دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

بازیهای مرحله یک هشتم یورو ۲۰۲۴ :  ایتالیای دیگری می‌بینید؛ آلمان بدشانس بود که حریف ما شد؛ ما؛ تیم دیگری هستیم ؛ ساعت ۱۸؛ سوئیس- ایتالیا؛ ساعت ۲۱ ، آلمان- دانمارک

نازک بین- یوفا ،در تصمیمی قاطع، چهار داور اسپانیایی حاضر در یورو ۲۰۲۴ را کنار گذاشت. خسوس خیل مانزانو به عنوان داور اصلی دیدار اتریش و فرانسه، در دقیقه ۳۵′ در یک صحنه مشکوک، به اشتباه ضربه دروازه به سود فرانسه اعلام کرد. در ادامه این اشتباه، اتریش گل به خودی زد و بازی را واگذار کرد.  خشم و اعتراض اتریشی‌ها، یوفا را به این نتیجه رساند که مانزانو را از ادامه مسابقات کنار بگذارد. آلخاندرو هرناندز داور VAR بازی اسکاتلند و مجارستان، در صحنه‌ای که به نظر می‌رسید به نفع اسکاتلند باید پنالتی اعلام شود، هیچ اقدامی انجام نداد و این موضوع با انتقاد و نارضایتی اسکاتلند همراه بود. یوفا، معتقد بود که هرناندز، مطابق با قوانین عمل نکرده و به همین دلیل حکم خروج اش را دریافت کرده است.از بین پنج داور لالیگا، خوان مارتینز مونورا، تنها بازمانده اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ است. او،در مرحله حذفی این تورنمنت فقط به عنوان یکی از داوران VAR فعالیت خواهد کرد. این تصمیم یوفا ،ضربه سنگینی به داوری اسپانیا تلقی می‌شود. لالیگا به عنوان یکی از قدرتمندترین لیگ‌های فوتبال، در این فصل شاهد هیچگونه پیشرفتی در داوری خود در سطح اروپا نبوده است. یوفا پیش از این تنها خیل مانزانو را به عنوان داور رسمی در یورو ۲۰۲۴ در نظر گرفته بود و اکنون او نیز پس از قضاوت تنها یک بازی، این تورنمنت را ترک می‌کند.

برنامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی ،شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴:

سوئیس – ایتالیا، ساعت ۱۹:۳۰ (ورزشگاه المپیک برلین). ساعت ۱۸ به وقت اروپا
آلمان – دانمارک، ساعت ۲۲:۳۰ (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند). ساعت ۲۱ به وقت اروپا

سوئیس – ایتالیا

تیم  های ملی فوتبال سوئیس و ایتالیا از ساعت ۱۹:۳۰ نهم تیرماه، به وقت ایران، برابر با ساعت ۱۸ به وقت اروپا،روز ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴، در برلین به مصاف هم می‌روند. آتزوری، از برلین خاطرات خوبی در جام جهانی ۲۰۰۶ دارد . آنان در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ ، در ضربات پنالتی فرانسه را شکست دادند و قهرمان جهان شدند.ایتالیا در حالی مقابل سوئیس قرار می‌گیرد، که در مرحله گروهی و در آخرین بازی گروه، تا دقیقه ۹۸ دیدار با کرواسی در شرایط بسیار دشواری قرار داشت. اگر گل ماتیا زاکانی نبود، ایتالیا در روز آخر مرحله گروهی یورو حذف شده بود. البته ،مدافع عنوان قهرمانی هیچ نشانی از قهرمان و تیم بزرگ دهه‌های قبل ندارد .فقط به علت پیروزی ضعیف مقابل آلبانی راهی این مرحله شده است. بازی‌های ضعیف و پرانتقاد شاگردان اسپالتی باعث شده تقریباً هیچ‌کس شانسی برای صعود آن‌ها قائل نباشد. ایتالیا در سه بازی گذشته چیزی برای ارائه نداشته است. در حالیکه برخلاف این تیم، سوئیس که در گروهی سخت مقابل آلمان میزبان حتی می‌توانست صدرنشین باشد، اما چند دقیقه کم آورد. حالا این فرصت را دارد که با عبور از سد ایتالیای ناآماده خود را به جمع هشت تیم مرحله یک‌چهارم نهایی برساند.

اطلاعات بازی سوئیس و ایتالیا :

مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳ (۲۹ ژوئن ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: ۱۹:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۱۸ به وقت اروپا

مکان برگزاری: المپیا اشتادیون، برلین 

داور: سیمون مارسینیاک (لهستان)

ترکیب احتمالی سوئیس و ایتالیا :

سوئیس (۳-۴-۳): زومر ،شار، آکانجی، رودریگز ، استرجو، فرویلر، ژاکا، آبیشر ، اندویه، امبولو، وارگاس

ایتالیا (۳-۳-۴): دوناروما ، دی لورنتزو، مانچینی، باستونی، دارمیان ، فراتزی، جورجینیو، بارلا ، کیه‌زا، اسکاماکا، زاکانی 

اسپالتی: تا حالا بد بودیم، حالا ایتالیای دیگری می‌بینید

لوچانو اسپالتی، سرمربی ایتالیا، در نشست خبری بازی با سوئیس از ‏بعضی تغییرات در ترکیب اصلی آتزوری پرده برداشت. ‏ ایتالیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در برلین به میدان می‌رود. این ‏همان استادیومی است که ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ در این ‏استادیوم فینال جام جهانی را برگزار کرد و با پیروزی مقابل فرانسه ‏زین‌الدین زیدان قهرمان دنیا شد. ‏اسپالتی برخی تغییرات در ترکیب تیمش را تایید کرد و گفت بازی در ‏ورزشگاه برلین شرایط خاصی برای ایتالیایی‌ها ایجاد خواهد کرد. ‏سوئیس بلوک دفاعی مستحکمی دارد و حتی اگر بتوانید مالکیت را ‏مقابل آنها حفظ کنید باز کردن این بلوک دفاعی کار سختی است. آنها ‏به سبکی کاملا مدرن دفاع می‌کنند. ولی آنها هم روزنه‌هایی دارند و ‏عبور از دفاع‌شان غیرممکن نیست. اما این را هم بگویم که سوئیس ‏در پرس کردن عجیب است و اگر شما از قبل پاس‌هایی که می‌خواهید ‏بدهید را در ذهن‌تان تصور نکرده باشید توپ را از دست می‌دهید. ‏تا اینجا غالبا ما کمتر از آنچه توانش را داریم بازی کرده‌ایم. ولی در ‏نیمه دوم بازی با کرواسی ما تهاجمی و مثبت بودیم و به ندرت تحت ‏تاثیر حریف قرار گرفتیم. تا آخرین ثانیه فشار آوردیم و در ذهن‌مان ‏اعتقاد داشتیم که می‌توانیم. بله، معجزه بود ولی معجزه‌ای که ‏برایش سخت تلاش کردیم و در آخرین ثانیه شانس هم به ما روی ‏خوش نشان داد.

تعریف از حریف

سوئیس پس از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ چالش دشواری مقابل ایتالی ادارد. سوئیسی ها ،آخرین بار در سال ۱۹۹۳ مقابل لاجوردی پوشان به پیروزی رسیدند. اما عملکرد قابل قبول آنان  مقابل آلمان، امیدواری سوئیس را برای شکست تیم لوچانو اسپالتی افزایش داده است. مورات یاکین، سرمربی سوئیس در مورد دیدار امروز با ایتالیا گفت:ما، کارهای تحقیقاتی خود را انجام دادیم، نه تنها این سه بازی اخیر، بلکه بازی‌های قبلی آن‌ها را نیز تماشا کردیم. ایتالیا قادر است سیستم‌های مختلفی را به کار گیرد. ایتالیا ،مهد فوتبال تاکتیکی است و من واقعا نحوه عملکرد آن‌ها را می‌پسندم. آنان می‌توانند به صورت گروهی دفاع کنند، در تمام زمین یارگیری داشته باشند، کاری که مثلا آتالانتا در سری آ انجام می‌دهد. ما آماده هستیم و شاید بتوانیم ایتالیا را هم غافلگیر کنیم. دیدار با ایتالیا در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲؟ همیشه از من در مورد آن بازی سوال می‌شود و این شگفت‌انگیزترین احساسی بود که تجربه کردم، بنابراین امیدوارم  در بازی امروز دوباره آن را احساس کنم.

آلمان – دانمارک

مایکل اولیور از انگلیس ،به عنوان داور مسابقه تیم‌های آلمان و دانمارک انتخاب شد، دیداری که در ورزشگاه سیگنال‌ ایدونا پارک شهر دورتموند برگزار خواهد شد. استوارت اَتول از انگلیس هم داور VAR خواهد بود. برای اولین‌بار در تاریخ یورو، یک اتفاق عجیب در خصوص انتخاب رتبه دو تیم دانمارک و اسلوونی در جدول گروهی که آنان حضور داشتند ،روی داد. این دو تیم، در تمام شاخصه‌ها اعم از امتیاز، تفاضل گل، گل‌زده، گل‌خورده و بازی رودررو برابر شدند تا یوفا، برای تعیین تیم دوم گروه C رقابت‌ها به سراغ محاسبه کارت زرد و قرمز دو تیم برود. تا دقیقه ۷۲ رقابت بین انگلیس و اسلوونی، دانمارک با شش کارت زرد از لحاظ انضباطی در شرایط نامناسبی قرار داشت و به دلیل کارت زرد بیشتر، در رده سوم گروه قرار می‌گرفت. اما جاکا بیول، مدافع اسلوونی در این دقیقه مرتکب خطا شد تا با کارت زرد وی، تعداد کارت‌های دو تیم نیز در عدد ۶ برابر شود. پس از این اتفاق، این سؤال برای هواداران فوتبال ایجاد شد که یوفا طبق چه فرمولی تیم دوم و سوم این گروه را تعیین می‌کند؟در جریان بازی‌های همزمان دانمارک و اسلوونی، صحبت‌هایی در خصوص احتمال قرعه‌کشی برای تعیین تیم دوم گروه C جام مطرح شد. اما یوفا، به جای قرعه‌کشی از شاخصه‌هایی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کند که به اتفاقات داخل زمین مرتبط باشند. پس از تساوی در تمامی شاخصه‌ها، دانمارک به دلیل عملکرد بهتر در دور مقدماتی جام، بالاتر از اسلوونی قرار گرفت و به عنوان تیم دوم، صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرد.

تاکتیک آلمان مشخص است . تاکتیک آلمان مبتنی بر بازی مالکانه با اندک برگشت به سمت دروازه خود و ایجاد شکاف در فضای خط میانی و دفاعی حریف، برای استفاده از حملات و ضد حملات سریع و برق آسا، شناخته شده است. تیمی که در خط میانی ستارگان بایرن، رئال و بارسا را دارد به خوبی این مالکیت را حفظ کرده و از آن استفاده خواهد کرد. در بازی اول آلمان بسیار وابسته به کروس بود و در بازی دوم به گوندوغان که بهترین بازیکن زمین نیز شد .

اطلاعات بازی آلمان-دانمارک :

مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

تاریخ برگزاری: شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳ (۲۹ ژوئن ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری:۲۲:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: ورزشگاه سیگنال‌ ایدونا پارک Tشهر دورتموند

داور: مایکل اولیور از انگلیس

ترکیب  احتمالی تیمهای آلمان و دانمارک :

آلمان: نویر – کیمیخ، رودیگر، اشلوتربک، میتلشتاد – آندریچ، کروس – موسیالا، گوندوگان، ویرتس – هاورتز

دانمارک: اشمایکل – اندرسن، وسترگارد، کریستنسن – باه، دیلانی، هویجرگ، ماله – ویند، اریکسن – هویلوند

ناگلزمان: آلمان از حذفی نمی‌ترسد، ما تیم دیگری هستیم

یولیان ناگلزمان، سرمربی آلمان، در نشست خبری پیش از بازی با ‏دانمارک گفت آلمان به سبک بازی گذشته برنمی‌گردد و شرایط خوبی ‏دارد. ‏ شاگردان ناگلزمان به دلیل انجام بازی‌های درخشان مقابل اسکاتلند و ‏مجارستان توجه‌ها را به خود جلب کردند و از آنها به عنوان یکی از ‏مدعیان اصلی نام برده شد. با اینکه آلمان در بازی سوم مقابل ‏سوئیس به زحمت به تساوی رسید ولی ناگلزمان می‌گوید تیمش ‏هیچ مشکل خاصی ندارد و به سبک بازی خود در مرحله گروهی ‏وفادار خواهد ماند. ‏دانمارک تیمی است به خوبی سازمان‌یافته که می‌تواند از پرس بالا با ‏قدرت بدنی حداکثری به خوبی به دفاع عمقی تغییر فاز بدهد. آنها در ‏بخشی از بازی با تمام قوا دفاع می‌کنند و در بخشی از بازی در ‏یک‌سوم دفاعی حریف از پاس‌های تک‌ضرب کوتاه استفاده می‌کنند. ‏آنها رویهم‌رفته تیمی فیزیکی هستند که بازیکنان باتجربه زیادی دارد. ‏دانمارک در مرحله انتخابی و در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشته. ‏مرحله گروهی خیلی جالب بود. مقابل اسکاتلند بازی راحت‌تر از چیزی ‏بود که تصور می‌کردیم، مقابل مجارستان سخت‌تر بود و بازی مقابل ‏سوئیس پیچیده شد. اما در نهایت توانستیم در دقایق پایانی مساوی ‏کنیم. باید با موقعیت‌های مختلف مقابله کنیم و ما این را یاد ‏گرفته‌ایم. ‏آلمان باید به سبک بازی قدیمی‌اش برگردد؟
نه، اینطور فکر نمی‌کنم. در همین تورنمنت دیدید که تیم‌ها بازی به ‏بازی بهتر شدند. آنچه این یورو را جذاب کرده تیم‌هایی مثل گرجستان ‏است که بازی به بازی بهتر شدند. واقعا جذاب است. ‏

سرمربی دانمارک: آلمان بدشانس بود که حریف ما شد!‏

کسپر هیولماند، سرمربی دانمارک، در آستانه بازی با آلمان برای ‏ژرمن‌ها خط و نشان کشید و گفت تیم اش از حریف نمی‌ترسد. ‏تیم ملی فوتبال دانمارک که با سه تساوی در مرحله ‏گروهی یورو ۲۰۲۴ به عنوان تیم دوم گروه ‏C‏ پشت سر انگلیس راهی ‏مرحله یک‌هشتم شده ،در این مرحله کار دشواری دارد و باید به ‏مصاف آلمان برود.‏دانمارکی‌ها با تیمی مواجه هستند که با عملکرد خوب در مرحله ‏گروهی به عنوان یکی از مدعیان اصلی شناخته می‌شود. ولی سرمربی ‏دانمارک در نشست خبری خود گفت با اینکه آلمان را مدعی اصلی ‏می‌داند ولی این بدشانسی آلمان است که با دانمارک مواجه شده ‏است. ‏من شخصا معتقدم آلمان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این یورو ‏است. ولی متاسفانه آنها امروز باید با ما مصاف داشته باشند . آنها تیم ‏باکیفیتی هستند، ولی ما، هم همینطور. آنها اگر بخواهند ما را ‏شکست دهند باید در موقعیت خیلی خوبی باشند.

محرومیت ۱۰ بازیکن

در پایان دور گروهی یورو ۲۰۲۴، چهره ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. ۱۰ بازیکن به دلیل ۲ کارته شدن از بازی بعدی تیم های خود در این مرحله محروم هستند. اسامی محرومان مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

انزور مکوابیشیویلی (گرجستان) مقابل اسپانیا

    اریک یانزا (اسلوونی) مقابل پرتغال

    هاکان چالهان اوغلو و صامت اکایدین (ترکیه) مقابل اتریش

    یوناتان تا (آلمان) مقابل دانمارک

    ریکاردو کالافیوری (ایتالیا) مقابل سوئیس

    مورتن هیولمند (دانمارک) مقابل آلمان

    نیکسور بانکو (رومانی) مقابل هلند

    پاتریک ویمر (اتریش) مقابل ترکیه

    سیلوان ویدمر (سوئیس) مقابل ایتالیا

خشم رئیس‌جمهور صربستان

رئیس‌جمهور صربستان از انتخاب شرکت هواپیمایی کروات برای تیم ملی فوتبال کشورش در جریان عزیمت و برگشت از یورو ۲۰۲۴ به شدت خشمگین است. آنا برنبیچ، نماینده پارلمان صربستان از حضور تیم ملی فوتبال کشور در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ با هواپیمای خطوط هوایی کرواسی انتقاد کرد.این نماینده پارلمان صربستان گفت: می‌توانم حدس بزنم که آنها (مسئولان صربستان) در این مورد صحبت نکردند. تا زمانی که بازیکنان برای صربستان بازی می‌کنند، دردسری برای تیم ملی ایجاد نشود.  استفاده از هواپیمایی کروات شرم‌آور است .ومن می‌توانم بگویم رئیس جمهور ووچیچ از این موضوع مستأصل و بسیار عصبانی بود. من انتظار دارم که مسئولین خاطی شناسایی و مشخص شود، چرا این اتفاق افتاده است. ما، خط هوایی خودمان را داریم و وقتی رئیس‌جمهور صربستان به سفرهای طولانی مثلاً به چین می‌رود، همیشه با آن پرواز می‌کند.تیم ملی فوتبال صربستان با کسب دو امتیاز در رده آخر گروه C یورو ۲۰۲۴ قرار گرفت و نتوانست به پلی‌آف مسابقات راه پیدا کند.

تبلیغات پوچ رسانه های جانبدار

بعد از اینکه جود بلینگام از دورتموند به رئال مادرید پیوست، رسانه های متمایل به رئال مادرید و تعداد دیگری از رسانه های هوچیگر و جنجالی ، در قالب خبر و گزارش و گفتگو، تبلیغاتی در حمایت و بزرگ نمائی نام این بازیکن انگلیسی ، تاکنون انجام داده اند. در حالیکه این بازیکن به کسب تجربه و افزایش قدرت تکنیکی در فوتبال خود، نیاز دارد.  عملکرد جود بلینگام در خط میانی انگلیس تا پایان مرحله گروهی به‌گونه‌ای بوده که در انگلیس عده‌ای به فکر حذف او از ترکیب اصلی هستند تا به فیل فودن به جای او وارد ترکیب شود.

گاردین در تحلیلی در همین باره نوشت: “ترکیب انگلیس باید تغییر کند و این به معنای خلاص شدن از شر جود بلینگام است. کار درست این است ،که فیل فودن را به ترکیل اصلی اضافه کنیم و بلینگام از ترکیب خارج شود. او ،در نیمه اول بازی هیجان‌انگیز بود، اما جالب بود که گرت ساوتگیت در نیمه دوم مقابل صربستان شاهد محو شدن این هافبک بود. مقابل دانمارک، جود ،در فرانکفورت سنگین بود. پرس خوبی از سوی او وجود نداشت. او سرعت انگلیس را کاهش داد.”

بلینگام در گفتگویی که فدراسیون فوتبال انگلیس آن را منتشر کرد درباره وضعیت خودش گفت: “در آخرین بازی من کاملاً مرده بودم، اما می‌شنوید که هواداران آواز می‌خوانند و شعار می‌دهند… بیرون از ورزشگاه و کمپ تمرینی اظهارات منفی زیادی وجود دارد. فکر می‌کنم مهم این است که یادمان باشد هواداران حاضر در ورزشگاه هستند که به ما انرژی می‌دهند. ما باید از انرژی و احساسی که از آن‌ها می‌گیریم استفاده کنیم.”به گزارش دیلی میل، گرت ساوت‌گیت قصد دارد با جود به عنوان یک “ستاره ناامید” صحبت کند. و به قول وین رونی در پادکست فوتبال دیلی “به نظر من او بسیار ناراحت است و قبلا دقیقاً در شرایط مشابه او بوده‌ام. به عنوان یک ستاره انگلیس و رئال مادرید، صحبت‌های او را نشنیده‌ام. او به عنوان یکی از بازیکنان نمادین تیم ملی باید در همه آیتم‌‌ها برتر باشد.”

کدام تیمها؟

شانزده تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا مشخص شد و دور حذفی این رقابت‌ها از امروز شنبه آغاز می‌شود. تا به اینجای کار و بعد از برگزاری ۳۶ مسابقه و به ثمر رسیدن ۸۱ گل، فقط  ۸ تیم از گردونه رقابت کنار رفته‌اند اکنون فقط ۱۵ مسابقه باقی‌مانده که تکلیف قهرمان یورو ۲۰۲۴را مشخص کند.تمام مدعیان (جز اسپانیا) حداقل در یک مسابقه دچار لغزش شده‌اند. چنین به نظر می‌رسد با غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین رقابت ممکن در جام پرهیجان  یورو ۲۰۲۴ آلمان ، فوتبال اروپا روبرو است. محاسبات آماری ابررایانه «اوپتا» تیم‌های ایتالیا، آلمان، انگلیس، اسپانیا، فرانسه، پرتغال، هلند و اتریش را به عنوان برنده‌های محتمل دور اول حذفی معرفی می‌کند .شانس انگلیس برای قهرمانی بعد از گذراندن دور گروهی تفاوت چندانی نداشته. عملکرد شاگردان ساوتگیت دل‌خوش‌کننده نبود .اما انگلیس مسیر نسبتاً همواری تا دیدار نهایی پیش رو دارد. طبق برآورد اوپتا ،احتمال قهرمانی فرانسه نسبت به پیش‌بینی قبل از آغاز یورو کاهش پیدا کرده. حالا اسپانیا و آلمان بخت بیشتری نسبت به نایب‌قهرمان جهان برای کسب جام آنری دلونی دارند. اسپانیا ،تنها تیمی بود که دور گروهی را با کسب هر ۹ امتیاز ممکن به پایان برد و شاگردان لوئیس دلافوئنته این کار را در تقابل با ایتالیا ،کرواسی و آلبانی انجام دادند. 

اگر نتایج مرحله حذفی را بر اساس پیش‌بینی‌های این مرجع آماری، در نظر بگیریم . برنامه کامل مرحله حذفی به این شکل خواهد بود:

مرحله یک چهارم نهایی

اسپانیا – آلمان / فرانسه – پرتغال

انگلیس – ایتالیا / اتریش – هلند

مرحله نیمه نهایی

اسپانیا – فرانسه / انگلیس – هلند

دیدار نهایی

انگلیس – اسپانیا 

آمار منتخب  بازیهای مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴:

روزنامه گاردین، بعد پایان بازیهای دور گروهی یورو ۲۰۲۴، آماری منتخب از این رقابت‌ها را منتشر کرد.

در این تورنمنت ، ۲۱بار در مسابقات دور گروهی صف‌آرایی تیم‌ها با ترکیب و آرایش شیوه ۱-۳-۲-۴ بازی کرده اند. اما  ترکیب دفاع ۳ نفره هم مورد توجه بوده.

ضربات آزاد مستقیم، بدون گل

هیچ یک از ۸۱ گلی که در مرحله گروهی به ثمر رسید، مستقیماً از روی ضربه ایستگاهی نبود. در یورو ۲۰۲۰، تنها یک گل از ضربه ایستگاهی توسط میکل دامسگارد به انگلیس در نیمه نهایی به ثمر رسید و یورو ۲۰۱۶ چهار گل از روی ضربه ایستگاهی داشت که گرت بیل زننده دو گل بود.

هفت گل در گروه C

گروه C کم‌گل‌ترین گروه در رقابت‌های یورو بود؛ جایی که انگلیس با اسلوونی، صربستان و دانمارک همگروه بود. در شش بازی این گروه تنها ۷ گل به ثمر رسید. (گروه‌های دیگر حداقل ۱۱ گل داشته است)

هفت شوت لوکاکو به سمت دروازه

بلژیک با ۴ امتیاز و دو گل زده در رده دوم گروه E قرار گرفت. روملو لوکاکو سه گل در این رقابت‌ها زد و هر سه گل از سوی VAR مردود اعلام شد.   لوکاکو در واقع خطرناک‌ترین مهاجم مرحله گروهی بود که هفت بار به سمت دروازه حریفان شوت زد و در این زمینه در صدر قرار گرفت. تیم دومنیک تدسکو بدشانس بود که نتوانست بیش از چهار امتیاز در دور گروهی به دست بیاورد.

۱۸ کارت در یک مسابقه

ترکیه ۲-۱ جمهوری چک را شکست داد و راهی دور حذفی شد. در این دیدار ایستوان کواچ داور بازی ۱۸ کارت – ۱۶ زرد و دو قرمز – را به بایکنان دو تیم نشان داد. به این ترتیب این بازی خشن‌ترین بازی در تاریخ یورو شد. مجموع کارت‌های زرد را در این دوره به ۱۶۱ کارت رساند (مجموع کل کارت‌های دوره قبل یورو ۱۵۱ عدد بود). رایان پورتئوس اسکاتلندی نیز در بازی افتتاحیه مقابل آلمان اخراج شد.

۲۳ ثانیه: سریع‌ترین گل تاریخ یورو

ندیم بایرامی  بازیکن آلبانی، ایتالیا را شوکه کرد. وی پس از ۲۳ ثانیه دروازه این تیم را در دورتموند باز کرد. به این ترتیب بایرامی سریع‌ترین گل تاریخ یورو را به ثمر رساند. یوری تیلمانس مقابل رومانی (۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه) و خویچا کواراتسخلیا مقابل پرتغال (۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه) نیز در رده پنج گل زودهنگام تاریخ یورو قرار دارند.   

۵۴ درصد مالکیت توپ برای اسپانیا

اسپانیا تنها تیمی بود که در هر سه بازی گروهی پیروز شد. ولی این تیم در زمینه مالکیت توپ نسبت به دوره قبل افت داشته است. در یوروی قبل اسپانیا ۶۰.۸ درصد در بازی‌ها صاحب توپ بود ولی این آمار در آلمان به ۵۴ درصد رسیده است.

۳۲۶ پاس صحیح توسط کروس  

تونی کروس در یورو بسیار خوب ظاهر شده و ۳۲۶ پاس از ۳۴۱ پاسش را سالم به مقصد رساند یعنی (۹۵.۷ درصد دقت پاس). این هافبک یکی از مسلط ترین بازیکنان یورو ۲۰۲۰ بود و ۳۵۳ پاس (۸۸ پاس در هر بازی) را انجام داد. درخشش کروس می‌تواند آلمان را راهی مراحل پایانی کند.

۹۰۰: اشمید زننده نهصدمین گل تاریخ یورو

گل رومانو اشمید ستاره اتریش مقابل هلند در گروه D، نهصدمین گلی بود که در تاریخ یورو به ثمر رسید و باعث شد اتریش به عنوان تیم نخست راهی دور حذفی شود.

بهترین خط حمله در یورو ۲۰۲۴

آلمان (۸)

اتریش (۶)

سوئیس (۵)

ترکیه (۵)

اسپانیا (۵)

پرتغال (۵)

بهترین خط دفاع در یورو ۲۰۲۴

اسپانیا (۰)

انگلیس (۱)

فرانسه (۱)

بلژیک (۱)

آلمان (۲)

دانمارک (۲)

اسلوونی (۲)

صربستان (۲)

بیشترین شوت در چارچوب در یورو ۲۰۲۴

آلمان (۱۹)

جمهوری چک (۱۹)

بلژیک (۱۷)

کمترین شوت در چارچوب دریافتی در یورو ۲۰۲۴

پرتغال (۶)

آلمان (۶)

دانمارک (۷)

آقای گل مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴

ژرژ میکائوتادزه از گرجستان (۳)

 رضوان مارین از رومانی (۲)

ایوان اشترانتس از اسلواکی (۲)

نیکلاس فولکروگ و جمال موسیالا از آلمان (۲)

کودی خاکپو از هلند (۲)

 بیشترین پاس گل در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴

دنیس من از رومانی (۲)

رمو فریولر از سوئیس (۲)

اورکون کوکچو از ترکیه (۲)

بیشترین شوت در بین بازیکنان یورو ۲۰۲۴

کریستیانو رونالدو از پرتغال (۱۲)

الکساندر میتروویچ از صربستان (۱۲)

روملو لوکاکو از بلژیک (۱۰)

کریستین اریکسن از دانمارک (۱۰)

کوین دی بروین از بلژیک (۱۰) 

بیشترین ایجاد موقعیت گلزنی در یورو ۲۰۲۴

کریستین اریکسن از دانمارک (۱۳)

کوین دی بروین از بلژیک (۱۱)

فردی کادی‌اوعلو از ترکیه (۱۰)

یوسوا کیمیش از آلمان (۹)

تونی کروس از آلمان (۹) 

برنامه بازیهای مرحله یک هشتم نهائی یورو ۲۰۲۴ :

شنبه ۹ تیر

سوئیس – ایتالیا (المپیک برلین – ساعت ۱۹:۳۰)
آلمان- دانمارک (وستفالن‌اشتادیون دورتموند – ساعت ۲۲:۳۰)

یکشنبه ۱۰ تیر

انگلیس – اسلواکی (گلزن‌کرشن – ساعت ۱۹:۳۰)
اسپانیا – گرجستان (راین‌انرژی کلن – ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۱۱ تیر

فرانسه – بلژیک (دوسلدورف ساعت ۱۹:۳۰)
پرتغال – اسلوونی (فرانکفورت ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر

رومانی – هلند (آلیانتس‌آره‌نا مونیخ – ساعت ۱۹:۳۰)
اتریش – ترکیه (لایپزیگ – ساعت ۲۲:۳۰)

https://akhbar-rooz.com/?p=244828 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x