دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

شمارش آرا آغاز شد؛ خامنه‌ای: دوام جمهوری اسلامی و عزت و آبروی آن در دنیا موقف به حضور مردم است

رای‌گیری برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری صبح جمعه 8 تیر در ایران آغاز شد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در هنگام رای‌دادن در تهران برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است و حضور پرشور مردم و افزایش رای‌دهنگان برای جمهوری اسلامی نیاز قطعی است

سناریوی همیشگی انتخابات در جمهوری اسلامی تکرار شد، ساعت پایآن رای گیری ابتدا ساعت ۱۸ اعلام شد، سپس تا ساعت ۲۰، ۲۲ تمدید شد و بالاخره در ساعت ۲۴ آغاز شد.

با پایان یافتن مهلت رای گیری، شمارش صندوق های رای آغاز شده است و نتایج انتخابات تا فردا ظهر (روز شنبه) اعلام خواهد شد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در هنگام رای‌دادن در تهران برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است و حضور پرشور مردم و افزایش رای‌دهنگان برای جمهوری اسلامی نیاز قطعی است.

خامنه‌ای مشارکت مردم را نشانه «صحت» جمهوری اسلامی دانست. او در آخرین سخنرانی خود درباره انتخابات، از مردم خواسته بود با مشارکت بالا، موجبات «سرافرازی» جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

رای‌گیری برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری صبح جمعه ۸ تیر در ایران آغاز شد.

سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مصطفی‌ پورمحمدی و مسعود پزشکیان در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند. در دو روز گذشته، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و علیرضا زاکانی، شهردار تهران از ادامه رقابت‌ انصراف دادند.

انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران در پی کشته‌‌شدن ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در جریان سقوط بالگرد، زودهنگام برگزار می‌شود.

وزارت کشور تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را بیش از ۶۱ میلیون نفر اعلام کرده است.

رای‌گیری درخارج از کشور نیز آغاز شده است اما در برخی شهرها، تعداد مخالفانی که در برابر مراکز رای‌گیری تجمع کرده‌اند از شمار شرکت‌کنندگان در انتخابات بیشتر است.

بنا بر اعلام وزارت کشور، انتخابات تا ساعت ۶ بعدازظهر به وقت تهران ادامه خواهد داشت ولی انتظار می‌رود، این زمان تا ساعت ۸ و سپس احتمالا تا ۱۲ شب تمدید شود.

مقامات حکومت ایران در نخستین اظهارات خود از «مشارکت بالا» در انتخابات خبر دده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=244774 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
درود بر ضد ولایت فقیه
درود بر ضد ولایت فقیه
2 روز قبل

گفته می‌شود که خانم رهنورد در پاسخ ماموران امنیتی که صندوق رآی را به منزل این دو زندانی سیاسی محصور در خانه شان آورده بودند گفته است : بنزین و فندک را فراموش کرده اید با خود بیاورید تا در حیاط منزل ” صندوق ریا سوزان ” راه بیاندازم .و مهندس موسوی هم دستهایش را بر گردن دلبندش حلقه زده و گفته : پس از آن گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم- جهان را سخت بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

درود بر ضد ولایت فقیه
درود بر ضد ولایت فقیه
2 روز قبل

تاخیر در نشر خبر مربوط به عدم شرکت زهرا رهنورد و مهندس موسوی ؟؟؟!!!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x