پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

انتخاب ما تقویت اتحاد و همبستگی مبارزات مستقل و تشکل یابی اجتماعی است!

انتخابات در چهارچوب نظام های سیاسی اقتصادی کنونی، تامین کننده منافع اقلیتی بیش نیست. اگر چه ظاهرا با رای آزاد جامعه و بشیوه دموکراتیک برگزار می شود. در ایران حتی نه این انتخاب، که از میان گروههای دارای نفوذ اجتماعی  بلکه انتصاب از طریق دست اندرکاران طبقه حاکم است.

با مرگ رئیسی شرایط برای تغییر آرایش سیاسی نظام حاکم در ایران مهیا شد که با استفاده از آن بتواند در جهت استراتژی سرمایه داری ایران و در جهت رفع تنش سیاسی در سیاست خارجی و نیز انسجام به سیاست داخلی در این چهارچوب تحقق بخشد.

ساختار سیاسی نظام حاکم در ایران از ابتدا بی ثبات بوده و با اعتراضات وسیع کارگری و نیز انواع خیزش های اجتماعی چالش برانگیز بوده است.

ابزار جمهوری اسلامی در رابطه با شرایط عینی جامعه و رفع چالش ها و تنش ها سرکوب و نظامیگری، ترور و کشتار، دستگیری و شکنجه و زندان و اعدام بوده است.

طبقه حاکم در ایران در مقابل موج عظیم اعتراضات و اعتصابات کارگری، تجمعات اعتراضی معلمان، بازنشستگان و پرستاران و دیگر جنبشهای اجتماعی جز وحشیگری کاردیگری را در دستور نداشته است، در مقابل مطالبات و خواسته های اکثریت مردم بی تفاوت بوده و به جای آن فقر و فلاکت و بی خانمانی هر چه بیشتری را عملی نموده است. اعتصابات، اعتراضات و تجمعات هر روزه در ایران بیان رسمیت نداشتن کل دستگاه حاکمه و بی ارزشی تعویض مهره ها و افراد در پستهای مختلف سرکوبگر حاکم است.

تغییر در آرایش سیاسی برای گرایش های مختلف در حکومت در جهت حفظ آن و تامین منافع سرمایه داری ایران بر بستر استراتژی عمومی سرمایه داری در جهان و تابعی از صف بندی های درون آن است و هیچ ربطی به تامین حداقلی از منافع مردم ستمدیده ندارد.

اتحاد و همبستگی مستقل گروههای اجتماعی که در جهت تحقق برخورداری از رفاه و آزادی مبارزه می کنند تنها می تواند ضامن حداقلی ازتغییر در شرایط سیاسی را در پی داشته باشد.

” نمایش انتخاب” و انتصاب در ایران هیچ گونه ربطی به منافع مردم ستمدیده ندارد و تنها انتخاب برای اکثریت مردم، تقویت اتحاد و همبستگی مبارزات مستقل و تشکل یابی اجتماعی خواهد بود.

تنها با بودن قدرت و اداره جامعه به دست مردم می‌توان یک زندگی انسانی را برای همگان ایجاد نمود. زندان، شکنجه و اعدام را از میان برد، معیشت همگان را تامین نمود، بهداشت و آموزش را رایگان کرد و مسکن مناسب را برای همگان پایه ریزی نمود.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

ژوئن ۲۰۲۴ – تیر ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=244756 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x