دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

بی اعتنایی گسترده مردم در بلوچستان به نمایش انتخاباتی خامنه ای

یک حوزه رای گیری در چابهار در روز ۸ تیر ۱۴۰۳

علیرغم آن که سایت های اصلاح طلب به دروغ نوشته بودند مولوی عبدالحمید از مسعود پزشکیان حمایت کرده است، گزارش های گزارشگران سایت حال وش حاکی است که در شهرها و روستاهای بلوچستان مردم بلوچ از انتخابات شرکت نکرده و حوزه های رای گیری خالی مانده اند.

گزارش ها، فیلم ها و ویدئوهای منتشر شده از حوزه های انتخاباتی شهرهای خاش، سراوان، زاهدان، چابهار، مهرستان و دیگر حوزه های انتخاباتی در بلوچستان نشان می دهد که این حوزه های رای گیری کاملا خلوت هستند و حتی در بسیاری از آن ها هیچ کسی دیده نمی شود.

صندوق رای گیری مقابل مسجد مکی، جایی که هفته ها آغازگر اعتراضات مردم بلوچ بوده است، نیز خالی مانده است. حال وش ویدئوهایی را منتشر کرده است که نشان می دهد نمازگزاران زاهدانی که با جمعیت هزاران نفری از مصلی خارج شده‌اند بدون اعتنا به صندوق‌های رای گیری چهاردهمین ریاست جمهوری مستقر در خیابان رازی داخل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از مقابل آن به سمت منازل خود در حرکتند. در یکی از ویدئوها نشان داده می شود که یک نفر نیز در حوزه رای گیری دیده نمی شود.

با توجه به شرایط کنونی سیستان و بلوچستان و انواع فشارهای حکومتی بر مردم این استان، سطح نارضایتی به بالاترین حد خود در طول عمر جمهوری اسلامی رسیده است. بررسی های میدانی نشان میدهد در استان سیستان و بلوچستان فقط درصد خیلی کمی از مردم که منافع شان وابسته به نظام است در انتخابات شرکت می کنند.

بعد از قتل عام مردم در جمعه‌های خونین زاهدان و خاش و‌ دستگیری و بازداشت فله ای معترضان و علما اهل سنت و صدور احکام سنگین برای آنان و اعدام گسترده زندانیان تحت جرایم عمومی و سیاسی در زندانهای کشور شهروندان بلوچ را از شرکت در انتخابات ناامید کرده افرادی که مردم را تشویق به شرکت در انتخابات می‌کنند، بارها توسط شهروندان به عنوان خائنین به خون کشته شدگان اعتراضات مورد خطاب قرار گرفته اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=244812 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x