شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

اطلاعیه هیأت سیاسی فرقه دمکرات آذربایجان درباره تحریم فعال نمایش انتخاب رئیس جمهورِ حکومت جنایتکار ولایت فقیه

فرقه دمکرات آذربایجان تحریم فعال نمایش انتخابات ۸ تیرماه را گام دیگری برای رسوا کردن رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه و هموار کردن مسیر حرکت مشترک همه نیروهای ‌مترقی، آزادی‌خواه و عدالت‌جو و کارگران و زحمتکشان همه خلق‌های ساکن میهن مشترکمان به شمار می‌آورد.

هم میهنان گرامی

ابراهیم رئیسیِ جنایتکار، رئیس جمهور منصوب شده  در نمایش انتخاباتی سال ۱۴۰۰ و عضو «گروه مرگ و قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷»، در ۳۰ اردیبهشت در حادثه سقوط هلیکوپتر کشته شد و خانواده‌ها و مادران داغدار و دادخواه خاوران و مردم ایران از امکان محاکمه او در آینده محروم شدند.

ابراهیم رئیسی در مسئولیت‌های قضائی و ریاست بر قوه قضائیه و پس از انتصاب به عنوان رئیس قوه مجریه رژیم ولایت فقیه در نمایش انتخاباتی سال ۱۴۰۰، سیاه‌ترین پرونده را در میان همتایان خود داشت. علاوه بر عضویت ابراهیم رئیسی در «گروه مرگ و قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷»، سرکوبی و قتل و اعدام و اسارت وحشیانه دختران و پسران شرکت کننده در جنبش اعتراضی سراسری و مسالمت آمیز «زن زندگی آزادی»، مسمومیت‌های سریالی دختران دانش آموز، تشدید سرکوبی حرکت‌های اعتراضی و اعتصاب‌های کارگران و معلمان و بازنشستگان، افزایش بیسابقه گرانی و تورم و بیکاری و بی‌خانمانی زحمتکشان و افزایش میلیونی شمار فقیران، در کنار شدت یافتن روش‌های نئولیبرالی سرمایه‌داری در پوشش اسلامی و افزایش سیستماتیک فساد و اختلاس‌های میلیاردی و خوش خدمتی به لایه‌های غارتگر سرمایه‌داری، فقط بخشی از عملکرد سیاه ابراهیم رئیسی است.

بلافاصله پس از مرگ ابراهیم رئیسی، نمایش به اصطلاح «انتخاب» پیش از وقت رئیس جمهور در دستور کار رژیم ولایت فقیه قرار گرفت و تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برای اجرای نمایش این انتخاب اعلام گردید. شورای نگهبان حکومت از میان ۸۰ نفر صلاحیت ۶ نفر را برای ایفای نقش در این نمایش اعلام کرد. از میان این ۶ نفر، ۴ نفر از آنان از وابستگان جناح های اصولگرای غارتگر و سرکوبگر رژیم، یک نفر عضو جنایتکارِدیگری از «گروه مرگ قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷» و یکنفر از اصلاح‌ طلبان حکومتی میانه رو است. همه این ۶ نفر و حتی آن اصلاح طلب میانه رو تا کنون طی سال‌های طولانی در بخش های گوناگون دستگاه های اجرائی و قضائی و مقننه رژیم ولایت فقیه دارای مسئولیت‌ بوده‌اند و به گفته خودشان جزو ذوب شدگان در کوره ولایت فقیه هستند.

به غیر از چند سال اول پس از تاسیس جمهوری اسلامی، و بویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری در دوم خرداد ۷۶ و تقلب ‌های گسترده در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸، شیوه انتخابات در کشور ما از معنی واقعی خود خالی شده و با مهندسی انتخابات طبق سناریوهای ساخته و پرداخته حکومت ولایت فقیه، به انتصابات در تعیین رئیس جمهور و نمایندگان مردم تغییر ماهیت داده و به نمایش انتخابات تبدیل شده است.

پس از سرکوب خونین اعتراضات گسترده زحمتکشان در سالهای ۹۶ و ۹۸ و به قتل رسیدن هزاران نفر از تضاهرکنندگان، با سر داده شدن شعار «اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، دیگه تموم ماجرا»، دوران انتخاب میان «بد و بدتر» نیز به سر رسید. بدین ترتیب روند تحریم و عدم مشارکت در نمایش‌های انتخاباتی به شکل بی‌سابقه‌ای اوج گرفت. آنچنان که طی سه سال اخیر در سه نمایش انتخابات برای تعیین رئیسی به عنوان رئیس جمهور در سال ۱۴۰۰ و سپس تعیین نمایندگان مجلس در دور اول در اسفند ۱۴۰۲ و دور دوم در ابتدای سال جاری، با حمایت گسترده کارگران و زحمتکشان، معلمان، بازنشستگان، جوانان و دانشجویان، زندانیان سیاسی، خانواده‌های دادخواه و اکثریت قریب به اتفاق سازمان‌های سیاسی و اجتماعی و مدنی آزادی‌خواه و عدالت‌جو، نمایش‌های انتخاباتی رژیم با شکست‌های بزرگ و رسوائی‌های عظیمی روبرو گردید.

رژیم ولایت فقیه پس از روبرو شدن با رسوائی بزرگ نمایش های انتخاباتی سه سال اخیر، در سناریوی مهندسی انتخابات ۸ تیر امسال، در کنار ۵ تن از مزدوران معلوم‌الحال خود، صلاحیت مسعود پزشکیان‌ را نیز برای ریاست جمهوری رژیم تایید کرده است. مسعود پزشکیان یکی از اصلاح‌طلبان حکومتی است که هنوز هم در سناریوهای انتخاباتی رژیم جای معینی دارد. او قبلا در هیات وزیران محمد خاتمی معاون وزیر و سپس وزیر بهداشت بود، مدتی هم نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین چندین دور، از جمله دوره کنونی و با پا در میانی و دخالت علی خامنه‌ای، به عنوان یکی از نمایندگان ساکنین آذربایجان شرقی در مجلس تعیین شده است.

رژیم با شرکت دادن مسعود پزشکیان در نمایش انتخاباتی امسال می‌خواهد به چنین توهمی دامن زند که از رسوائی نمایشهای انتخاباتی سه سال گذشته درس گرفته، روزنه‌ و راهی گشوده تا بدین طریق بخش‌های معینی از اصلاح‌طلبان حکومتی و عناصر و  نیروهای وابسته به دولت «تدبیر و امید» حسن روحانی نیز وارد این نمایش انتخاباتی شوند و تنور انتخابات را گرم کنند. وگرنه مسعود پزشکیان در مقایسه با دیگران برنامه متفاوتی برای اجرا ندارد. خود پزشکیان در هنگام ثبت نام برای نامزدی ریاست جمهوری در فرصتی کوتاه گفت:

« ما قرار نیست برنامهٔ جدید بنویسیم و سیاست جدید در نظر بگیریم. سیاست‌های رهبری مشخص شده و کارهای قانونی انجام شده و هر شخصی بیاید باید برنامه‌ها را در جهت برنامه هفتم اجرایی کند.هر دولتی که می‌خواهد بیاید، راه را نباید عوض کرد. هدف را نباید گم کرد».

علاوه بر این او در گفتگو با دانشجویان در دانشگاه تهران گفت:« بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم. کسی حق ندارد به کسی که من به او اعتقاد دارم توهین کند».

او همچنین در پاسخ به درخواست‌های دانشجویان برای آزاد شدن دانشجویان از زندان‌ها گفت:«من اختیاری برای این کارها را ندارم».

این نمایش انتخاباتی و به اصطلاح مبارزات انتخاباتی و مناظرات تلویزیونی رقبا برای نشستن بر صندلی تدارکاتچی رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه در شرایطی جریان دارد که هزاران نفر از کارگران صنعت نفت در اعتصاب به سر می‌برند، معلمان و بازنشستگان برای مطالبات صنفی خود در این یا آن شهر در خیابانها هستند، هر هفته خبری از فاجعه و حادثه‌ای در معادن و کارگاه ها و کارخانه‌ها منتشر می‌شود، دستگیری منتقدین و محاکمه آنها در بیدادگاه‌های رژیم  ادامه دارد، درهای گورستان خاوران به روی مادران داغدار اعدام شدگان تابستان ۶۷ بسته است. ولی رقبای تدارکاتچی رژیم نه تنها به این مشکلات هم میهنان ما بی‌اعتنا هستند، بلکه با دروغ‌ها و وعده های مضحک تلاش میکنند تا بلکه شاید موفق شوند چند نفر دیگر را به پای صندوق رای نمایش رژیم بکشانند و قدری از رسوائی رژیم را بپوشانند.

خواهران و برادران آذربایجانی

این موضوع که مسعود پزشکیان از پدری آذربایجانی و مادری کرد در مهاباد متولد شده، نباید این توهم را ایجاد کند که او می‌تواند به طور استثنائی در زندگی زحمتکشان و ساکنین استان‌های آذربایجان و کردستان و تعیین سرنوشت ما آذربایجانی‌ها و خلق برادرمان در کردستان و سایر خلق‌های میهن مشترکمان تغییر عمده و معناداری ایجاد کند. همانطور که او در هنگام ثبت نام در محل وزارت کشور گفت، سیاست ها و برنامه‌ها از قبل مشخص شده و هر شخصی بیاید باید آن برنامه ها را اجرا کند. تبلیغ این موضوع از طرف برخی محافل، دانسته یا ندانسته، همکاری آشکار و نهان با عوام فریبی رژیم است.

وانگهی همانطور که در هفته اول آغاز جنبش مهسا، جوانان تبریزی به پا خواستند و با سر دادن شعار «آذربایجان اویاقدیر، کردستانا دایاق دیر» همبستگی و هشیاری خود را نشان دادند، فقط با اتحاد و همبستگی و مبارزه مشترک زحمتکشان همه خلق‌های ساکن کشورمان می‌توان از رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه گذر کرد.

فرقه دمکرات آذربایجان تحریم فعال نمایش انتخابات ۸ تیرماه را گام دیگری برای رسوا کردن رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه و هموار کردن مسیر حرکت مشترک همه نیروهای ‌مترقی، آزادی‌خواه و عدالت‌جو و کارگران و زحمتکشان همه خلق‌های ساکن میهن مشترکمان به شمار می‌آورد.

هیأت سیاسی فرقه دمکرات آذربایجان

۵ تیرماه ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=244686 لينک کوتاه

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x