاتی داریم.»

ایتالیا-سوئیس، حساس‌ترین دیدار زندگی اینفانتینو

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، برای تماشای بازی بین تیم‌های سوئیس و ایتالیا به ورزشگاه رفته است. در میان حاضران روی سکوهای ورزشگاه، جانی اینفانتینو نیز حضور دارد و رئیس فیفا قبل از شروع بازی با میکروفون رای اسپورت گفتگو کرد.اینفانتینو درباره احساسات اش قبل از این بازی گفت: “این مسابقه برای من حساس‌ترین دیدار زندگی‌ام است، من ایتالیایی و با افتخار سوئیسی هستم و یک هوادار بزرگ فوتبال هستم. امروز قلبم با هیجان بالایی می‌تپد.”از اینفانتینو در میان این گفتگوی کوتاه درباره وضعیت دروازه سوئیس سوال شد و او گفت: “یان زومر فصلی باورنکردنی را با اینتر پشت سر گذاشت، به هر حال باید او را شدید تشویق کنیم.”

ده بازیکن برتر مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴

پورتال مشهور فوتبال جهان ۱۰ بازیکن برتر مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ را منتشر کرد. مرحله گروهی مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ به پایان رسید و امروز (شنبه) مرحله یک‌هشتم نهایی آغاز می‌شود. به همین دلیل پورتال پرطرفدار ۹۰ دقیقه ارزیابی خود را از بهترین بازیکنان بخش اول یورو ۲۰۲۴ ارزیابی کرد.

۱۰ بازیکن برتر مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴:

جمال موسیالا – آلمان (بایرن‌مونیخ)

مارسل سابیتزر – اتریش (بوروسیا دورتموند)

فابیان رویز – اسپانیا (PSG)

نیکو ویلیامز – اسپانیا (اتلتیک)

گئورگی مامارداشویلی – گرجستان (والنسیا)

ایلکای گوندوگان – آلمان (بارسلونا)

ژرژ میکاوتاد – جورجیا (متس/آژاکس)

جانلوئیجی دوناروما – ایتالیا (PSG)

آردا گولر – ترکیه (رئال مادرید)

کودی گاکپو – هلند (لیورپول)

سوئیس  2  آیتالیا  0

در آغاز مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ امروز (شنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه المپیک برلین، تیم‌های ملی سوئیس و ایتالیا برابر یکدیگر قرار گرفتند. این بازی در نیمه نخست با برتری یک بر صفر سوئیس همراه بود.ایتالیا ،همچون دو بازی قبلی‌اش در مرحله گروهی، ناامید کننده ظاهر شد به خصوص در اواخر نیمه اول که اشتباهات فاجعه‌آمیز بازیکنان این تیم در حفظ توپ به سوئیس برای شدت بخشیدن به حملات اش جرأت بیشتری می‌داد. در نهایت شاگردات مورات یاکین مزد بازی به مراتب بهتر خود را با گلزنی رمو فرولر در دقیقه ۳۷ گرفتند.سوئیس نه تنها گل زد، بلکه در تملک توپ، موقعیت و حملات اش به مراتب وضعیت بهتری نسبت به آتزوری داشت. ایتالیایی‌ها در ۴۵ دقیقه نخست حتی یک ضربه داخل چارچوب هم نداشت.

در نیمه دوم اوضاع برای ایتالیا نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر هم شد چرا که در همان دقیقه نخست وارگاس با یک ضربه مواج از سمت چپ محوطه جریمه ایتالیا، توپ را به دور دروازه آتزوری دوخت. ایتالیا همچون نیمه نخست هیچ برنامه‌ای برای جبران گل‌های خورده نداشت و به جز یک بار (که آن هم حاصل اشتباه فابیان شار بازیکن سوئیس بود) هیچ یک از ضربات شلیک شده به سمت دروازه حریف داخل چارچوب نبودند.به این ترتیب ایتالیای لوچانو اسپالتی در ادامه نمایش‌های ناامید کننده‌اش در هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا، به خانه برگشت. سوئیسی‌ها اما به عنوان اولین تیم جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی کسب کردند و حالا باید منتظر نتیجه نبرد انگلیس و اسلواکی باشند تا به مصاف برنده آن بروند.

در دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران و ۲۱ به وقت اروپا،آلمان به مصاف دانمارک می‌رود.

اطلاعات بازی سوئیس و ایتالیا :

 مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳ (۲۹ ژوئن ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: ۱۹:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۱۸ به وقت اروپا

مکان برگزاری: المپیا اشتادیون، برلین 

داور: سیمون مارسینیاک (لهستان)

گلزنان سوئیس: رمو فرویلر (۳۷)، روبن وارگاس (۴۶)

ترکیب ابتدایی سوئیس و ایتالیا:

سوئیس (۳-۴-۳): زومر ، شار، آکانجی، رودریگز ،ریدر، فرویلر، ژاکا، آبیشر ، اندویه، امبولو، وارگاس

ایتالیا (۳-۳-۴): دوناروما ، دی لورنتزو، مانچینی، باستونی، دارمیان ، کریستانته، فاجولی، بارلا ، کیه‌زا، اسکاماکا، الشعراوی

برنامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ :

شنبه ۹ تیر
سوئیس – ایتالیا، ساعت ۱۹:۳۰ (ورزشگاه المپیک برلین). نتیجه بازی : سوئیس ۲ ایتالیا ۰
آلمان – دانمارک، ساعت ۲۲:۳۰ (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند)

یکشنبه ۱۰ تیر
انگلیس – اسلواکی، ساعت ۱۹:۳۰ (ورزشگاه شالکه آره‌نا)
اسپانیا – گرجستان، ساعت ۲۲:۳۰ (ورزشگاه راین انرژی کلن)

دوشنبه ۱۱ تیر
فرانسه – بلژیک، ساعت ۱۹:۳۰ (ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا)
پرتغال – اسلوونی، ساعت ۲۲:۳۰ (ورزشگاه فرانکفورت آره‌‌نا)

سه‌شنبه ۱۲ تیر
رومانی- هلند، ساعت ۱۹:۳۰ (ورزشگاه آلیانتس آره‌نای مونیخ)
اتریش – ترکیه، ساعت ۲۲:۳۰ (ورزشگاه ردبول آره‌نای لایپزیگ)

https://akhbar-rooz.com/?p=244905 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x