شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق): تحریم «انتخابات» وظیفه ای ملی و  امری اخلاقی

روز جمعه بیست و هشتم تیرماه، انتخابات موسوم به ریاست جمهوری برای انتخاب رئیس جمهور جدید نظام جمهوری اسلامی پس از کشته شدن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سابق، معروف به قصاب تهران که متهم به ارتکاب کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت بوده، برگزار می شود.

این انتخابات نمایشی در سایه تداوم سرکوب و خفقان، تعقیب فعالان و مخالفان، اعدام ها و در شرایط روزافزون سخت اقتصادی و اجتماعی برگزار می گردد.

هیچ انتخاباتی در جمهوری اسلامی، انتخابات عادلانه و شفاف نبوده زیرا با حد اقل معیارها وموازین انتخابات شناخته شده بین المللی مطابقت نداشته است. انتخابات اصولا رقابتی میان نامزدهای متعلق به احزاب، گروه ها و جنبش‌ها، با عقاید و ایدئولوژی‌های مختلف که نماینده طبقات مختلف اجتماعی و سیاسی هستند، می باشد. این امری است که نه در این انتخابات و نه در هیچ یک از انتخابات جمهوری اسلامی قبلی مصداقی نداشته، زیرا که همه کاندیداها معتقد به نظام ولایت فقیه و تابع اوامر ولی فقیه می باشند.

در میان کاندیداها نیز متهمانی به نقض آشکار حقوق بشر حضور دارند، مانند مصطفی پورمحمدی که از اعضای  هیئت مرگ و از دست اندرکاران کشتار جمعی زندانیان سیاسی خرداد ۶۰ بوده است. در واقع همه کاندیداها به درجات مختلف در جنایات رژیم شریک جرم هستند.

این انتخابات حتی دارای حداقل شرایط انتخابات آزاد و عادلانه شناخته شده بین المللی نمی باشد.  نه این انتخابات و نه هیچ یک از انتخابات قبلی تغییری در شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم ایران ایجاد نکرده و هیچ یک از خواسته های مردم ایران را برآورده نخواهد کرد.

شرکت در این انتخابات در واقع مشروعیت بخشیدن به نظام جنایکار و خودکامه جمهوری اسلامی و خیانت به خون شهدای خیزش زن زندگی آزادی و سایر اعتراضات و قیام‌ ها در سراسر ایران و در اقلیم اهواز، کردستان، بلوچستان، آذربایجان و همه شهرهای ایران است.

ما به زندان و شکنجه رای نمی دهیم. ما به قتل و اعدام رای نمی دهیم. ما ب ترور و ارعاب رأی نمی دهیم. ما به ظلم وستم و بی عدالتی رأی نمی دهیم. ما به فقر، گرسنگی، تبعیض، محرومیت و فساد رای نمی دهیم. ما به استبداد، دیکتاتوری و انحصار طلبی رای نمی دهیم. ما به نظام جمهوری اسلامی رای نمی دهیم.

نظر به ایمان، تعهد و پایبندی به مواضع اصولی و سیاسی، از همه آحاد مردم کشور و توده های عرب اهواز می خواهیم که در این انتخابات نمایشی وفرمایشی شرکت نکنند. تحریم این انتخابات را امری ملی  وظیفه اخلاقی می دانیم. انتخابات حقیقی، مبتنی بر اصول عدالت، آزادی، دموکراسی و حقوق بشر می باشد که ضامن دگرگونی واقعی در جامعه و شرایط مردم به سوی بهتر شدن باشد که دیر یا زود تنها با تکیه بر اراده و عزم راسخ مردم محقق خواهد شد.

فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق)

۶ تیرماه ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=244695 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن نکونام
حسن نکونام
9 روز قبل

درود! در اولین جمله نوشته، تاریخ برگزاری انتخابات ۲۸ تیر آمده است. ۲۰ اضافی است. هشتم تیر برگزار میشه.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x