سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

آن ها که در «زن زندگی آزادی» پیشتاز بودند، در «نه» به خامنه ای هم پیشتاز شدند

روزنامه های امروز ایران به روی خود نیاوردند که بیش از ۶۰درصد مردم ایران در انتخابات شرکت نکردند

آمار تقریبی تفکیکی استان های کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شده است. نگاهی به این جدول نشان می دهد که مناطق و استان هایی که در جنبش زن زندگی آزادی پیشتاز بودند، در مخالفت با این انتخابات خامنه ای ساخته نیز پیشتاز مانده اند.

زن، زندگی، آزادی سه نقطه ی داغ در کشور داشته است: تهران، کردستان و بلوچستان. کمترین میزان مشارکت در انتخابات در همین سه منطقه صورت گرفته است. در شهر تهران تنها ۲۳ درصد از مردم در انتخابات شرکت کرده اند که نسبت به دور قبلی انتخابات، یک ریزش سه درصدی داشته است. در کردستان نیز نرخ مشارکت ۲۳ درصد بوده است که نسبت به دور قبل یک ریزش ۱۴.۴ درصدی داشته است. در سیستان و بلوچستان مشارکت از ۶۲.۸ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته و با ریزش ۳۲.۸ درصدی همراه بوده است. در استان گیلان یکی دیگر از استان های ظهور جنبش زن زندگی آزادی شاهد ریزش ۲۶.۱ درصدی آرا بوده ایم. در خوزستان نیز که اعتراضات گسترده ای در سال های اخیر صورت گرفته است، ریزش ۲۰.۴ درصدی آرا صورت گرفته است. در تمام استان های کشور تنها دو استان تهران (۱۰.۶) و قم (۳.۸) شاهد افزایش مشارکت بوده ایم.

اصلاح طلبان نسبت به انتخابات سال ۱۴۰۰ در این دوره از انتخابات حضور کاملا فعالی داشته اند، اما حضور آن ها نه تنها به ایجاد «موج» نینجامیده بلکه کاهش ۸ درصدی مشارکت نسبت به سه سال قبل را هم جبران نکرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=244891 لينک کوتاه

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست
دوست
1 روز قبل

تحلیلی کاملا غلط و سطحی. فقط کافیست به نتایج همه استانها نگاه کنید تا ببینید همبستگی قوی میان دو مورد وجود ندارد. این ساده نگریست. برای نمونه استان گلستان که ۲۵ درصد ریزش رای دارد و از این نظر سوم است در ۱۴۰۱ مطلقا پیشتاز نبود و سهم ویژه ای نداشت. به همین ترتیب می توان سایر استانها را مقایسه کرد.

نادر
نادر
2 روز قبل

البته اگر ارقام منتشر شده رژیم اسلامى را هم در نظر بگیریم، تنها ٣٨.۴٩٪؜ کسانى که واجد شرایط راى بودند به یکى از ۴ نفر راى دادند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x