دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

یک پرستار دیگر بر اثر فشار کار به زندگی خود پایان داد

سام حاجیان، از جوانان اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه و پرستار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان چهارشنبه ۶ تیر در محل کار خود با شلیک گلوله به زندگی‌اش پایان داد.

بنابر خبر منتشر شده، مسئولان محل کار از مدت‌ها پیش سام حاجیان را تحت فشار قرار داده بودند.

براساس این گزارش‌ها، سام حاجیان از پیروان آئین یارسان بود و به دلیل برخورد مناسب با مراجعان از محبوبیت خاصی برخوردار بود؛ به همین دلیل مرگ او افکار عمومی شهر را جریحه‌دار کرد.

او ساعاتی قبل از مرگ با انتشار استوری در شبکه اجتماعی تلگرام و ارسال پیام به برخی دوستانش، تلویحاً تصمیم خود به انجام خودکشی را اعلام کرده بود اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از این حادثه انجام نگرفت.

در سال‌های اخیر اقدام به خودکشی در بین اقشار مختلف، به‌ویژه جوانان و کادر درمان در ایران به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.

با کالایی‌سازی بهداشت و بی‌ثبات‌سازی مضاعف کادر درمانی در ایران، پرستاران با مشکلات معیشتی و اجتماعی متعددی درگیر هستند. مهاجرت بیش از سه هزار پرستار در طول یک سال گذشته، اعتراضات گسترده به قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، استعفای دسته‌جمعی پرستاران چندین بیمارستان در اعتراض به شرایط کاری، و خودکشی بهار کرم‌نژاد، پرستار بیمارستان کرمانشاه در اعتراض به بیکاری و پایان قرارداد کار از جمله مسائلی‌اند که فقط طی ماه‌های اخیر رخ داده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=244804 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x